Ο ΟΤΕ υπήρξε το εκτροφείο του μεγαλύτερου μεταπολιτευτικού σκανδάλου που αφορά στις μίζες της Siemens. Ωστόσο, ο ΟΤΕ δεν υπάρχει πλέον. Τώρα πλέον υπάρχει μόνον η «άσπιλη» κι «αμόλυντη» COSMOTE, θυμίζοντας λίγο εκείνη τη μαφιόζικη «συνταγή» στις ταινίες φιλμ νουάρ: «Αν δεν υπάρχει πτώμα, δεν υπάρχει έγκλημα»!
Για αυτό και το γεγονός «γιορτάζεται» δεόντως με έναν διαφημιστικό καταιγισμό πολλών εκατομμυρίων. Εφημερίδες, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, sites κατακλύζονται από τη διαφημιστική καμπάνια για την πλήρη ενοποίηση ΟΤΕ και COSMOTE υπό το brand της δεύτερης.
Με δεδομένο πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αντικειμενικά κανένας επικοινωνιακός λόγος για όλη αυτή τη καμπάνια και μόνο λεφτά «καίγονται», τρεις υποθέσεις θα μπορούσε να κάνει κάποιος.
Η πρώτη θα μπορούσε να αφορά στο πως υψηλόβαθμα στελέχη του οργανισμού βγάζουν το «κάτι τις» σε αγαστή συνεργασία με φιλικές τους διαφημιστικές εταιρείες, με δεδομένο πως ένα διαφημιστικό budget για συγχώνευση είναι πολύ μεγαλύτερο μιας απλής διαφημιστικές ενέργειας προϊοντικού χαρακτήρα. Η μεγάλη παρεξήγηση είναι πως η διαφθορά αφορά μόνο το δημόσιο. Σας βεβαιώνω πως η διαφθορά του ιδιωτικού τομέα είναι πολύ μεγαλύτερη. Εν προκειμένω πάντως πρόκειται για εικασία. Δεν έχω στοιχεία για κάτι τέτοιο και δεν μπορώ να το υποστηρίξω.
Η δεύτερη λογική υπόθεση που μπορεί να κάνει κάποιος είναι πως ήρθε η καμπάνια ΟΤΕ – COSMOTE για να κλείσει κάποιες τρύπες στους ισολογισμούς των ελληνικών media, που πάνε από το κακό στο χειρότερο. Ειδικά οι «μεγάλοι όμιλοι» περίμεναν ως μάνα εξ ουρανού τα «πακέτα», με δεδομένο πως οι τράπεζες που τάιζαν όλα τα προηγούμενα χρόνια το μηντιακό σύστημα της χώρας, τώρα έχουν «σκάσει» και «δεν υπάρχει σάλιο» για διαφήμιση, τουλάχιστον μέχρι να ανακεφαλαιοποιηθούν.
Το τρίτο πράγμα που μπορεί να σκεφτεί κανείς είναι πως την υποστήριξη στη «γερμανική πολιτική» που εξαγόραζαν μέχρι πρόσφατα οι τράπεζες με τις δικές τους καμπάνιες, τώρα την εξαγοράζουν απευθείας οι Γερμανοί μέσω του «μαγαζιού» που διαθέτουν και από το οποίο, σημειωτέον, θέλουν να πετάξουν την εναπομείνασα ισχνή συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου. Κάτι για το οποίο προσπαθούν από τις μέρες του Σαμαρά να το επιτύχουν κι έχει ενδιαφέρον να δούμε επί του θέματος τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Στην πράξη, όχι στα λόγια…
Συνεπώς, η κρατική Deutsche Telekom που ελέγχει τον ΟΤΕ, ως εκφραστής της γερμανικής κρατικής πολιτικής έδωσε το «πράσινο φως» να πέσει χρήμα στην ελληνική αγορά των media. Και το έκανε για να διασφαλίσει τη συνέχεια της υποστήριξης της πολιτικής της Γερμανίας στην Ευρωζώνη και την Ελλάδα από τα ελληνικά ΜΜΕ, τα οποία κατά παράδοση επιδεικνύουν τις «αρετές» της δουλοπρέπειας, της οσφυοκαμψίας και του «παπαγαλισμού» μπροστά στο «χρώμα του χρήματος».
Τίποτα ασφαλώς δεν αποκλείει να συμβαίνουν και οι τρεις παραπάνω υποθέσεις μαζί, συγκλίνοντας στο γερμανικό πρότυπο προπαγάνδας όπως το δίδαξε και το εφάρμοσε ο Γκαίμπελς. Η προπαγάνδα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής κι έχει καθοριστική σημασία σε κρίσιμες καμπές, όταν όλη η Ευρώπη είναι «στα κάγκελα» όπως μαρτυρούν και οι τελευταίες εξελίξεις στην Πορτογαλία.
ΟΤΕ – COSMOTE λοιπόν πράγματι δημιουργούν έναν ολοκληρωμένο κόσμο επικοινωνίας, όπως λέει η διαφήμιση. Η μικρή λεπτομέρεια που αποσιωπάται είναι πως αυτός ο κόσμος είναι… Γερμανικός.
ΥΓ: Για να μη περάσει από το μυαλό κανενός πως απλά «γκρινιάζω» με αυτό το άρθρο γιατί δεν πήρα διαφήμιση για το site, οφείλω να καταστήσω γνωστό πως σε ανύποπτο χρόνο επέστρεψα ως απαράδεκτη την πρόταση συνεργασίας που μου έγινε από τον ΟΤΕ καθώς δεν μου αρέσει να υποτιμάει κανένας τη δουλειά μας και κυρίως τη νοημοσύνη μας. Βλακεία μου ή όχι, η ζωή θα το δείξει. Πάντως σήμερα μπορώ να έχω το θράσος να γράφω ελεύθερα τη γνώμη μου.
