Ανακοίνωση προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Πανελλήνιας Ένωσης Στελεχών Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Τα δύο τελευταία χρόνια σε 235 Δήμους σε ολόκληρη τη χώρα μέσω των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης λειτουργούν δωρεάν χιλιάδες τμήματα μάθησης σε περισσότερα από 100 διαθέσιμα προγράμματα, που συνδέονται με τις ανάγκες της σύγχρονής κοινωνίας, όπως ξένες γλώσσες, νέες τεχνολογίες, επιχειρηματικότητα και ποιοτικός ελεύθερος χρόνος κ.α., με 250 χιλιάδες εκπαιδευόμενους να ωφελούνται σε περίοδο οικονομικής κρίσης από τη δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση.
Η ανταπόκριση του κόσμου είναι εντυπωσιακή και η ζήτηση για εκπαίδευση συνεχώς αυξανόμενη, γεγονός που φαίνεται και από το πλήθος των αιτήσεων που κατακλύζουν καθημερινά τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και στην τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο 2015-2016.
Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και τα υλοποιούμενα από αυτά προγράμματα που προσφέρονται στους ενήλικες παράγουν πολλαπλά οφέλη οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα, με τη διασφάλιση θέσεων εργασίας εκατοντάδων στελεχών (περίπου 500 στελέχη-συμβασιούχοι έργου πανελλαδικά), χιλιάδων εκπαιδευτών ωρομίσθιας απασχόλησης και με την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της αγοράς όλων των αναγκαίων για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου (αναλώσιμα, πετρέλαιο, καθαρισμοί, κ.α.).
Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και τα υλοποιούμενα από αυτά προγράμματα που προσφέρονται στους ενήλικες παράγουν πολλαπλά οφέλη οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα, με τη διασφάλιση θέσεων εργασίας εκατοντάδων στελεχών (περίπου 500 στελέχη-συμβασιούχοι έργου πανελλαδικά), χιλιάδων εκπαιδευτών ωρομίσθιας απασχόλησης και με την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της αγοράς όλων των αναγκαίων για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου (αναλώσιμα, πετρέλαιο, καθαρισμοί, κ.α.).
Η δια βίου μάθηση παρέχει τη δυνατότητα αναβάθμισης, προόδου και ανέλιξης για τους εργαζομένους και τους άνεργους και δημιουργεί όρους αποδοτικότερης λειτουργίας της αγοράς. Από τη φύση της συνδέεται άμεσα με τις οικονομικές λειτουργίες και τις κοινωνικές προσαρμογές που είναι αναγκαίες λόγω δομικών αλλαγών στην παραγωγή αγαθών ή υπηρεσιών. Σημαντική είναι η συμβολή της δια βίου μάθησης και στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, ιδιαίτερα ευαίσθητων κατηγοριών πληθυσμού, καθώς και στην προώθηση της ενεργού συμμετοχής των πολιτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Το φυσικό αντικείμενο (υλοποίηση προγραμμάτων) του παρόντος έργου μετά την οκτάμηνη παράταση πέρα της 30/06/2015, λήγει στις 31/7/2016 για τις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και νησιών Νοτίου Αιγαίου και στις 29/2/2016 για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Στην τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης των τμημάτων που οφείλεται στην καθυστέρηση ένταξης στο ΕΣΠΑ της β΄ φάσης του έργου των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.
Το φυσικό αντικείμενο (υλοποίηση προγραμμάτων) του παρόντος έργου μετά την οκτάμηνη παράταση πέρα της 30/06/2015, λήγει στις 31/7/2016 για τις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και νησιών Νοτίου Αιγαίου και στις 29/2/2016 για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας. Στην τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης των τμημάτων που οφείλεται στην καθυστέρηση ένταξης στο ΕΣΠΑ της β΄ φάσης του έργου των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.
Λόγω της καθυστέρησης έναρξης των εργασιών –ουσιαστικά από 01/12/2015- ενώ η εκπαιδευτική περίοδος ξεκινά από 01/10 του εκάστοτε έτους, το φυσικό αντικείμενο αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική μείωση ανάπτυξης των προγραμμάτων. Μείωση στην οποία συμβάλλει και η αδυναμία απασχόλησης των άνεργων και ημιαπασχολούμενων εκπαιδευτών οι οποίοι αποτελούν και το 70% και πλέον του ενεργού δυναμικού των εκπαιδευτών στα Κ.Δ.Β.Μ. Ακόμη η καθυστέρηση στο σχεδιασμό της νέας φάσης του Έργου καθιστά βέβαιη την αναστολή λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ. για πολλούς μήνες και δημιουργεί φόβους για το μέλλον τους.
Για τους λόγους αυτούς ως στελέχη των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης που αυτή την περίοδο στον Ελλαδικό χώρο υλοποιούν και στηρίζουν τη δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση Ενηλίκων ζητούμε:
Χρονική παράταση του Έργου και των ενεργών συμβάσεων όλων των στελεχών των ΑΠ 7 και 8 στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 μέχρι και τον Ιούλιο του 2016, μαζί με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης του ΑΠ 9, με εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης για τη δημιουργία νέων τμημάτων μάθησης και τη διατήρηση του υφιστάμενου αριθμού στελεχών και Κ.Δ.Β.Μ.
Παράλληλα στο διάστημα αυτό να δρομολογηθούν άμεσα ενέργειες για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική, το οποίο να διασφαλίζει την ευρύτερη δυνατή πρόσβαση και συμμετοχή των πολιτών στα εκπαιδευτικά προγράμματα, την ποσοτική ανάπτυξη και ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την επαρκή χρηματοδότηση. Άμεσος στόχος πρέπει να είναι η έναρξη της νέας φάσης του Έργου των Κ.Δ.Β.Μ. απ’ τον Σεπτέμβριο του 2016.
Για τους λόγους αυτούς ως στελέχη των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης που αυτή την περίοδο στον Ελλαδικό χώρο υλοποιούν και στηρίζουν τη δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση Ενηλίκων ζητούμε:
Χρονική παράταση του Έργου και των ενεργών συμβάσεων όλων των στελεχών των ΑΠ 7 και 8 στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 μέχρι και τον Ιούλιο του 2016, μαζί με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης του ΑΠ 9, με εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης για τη δημιουργία νέων τμημάτων μάθησης και τη διατήρηση του υφιστάμενου αριθμού στελεχών και Κ.Δ.Β.Μ.
Παράλληλα στο διάστημα αυτό να δρομολογηθούν άμεσα ενέργειες για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική, το οποίο να διασφαλίζει την ευρύτερη δυνατή πρόσβαση και συμμετοχή των πολιτών στα εκπαιδευτικά προγράμματα, την ποσοτική ανάπτυξη και ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την επαρκή χρηματοδότηση. Άμεσος στόχος πρέπει να είναι η έναρξη της νέας φάσης του Έργου των Κ.Δ.Β.Μ. απ’ τον Σεπτέμβριο του 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.