Υπογράφει η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Σήμερα που όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος ασχολείται με τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών, ωσάν να είναι το μείζον θέμα της εκπαίδευσης, δυστυχώς όλα τα πραγματικά προβλήματα έχουν ως δια μαγείας ξεχαστεί.
Ακόμη και οι αναπληρωτές μπήκαν στο περιθώριο με τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία γνωμοδοτικής πρότασης των συλλόγων διδασκόντων για τους υποψηφίους. Για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας και ο κ. Γαβρόγλου εμπαίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα.
Με τη ρύθμιση περί «διατύπωσης της γνώμης των «συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών» στην αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων, επιχειρεί να «πουλήσει» δημοκρατικές διαδικασίες στον κλάδο, την ίδια στιγμή που εφαρμόζει με τον πιο απόλυτο και προκλητικό τρόπο την αντιεκπαιδευτική πολιτική των μνημονίων του και αποδομεί τη λειτουργία του σχολείου και το εργασιακό στάτους των εκπαιδευτικών.
Στην ουσία ακολουθεί έναν πρωτόγνωρο για τα εκπαιδευτικά μεταπολιτευτικά χρονικά λαϊκισμό, βαφτίζοντας τα μνημονιακά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα «μεταρρύθμιση» και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη «διατύπωση της γνώμης των «συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών», εκδημοκρατισμό της όλης διαδικασίας.
Αυτό που προσπαθεί να επιτύχει μέσα από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, είναι να δώσει τη δυνατότητα στα κομματικά συμβούλια επιλογής να «αξιοποιήσουν» κατά το δοκούν τη γνώμη του Συλλόγου, αφού σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση «η διατύπωση της γνώμης των υπηρετούντων µόνιµων εκπαιδευτικών συνιστά ένα επιπρόσθετο εργαλείο αντικειµενικής και αµερόληπτης κρίσης, το οποίο σε καµία περίπτωση δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο κατά την µοριοδότηση του ανωτέρω κριτηρίου».
Στην ουσία ακολουθεί έναν πρωτόγνωρο για τα εκπαιδευτικά μεταπολιτευτικά χρονικά λαϊκισμό, βαφτίζοντας τα μνημονιακά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα «μεταρρύθμιση» και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη «διατύπωση της γνώμης των «συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών», εκδημοκρατισμό της όλης διαδικασίας.
Αυτό που προσπαθεί να επιτύχει μέσα από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, είναι να δώσει τη δυνατότητα στα κομματικά συμβούλια επιλογής να «αξιοποιήσουν» κατά το δοκούν τη γνώμη του Συλλόγου, αφού σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση «η διατύπωση της γνώμης των υπηρετούντων µόνιµων εκπαιδευτικών συνιστά ένα επιπρόσθετο εργαλείο αντικειµενικής και αµερόληπτης κρίσης, το οποίο σε καµία περίπτωση δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο κατά την µοριοδότηση του ανωτέρω κριτηρίου».
Εξάλλου με προφορική προτροπή του υπουργού καλεί τα μέλη των συμβουλίων να λάβουν υπόψη τη γνώμη των υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Ήδη μερικοί διευθυντές χρησιμοποιούν ως μοχλό πίεσης την επερχόμενη αξιολόγηση για να πετύχουν μια καλή γι’ αυτούς γνωμοδοτική πρόταση.
Παράλληλα η ρύθμιση του Υπουργείου εμφανίζει και πάλι να έχει αντισυνταγματικές όψεις – κάτι που από ότι έχει καταδειχτεί δεν απασχολεί τον κ. Γαβρόγλου, ο οποίος παρουσιάζει την πρότασή του και ως προοδευτική και γι’ αυτό την αντιπαλεύει το κατεστημένο και η συντήρηση. Πρόκειται για τις γνωστές φαντασιώσεις του ότι ασκεί μεταρρύθμιση αλλά το πυκνό νεφέλωμα της δημαγωγίας του δεν τον αφήνει να δει ότι δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς.
Η ΠΕΚ είναι αντίθετη στην όλη διαδικασία. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη διάταξη και να εφαρμόσει αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια για την ανάδειξη των Διευθυντών των σχολείων και των στελεχών της εκπαίδευσης.
Καλούμε επίσης το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει θέση επί της ουσίας έστω σε ένα ζήτημα από όλα αυτά που συνέβησαν στη διετία 2015-2017 και στην οποία ήταν κυριολεκτικά απούσα.
Η ΠΕΚ θεωρεί ότι ο συνδικαλισμός δεν μπορεί να έχει διοικητικό ρόλο. Ασκεί τη δράση του κινηματικά και σε επίπεδο θεσμών. Δεν υιοθετούμε μορφές στείρου ακτιβισμού. Πιστεύουμε ότι η στάση των συναδέλφων πρέπει να είναι απόρροια της δικής τους συνείδησης και της ελευθερίας της σκέψης τους.
Για μια ακόμα φορά ζητάμε να αλλάξει εδώ και τώρα αυτή η ρύθμιση της ηγεσίας του Υπουργείου.
Παράλληλα η ρύθμιση του Υπουργείου εμφανίζει και πάλι να έχει αντισυνταγματικές όψεις – κάτι που από ότι έχει καταδειχτεί δεν απασχολεί τον κ. Γαβρόγλου, ο οποίος παρουσιάζει την πρότασή του και ως προοδευτική και γι’ αυτό την αντιπαλεύει το κατεστημένο και η συντήρηση. Πρόκειται για τις γνωστές φαντασιώσεις του ότι ασκεί μεταρρύθμιση αλλά το πυκνό νεφέλωμα της δημαγωγίας του δεν τον αφήνει να δει ότι δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς.
Η ΠΕΚ είναι αντίθετη στην όλη διαδικασία. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τη διάταξη και να εφαρμόσει αντικειμενικά και ορθολογικά κριτήρια για την ανάδειξη των Διευθυντών των σχολείων και των στελεχών της εκπαίδευσης.
Καλούμε επίσης το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει θέση επί της ουσίας έστω σε ένα ζήτημα από όλα αυτά που συνέβησαν στη διετία 2015-2017 και στην οποία ήταν κυριολεκτικά απούσα.
Η ΠΕΚ θεωρεί ότι ο συνδικαλισμός δεν μπορεί να έχει διοικητικό ρόλο. Ασκεί τη δράση του κινηματικά και σε επίπεδο θεσμών. Δεν υιοθετούμε μορφές στείρου ακτιβισμού. Πιστεύουμε ότι η στάση των συναδέλφων πρέπει να είναι απόρροια της δικής τους συνείδησης και της ελευθερίας της σκέψης τους.
Για μια ακόμα φορά ζητάμε να αλλάξει εδώ και τώρα αυτή η ρύθμιση της ηγεσίας του Υπουργείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.