Για αυτό και το γεγονός «γιορτάζεται» δεόντως με έναν διαφημιστικό καταιγισμό πολλών εκατομμυρίων. Εφημερίδες, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, sites κατακλύζονται από τη διαφημιστική καμπάνια για την πλήρη ενοποίηση ΟΤΕ και COSMOTE υπό το brand της δεύτερης.
Με δεδομένο πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αντικειμενικά κανένας επικοινωνιακός λόγος για όλη αυτή τη καμπάνια και μόνο λεφτά «καίγονται», τρεις υποθέσεις θα μπορούσε να κάνει κάποιος.
Η πρώτη θα μπορούσε να αφορά στο πως υψηλόβαθμα στελέχη του οργανισμού βγάζουν το «κάτι τις» σε αγαστή συνεργασία με φιλικές τους διαφημιστικές εταιρείες, με δεδομένο πως ένα διαφημιστικό budget για συγχώνευση είναι πολύ μεγαλύτερο μιας απλής διαφημιστικές ενέργειας προϊοντικού χαρακτήρα. Η μεγάλη παρεξήγηση είναι πως η διαφθορά αφορά μόνο το δημόσιο. Σας βεβαιώνω πως η διαφθορά του ιδιωτικού τομέα είναι πολύ μεγαλύτερη. Εν προκειμένω πάντως πρόκειται για εικασία. Δεν έχω στοιχεία για κάτι τέτοιο και δεν μπορώ να το υποστηρίξω.
Η δεύτερη λογική υπόθεση που μπορεί να κάνει κάποιος είναι πως ήρθε η καμπάνια ΟΤΕ – COSMOTE για να κλείσει κάποιες τρύπες στους ισολογισμούς των ελληνικών media, που πάνε από το κακό στο χειρότερο. Ειδικά οι «μεγάλοι όμιλοι» περίμεναν ως μάνα εξ ουρανού τα «πακέτα», με δεδομένο πως οι τράπεζες που τάιζαν όλα τα προηγούμενα χρόνια το μηντιακό σύστημα της χώρας, τώρα έχουν «σκάσει» και «δεν υπάρχει σάλιο» για διαφήμιση, τουλάχιστον μέχρι να ανακεφαλαιοποιηθούν.
Το τρίτο πράγμα που μπορεί να σκεφτεί κανείς είναι πως την υποστήριξη στη «γερμανική πολιτική» που εξαγόραζαν μέχρι πρόσφατα οι τράπεζες με τις δικές τους καμπάνιες, τώρα την εξαγοράζουν απευθείας οι Γερμανοί μέσω του «μαγαζιού» που διαθέτουν και από το οποίο, σημειωτέον, θέλουν να πετάξουν την εναπομείνασα ισχνή συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου. Κάτι για το οποίο προσπαθούν από τις μέρες του Σαμαρά να το επιτύχουν κι έχει ενδιαφέρον να δούμε επί του θέματος τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Στην πράξη, όχι στα λόγια…
Συνεπώς, η κρατική Deutsche Telekom που ελέγχει τον ΟΤΕ, ως εκφραστής της γερμανικής κρατικής πολιτικής έδωσε το «πράσινο φως» να πέσει χρήμα στην ελληνική αγορά των media. Και το έκανε για να διασφαλίσει τη συνέχεια της υποστήριξης της πολιτικής της Γερμανίας στην Ευρωζώνη και την Ελλάδα από τα ελληνικά ΜΜΕ, τα οποία κατά παράδοση επιδεικνύουν τις «αρετές» της δουλοπρέπειας, της οσφυοκαμψίας και του «παπαγαλισμού» μπροστά στο «χρώμα του χρήματος».
Τίποτα ασφαλώς δεν αποκλείει να συμβαίνουν και οι τρεις παραπάνω υποθέσεις μαζί, συγκλίνοντας στο γερμανικό πρότυπο προπαγάνδας όπως το δίδαξε και το εφάρμοσε ο Γκαίμπελς. Η προπαγάνδα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής κι έχει καθοριστική σημασία σε κρίσιμες καμπές, όταν όλη η Ευρώπη είναι «στα κάγκελα» όπως μαρτυρούν και οι τελευταίες εξελίξεις στην Πορτογαλία.
ΟΤΕ – COSMOTE λοιπόν πράγματι δημιουργούν έναν ολοκληρωμένο κόσμο επικοινωνίας, όπως λέει η διαφήμιση. Η μικρή λεπτομέρεια που αποσιωπάται είναι πως αυτός ο κόσμος είναι… Γερμανικός.
ΥΓ: Για να μη περάσει από το μυαλό κανενός πως απλά «γκρινιάζω» με αυτό το άρθρο γιατί δεν πήρα διαφήμιση για το site, οφείλω να καταστήσω γνωστό πως σε ανύποπτο χρόνο επέστρεψα ως απαράδεκτη την πρόταση συνεργασίας που μου έγινε από τον ΟΤΕ καθώς δεν μου αρέσει να υποτιμάει κανένας τη δουλειά μας και κυρίως τη νοημοσύνη μας. Βλακεία μου ή όχι, η ζωή θα το δείξει. Πάντως σήμερα μπορώ να έχω το θράσος να γράφω ελεύθερα τη γνώμη μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.