Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

"Περί του «εθνικού κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία» ο λόγος ..."

Υπογράφει η Προοδευτική Ενότητα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Διαχρονικά όποιος διάλογος για την Παιδεία άρχιζε όλοι μας είμαστε σφιγμένοι, γιατί κάτι κακό επρόκειτο να μας συμβεί. Θυμόμαστε την παράταξη των ΣΥΝΕΚ τα προηγούμενα χρόνια των «μνημονιακών κακών κυβερνήσεων» να αρνείται με κάθε τρόπο τη συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο διάλογο. 

Τώρα όμως έσπευσε να τον υιοθετήσει και να συμμετάσχει με στυλοβάτη την παράταξη της ΔΑΚΕ η οποία είναι απορίας άξιον πως στηρίζει και σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε κεντρικό επίπεδο (ΟΛΜΕ) εισηγήσεις από κοινού με την παράταξη των ΣΥΝΕΚ. 

Η ΟΛΜΕ αποφάσισε τη συμμετοχή στο διάλογο με την κυβέρνηση, η οποία ξεκαθάρισε ότι οι όποιες αλλαγές θα κινούνται μέσα στους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν επιβληθεί από την ίδια την οικονομική κρίση, ότι σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ θα επικαιροποιήσει έως τον Απρίλη του 2016 την αξιολόγηση, ότι έχει συναινέσει στις προτάσεις του ΟΟΣΑ σχετικά με τον εξορθολογισμό των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή – εκπαιδευτικού ανά τάξη (συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, αύξηση ή έστω διατήρηση διδακτικού ωραρίου, κινητικότητα, ευελιξία). 

Για μείωση ούτε λόγος φυσικά δεν γίνεται. Δεν είναι τυχαίο που ο υπουργός της Παιδείας χθες ανέφερε πως το Π.Δ. 152 της αξιολόγησης είναι φυσικά σε ισχύ και μπορεί να επανέλθει ανά πάσα στιγμή. Και ενώ υπάρχουν ακόμη και τώρα, 2 μήνες πριν την λήξη των μαθημάτων (22 Απριλίου) εκατοντάδες κενά, ο υπουργός μιλά για 13500 πλασματικές κενές ώρες εννοώντας προφανώς πως οι εκπαιδευτικοί έχουν συνολικά 13500 ώρες μείον, οι οποίες αν είχαν αξιοποιηθεί δεν θα υπήρχαν τα κενά αυτά. 

Και αναρωτιόμαστε γιατί περίμενε τόσους μήνες και δεν τις αξιοποίησε; Γιατί τουλάχιστον δεν ξεκίνησε η ενισχυτική διδασκαλία έστω με αυτές τις ώρες (υπενθυμίζουμε πως θα άρχιζε από τις 20 του Γενάρη). Για άλλη μια φορά επιχειρείται η στοχοποίηση του κλάδου μας. Ο υπουργός υποσχέθηκε χιλιάδες μόνιμους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ χωρίς όμως γραπτό διαγωνισμό αλλά με «κριτήρια!!». 

Φοβόμαστε πως θα μείνει και αυτό ανεκπλήρωτη υπόσχεση με δεδομένη την δέσμευση του υπουργικού συμβουλίου το Δεκέμβρη του 2015 για πάγωμα των διορισμών και οι αδιόριστοι συνάδελφοί μας θα μείνουν και πάλι όμηροι να μετακινούνται από νομό σε νομό να καλύπτουν τα χιλιάδες πραγματικά κενά. Σήμερα ο υπουργός ξέχασε τους μόνιμους διορισμούς και μιλά για διορισμούς αναπληρωτών πλέον μέσω ΑΣΕΠ.

Δεν μπορούμε να μη καταγγείλουμε τη διενέργεια υπηρεσιακών μεταβολών στη μέση της σχολικής χρονιάς (διευθυντές εκπαίδευσης, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων) και τις επιπτώσεις που προκάλεσαν στη μαθησιακή διαδικασία ως προς τη παιδαγωγική της πλευρά (π.χ. αλλαγή προγράμματος στο 3ο γυμνάσιο). Οι αιρετοί εκπρόσωποί μας κώφευσαν και συναίνεσαν σε αντιπαιδαγωγικές πρακτικές του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Καταγγέλλουμε τις παρατάξεις (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ) που ενώ υπερψήφισαν την τελευταία εισήγηση της ΟΛΜΕ, η οποία προέβλεπε στο πρόγραμμα δράσης παραστάσεις διαμαρτυρίες σε περιφέρειες, (και όπου αλλού κριθεί προσφορότερο) και καθημερινές παρεμβάσεις σε σχολεία για ενημέρωση δεν κάνουν καμία απολύτως ενέργεια για να τις υλοποιήσουμε.

Τέλος υπενθυμίζουμε πως η διατήρηση ή η κατάργηση του επιδόματος παραμεθορίου περιοχής (100ευρώ) κρέμεται από μια κλωστή. Το χρονικό καταληκτικό όριο του Μαρτίου έφτασε. Για τους δημόσιους υπαλλήλους αλλά και για την τοπική κοινωνία έχει τεράστια σημασία να συνεχίζει να υπάρχει αυτό το επίδομα. Πρέπει να το διεκδικήσουμε μέχρι τέλους!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.