"Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, την Επιμορφωτική Κιλκίς και το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων, στο πλαίσιo των γενικών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, προκειμένου να επιτύχουν την αποτελεσματική λειτουργία των Σχολικών Μονάδων, διοργάνωσαν επιμορφωτική συνάντηση εταίρων από τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017 έως την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017 στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Key Action 2 με τίτλο: Ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών.
Στην εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες γίνεται μεγάλη συζήτηση σε διεθνές επίπεδο για την κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση ή «social justice in education», τις παραμέτρους της εκπαιδευτικής πολιτικής που συνδέονται με αυτήν και έχει εμφανισθεί η τάση της «ολοκληρωμένης» διδασκαλίας των γνωστικών περιοχών των Επιστημών, της Υπολογιστικής Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Επιστήμης των Μηχανικών και των Μαθηματικών, όπου αυτή η ενοποίηση καλείται STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Η κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση έχει ως βασικές συνιστώσες την παροχή ίσων ευκαιριών «παιδείας» σε όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό και μορφωτικό υπόβαθρο από το οποίο προέρχονται και επιπλέον την ανάπτυξη μοντέλων εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνουν γνώσεις και καινοτόμες δεξιότητες σχετικές με την αγορά εργασίας.
To STEM προέκυψε από την ανάγκη εφαρμογής του λεγόμενου «υπολογιστικού τρόπου σκέψης»-computational thinking-όπου οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να επιλύσουν προβλήματα που θα συνδυάζουν γνώσεις από τις παραπάνω γνωστικές περιοχές.
Η μεθοδολογία που ακολουθεί το STEM είναι η δια-επιστημονικότητα- (transdisciplinary) ή «εγκάρσια διεπιστημονικότητα», ενώ εστιάζει στην επίλυση αυθεντικών-πραγματικών προβλημάτων με την επιλογή εννοιών, μεθοδολογιών και εργαλείων από διάφορες επιστήμες ώστε να λυθεί ένα πρόβλημα ή να δημιουργηθεί μια κατασκευή .
Η υλοποίηση του STEM στην διδακτική και την εκπαίδευση, προφανώς δεν απαιτεί εξειδίκευση των εκπαιδευόμενων με έννοιες από τα τέσσερα γνωστικά πεδία αλλά συνεργασία των επιστημόνων από αυτές τις γνωστικές περιοχές, ενώ θα μπορούσε να ενσωματωθεί στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων ή των Πανεπιστημίων μέσω της χρήσης της μεθοδολογίας του STEM (εγκάρσια δια-επιστημονικότητα) σε συνδυασμό με την διερευνητική μάθηση μέσω καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων."
Στην εκπαιδευτική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες γίνεται μεγάλη συζήτηση σε διεθνές επίπεδο για την κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση ή «social justice in education», τις παραμέτρους της εκπαιδευτικής πολιτικής που συνδέονται με αυτήν και έχει εμφανισθεί η τάση της «ολοκληρωμένης» διδασκαλίας των γνωστικών περιοχών των Επιστημών, της Υπολογιστικής Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Επιστήμης των Μηχανικών και των Μαθηματικών, όπου αυτή η ενοποίηση καλείται STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Η κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση έχει ως βασικές συνιστώσες την παροχή ίσων ευκαιριών «παιδείας» σε όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό και μορφωτικό υπόβαθρο από το οποίο προέρχονται και επιπλέον την ανάπτυξη μοντέλων εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνουν γνώσεις και καινοτόμες δεξιότητες σχετικές με την αγορά εργασίας.
To STEM προέκυψε από την ανάγκη εφαρμογής του λεγόμενου «υπολογιστικού τρόπου σκέψης»-computational thinking-όπου οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να επιλύσουν προβλήματα που θα συνδυάζουν γνώσεις από τις παραπάνω γνωστικές περιοχές.
Η μεθοδολογία που ακολουθεί το STEM είναι η δια-επιστημονικότητα- (transdisciplinary) ή «εγκάρσια διεπιστημονικότητα», ενώ εστιάζει στην επίλυση αυθεντικών-πραγματικών προβλημάτων με την επιλογή εννοιών, μεθοδολογιών και εργαλείων από διάφορες επιστήμες ώστε να λυθεί ένα πρόβλημα ή να δημιουργηθεί μια κατασκευή .
Η υλοποίηση του STEM στην διδακτική και την εκπαίδευση, προφανώς δεν απαιτεί εξειδίκευση των εκπαιδευόμενων με έννοιες από τα τέσσερα γνωστικά πεδία αλλά συνεργασία των επιστημόνων από αυτές τις γνωστικές περιοχές, ενώ θα μπορούσε να ενσωματωθεί στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων ή των Πανεπιστημίων μέσω της χρήσης της μεθοδολογίας του STEM (εγκάρσια δια-επιστημονικότητα) σε συνδυασμό με την διερευνητική μάθηση μέσω καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων."
Μ.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.