Στο στόχαστρο του εισαγγελέα έχουν μπει για τα καλά 60 εισπρακτικές και 10 δικηγορικές εταιρίες, που ταλαιπωρούν οφειλέτες εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Ήδη άλλωστε, τα στελέχη 30 εισπρακτικών εταιριών έχουν περάσει το κατώφλι του εισαγγελικού γραφείου για να δώσουν εξηγήσεις.
Και μάλιστα για "βαριά" αδικήματα, όπως εκβίαση, παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, παράνομη βία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Όπως αναφέρει το Έθνος της Κυριακής, ο εισαγγελέας Γ. Πέτρος, θα στείλει τις επόμενες ημέρες κλήσεις για εξηγήσεις σε άλλες 30, ενώ στο στόχαστρό του είναι και 10 δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι των ενοχλήσεων, για λογαριασμό των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθόδους που δεν συνάδουν με το δικηγορικό λειτούργημα.
Από τον έλεγχο των Αρχών δεν θα γλιτώσουν ούτε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι και αυτές είχαν αντίστοιχα τμήματα που ασχολούνταν με την είσπραξη των οφειλομένων. Ερωτηματικό παραμένει εάν θα διερευνηθεί ο ρόλος των τραπεζών, αφού με δική τους πρωτοβουλία άρχισε αυτό το γαϊτανάκι του τρόμου σε βάρος χιλιάδων οφειλετών.
Οι καταγγελίες έγιναν τόσο από πολίτες όσο και από τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι εισπρακτικές εταιρίες δεν τηρούσαν το νόμο, ο οποίος προβλέπει ότι τηλεφωνήματα σε οφειλέτες μπορούν αν γίνονται μόνο αν έχουν περάσει 10 μέρες από τότε που η οφειλή κατέστη ληξιπρόθεσμη και μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, από τις 09:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ. Απαγορεύεται επίσης να ενημερώνουν τρίτους για την οφειλή του δανειολήπτη και απαγορεύεται να επικοινωνούν σε επαγγελματικό τηλέφωνο, εκτός αν είναι το μοναδικό που έχει δηλωθεί στην τράπεζα.Οι υπόλογες εταιρείες υποστηρίζουν ότι έκαναν την δουλειά τους σύμφωνα με τον νόμο «πέφτοντας» συνεχώς πάνω σε κακοπληρωτές που απέφευγαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.
Επίσης, οι κλήσεις που επιτρέπεται να καταγράφονται, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν δικαστικά κατά του οφειλέτη ούτε να εμφανίζονται ως απόδειξη νέας συμφωνίας για την αποπληρωμή της οφειλής.
Σύμφωνα όμως με καταγγελίες, υπάλληλοι των εισπρακτικών εμφανίζονταν ως συνεργάτες δικηγορικών γραφείων ενώ πολλές φορές απειλούσαν τους οφειλέτες με δικαστικές κινήσεις, όπως ασφαλιστικά μέτρα ή διαταγές πληρωμής.
Και μάλιστα για "βαριά" αδικήματα, όπως εκβίαση, παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, παράνομη βία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Όπως αναφέρει το Έθνος της Κυριακής, ο εισαγγελέας Γ. Πέτρος, θα στείλει τις επόμενες ημέρες κλήσεις για εξηγήσεις σε άλλες 30, ενώ στο στόχαστρό του είναι και 10 δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι των ενοχλήσεων, για λογαριασμό των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθόδους που δεν συνάδουν με το δικηγορικό λειτούργημα.
Από τον έλεγχο των Αρχών δεν θα γλιτώσουν ούτε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι και αυτές είχαν αντίστοιχα τμήματα που ασχολούνταν με την είσπραξη των οφειλομένων. Ερωτηματικό παραμένει εάν θα διερευνηθεί ο ρόλος των τραπεζών, αφού με δική τους πρωτοβουλία άρχισε αυτό το γαϊτανάκι του τρόμου σε βάρος χιλιάδων οφειλετών.
Οι καταγγελίες έγιναν τόσο από πολίτες όσο και από τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι εισπρακτικές εταιρίες δεν τηρούσαν το νόμο, ο οποίος προβλέπει ότι τηλεφωνήματα σε οφειλέτες μπορούν αν γίνονται μόνο αν έχουν περάσει 10 μέρες από τότε που η οφειλή κατέστη ληξιπρόθεσμη και μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, από τις 09:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ. Απαγορεύεται επίσης να ενημερώνουν τρίτους για την οφειλή του δανειολήπτη και απαγορεύεται να επικοινωνούν σε επαγγελματικό τηλέφωνο, εκτός αν είναι το μοναδικό που έχει δηλωθεί στην τράπεζα.Οι υπόλογες εταιρείες υποστηρίζουν ότι έκαναν την δουλειά τους σύμφωνα με τον νόμο «πέφτοντας» συνεχώς πάνω σε κακοπληρωτές που απέφευγαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.
Επίσης, οι κλήσεις που επιτρέπεται να καταγράφονται, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν δικαστικά κατά του οφειλέτη ούτε να εμφανίζονται ως απόδειξη νέας συμφωνίας για την αποπληρωμή της οφειλής.
Σύμφωνα όμως με καταγγελίες, υπάλληλοι των εισπρακτικών εμφανίζονταν ως συνεργάτες δικηγορικών γραφείων ενώ πολλές φορές απειλούσαν τους οφειλέτες με δικαστικές κινήσεις, όπως ασφαλιστικά μέτρα ή διαταγές πληρωμής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.