Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Στην εγκύκλιο 118842/Γ2 /17-09-2008 αναφέρεται ότι: «Με τα μαθήματα 1ης ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα 2ης ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες».
Η υπουργική απόφαση 69598/Γ2/10-7-2006 (ΦΕΚ 1050 Β΄) περί «Αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου», αναφέρει ρητά άρθρο 11 ότι: «Κατά την κατανομή των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο στην περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στο σχολείο του».
Σύμφωνα με το Άρθρο 13 του Ν. 3149/2003 ΦΕΚ 141 τ. Α` Παρ. 20 β κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μετακίνηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολείο σε άλλο σχολείο, μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχουν υπεράριθμοι ή υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας.
Το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/97 αφορά τους οργανικά τοποθετημένους, οι οποίοι πρέπει να συμπληρώσουν ωράριο (η σειρά μεταξύ τους καθορίζεται από το χρόνο τοποθέτησης). Η συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με μαθήματα α΄και β΄ ανάθεσης, όπως αυτά καθορίζονται στη σχετική εγκύκλιο.
Οι προσωρινά τοποθετημένοι έρχονται να καλύψουν ότι κενό απομένει μετά τη συμπλήρωση ωραρίου από τους έχοντες οργανική θέση. Εδώ πρέπει να κάνουμε την παρατήρηση ότι σε κάθε περίπτωση η ανάθεση των μαθημάτων είναι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων.
Προτεραιότητα έχει ο οργανικά τοποθετημένος στα μαθήματα Α και Β ανάθεσης μέχρι συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου, έπεται ο τοποθετημένος από τη διάθεση ο οποίος αφού δεν έχει οργανική αυτόματα από το Π.Δ.100 θεωρείται υπεράριθμος στην περιοχή και τοποθετείται ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ (παρόλο που οι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ έχουν 0 ώρες οργανικά, λέγεται συμπλήρωση) σε κάποιο σχολείο της περιοχής που ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ώρες Α ή Β ανάθεσης για την ειδικότητά του.
Το αυτό ισχύει και για νεοδιόριστο και για αποσπασμένο που μετακινείται όταν δεν υπάρχουν ώρες για ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ του ωραρίου του. - Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78 τ. Α προβλέπει ότι: Στις περιπτώσεις που είναι ιδιαιτέρως δυσχερής η παραπάνω διάθεση, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν υπηρεσία, μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου ή του γραφείου ή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται για κάθε περίπτωση ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.
*Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Η υπουργική απόφαση 69598/Γ2/10-7-2006 (ΦΕΚ 1050 Β΄) περί «Αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου», αναφέρει ρητά άρθρο 11 ότι: «Κατά την κατανομή των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο στην περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στο σχολείο του».
Σύμφωνα με το Άρθρο 13 του Ν. 3149/2003 ΦΕΚ 141 τ. Α` Παρ. 20 β κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μετακίνηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολείο σε άλλο σχολείο, μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχουν υπεράριθμοι ή υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας.
Το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/97 αφορά τους οργανικά τοποθετημένους, οι οποίοι πρέπει να συμπληρώσουν ωράριο (η σειρά μεταξύ τους καθορίζεται από το χρόνο τοποθέτησης). Η συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με μαθήματα α΄και β΄ ανάθεσης, όπως αυτά καθορίζονται στη σχετική εγκύκλιο.
Οι προσωρινά τοποθετημένοι έρχονται να καλύψουν ότι κενό απομένει μετά τη συμπλήρωση ωραρίου από τους έχοντες οργανική θέση. Εδώ πρέπει να κάνουμε την παρατήρηση ότι σε κάθε περίπτωση η ανάθεση των μαθημάτων είναι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων.
Προτεραιότητα έχει ο οργανικά τοποθετημένος στα μαθήματα Α και Β ανάθεσης μέχρι συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου, έπεται ο τοποθετημένος από τη διάθεση ο οποίος αφού δεν έχει οργανική αυτόματα από το Π.Δ.100 θεωρείται υπεράριθμος στην περιοχή και τοποθετείται ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ (παρόλο που οι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ έχουν 0 ώρες οργανικά, λέγεται συμπλήρωση) σε κάποιο σχολείο της περιοχής που ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ώρες Α ή Β ανάθεσης για την ειδικότητά του.
Το αυτό ισχύει και για νεοδιόριστο και για αποσπασμένο που μετακινείται όταν δεν υπάρχουν ώρες για ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ του ωραρίου του. - Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78 τ. Α προβλέπει ότι: Στις περιπτώσεις που είναι ιδιαιτέρως δυσχερής η παραπάνω διάθεση, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν υπηρεσία, μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου ή του γραφείου ή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται για κάθε περίπτωση ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.
*Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.