Μέρος της ομιλίας του Θεοφάνη Μαλκίδη στην εκδήλωση που που οργάνωσε οι Ιστορικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Διδυμοτείχου «ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ-Γνώση και Δράση», στο Κέντρο Θρακικών Μελετών του Δήμου Διδυμοτείχου
"Πριν πούμε οτιδήποτε για τη Θράκη στην Επανάσταση να αναφέρουμε γιατί απουσιάζει από την επίσημη και σχολική ιστορία (και) για το 1821 (όπως βεβαίως απουσιάζουν και οι άλλες πατρίδες, όπως ο Πόντος, η Καππαδοκία, η Ιωνία)
Αν προσθέσουμε και την κατάσταση στα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ιστορίας όπου τα σχετικά μαθήματα είναι ελάχιστη μειοψηφία μέσα σε κυριολεκτικά εκατοντάδες άλλα απίστευτα και άσχετα και τα διδακτορικά είναι σχεδόν στο απόλυτο μηδέν, τότε μπορούμε να μιλήσουμε για ΑΚΥΡΩΣΗ του 1821.
Είναι προφανές ότι η απουσία της Θράκης είναι επακόλουθο της παραπάνω κατάστασης. Δε θα περίμενε κανείς να υπάρχει αναφορά για την οικογένεια Βισβίζη, για τα συνεχή επαναστατικά κινήματα για πεντέμισι αιώνες- τόση ήταν η Οθωμανική σκλαβιά στη Θράκη- για τη σφαγή στη Σαμοθράκη που τηρουμένων των αναλογιών ήταν εφάμιλλη της Χίου, των Ψαρρών, της Κάσου και άλλων σφαγών του άμαχου πληθυσμού.
Αναμενόμενο λοιπόν να είναι ο ρόλος των Θρακών στη Φιλική Εταιρεία εξαφανισμένος, η παρουσία τους σε όλο το 1821 από τη θάλασσα μέχρι το Μεσολόγγι αποσιωπημένος. Ευτυχώς που είχαμε δύο σημαντικούς Θρακιώτες ερευνητές, τον Απόστολο Ευθυμιάδη και τον Μόσχο Κούκο που ασχολήθηκαν με τη συμβολή των Ελλήνων της Θράκης στο 1821.
Αν λάβουμε υπόψη τα σχολικά εγχειρίδια που αναφέρονται στο 1821 πέραν από το γεγονός ότι η Θράκη απουσιάζει παντελώς (όπως απουσιάζει και ο Πόντος, η Καππαδοκία, η Ιωνία), η Ύβρις για τους αγωνιστές είναι απίστευτη.
Παράλληλα σύμφωνα με τους γνωστούς και μη εξαιρετέους τρόφιμους του καθεστώτος, το 1821 είναι ένα ζήτημα που έρχεται από τη Γαλλική Επανάσταση (!), την επιλογή των αγωνιστών να είναι Έλληνες (!) και ήταν ένα κίνημα που δεν είχε καμία σχέση με το Βυζάντιο, που δεν είχε ηρωισμούς, ούτε Ζάλογγο, ούτε θυσίες, ούτε εθνικό χαρακτήρα, ούτε Ορθοδοξία .....
Αν προσθέσουμε και την κατάσταση στα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ιστορίας όπου τα σχετικά μαθήματα είναι ελάχιστη μειοψηφία μέσα σε κυριολεκτικά εκατοντάδες άλλα απίστευτα και άσχετα και τα διδακτορικά είναι σχεδόν στο απόλυτο μηδέν, τότε μπορούμε να μιλήσουμε για ΑΚΥΡΩΣΗ του 1821.
Είναι προφανές ότι η απουσία της Θράκης είναι επακόλουθο της παραπάνω κατάστασης. Δε θα περίμενε κανείς να υπάρχει αναφορά για την οικογένεια Βισβίζη, για τα συνεχή επαναστατικά κινήματα για πεντέμισι αιώνες- τόση ήταν η Οθωμανική σκλαβιά στη Θράκη- για τη σφαγή στη Σαμοθράκη που τηρουμένων των αναλογιών ήταν εφάμιλλη της Χίου, των Ψαρρών, της Κάσου και άλλων σφαγών του άμαχου πληθυσμού.
Αναμενόμενο λοιπόν να είναι ο ρόλος των Θρακών στη Φιλική Εταιρεία εξαφανισμένος, η παρουσία τους σε όλο το 1821 από τη θάλασσα μέχρι το Μεσολόγγι αποσιωπημένος. Ευτυχώς που είχαμε δύο σημαντικούς Θρακιώτες ερευνητές, τον Απόστολο Ευθυμιάδη και τον Μόσχο Κούκο που ασχολήθηκαν με τη συμβολή των Ελλήνων της Θράκης στο 1821.
Τα κείμενά τους, όπως και των νεωτέρων πρέπει να πάρουμε, διαβάζοντάς τα και διαδίδοντάς τα, πιάνοντας το νήμα ξανά από την αρχή. Για την αποκατάσταση της Αλήθειας και για την αντίσταση στην ακύρωση του μεγαλύτερου γεγονότος της νεώτερης Ιστορίας μας: της εθνικοαπελευθερωτικής Επανάστασης του 1821."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.