Υπογράφουν οι ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝΕΚ)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ήρθε η στιγμή να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να είναι το κυρίαρχο όργανο του σχολείου. Η συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών με μυστική ψηφοφορία είναι το εφαλτήριο για ένα δημοκρατικό σχολείο. Η εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων από το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου μεταβατικά, για δύο χρόνια, αποτελεί ένα πρώτο βήμα εκδημοκρατισμού και ενίσχυσης της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου.
Πρόκειται για μια αλλαγή που κινείται σε θετική κατεύθυνση, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να κρύψει το δύσκολο και μεγάλο δρόμο που έχουμε μπροστά μας, ούτε όμως πρέπει να απαξιωθεί ως κάτι χωρίς σημασία. Ωστόσο το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης αλλά και νέας δυναμικής, μετά το αντιδραστικό και αυταρχικό πλέγμα πειθαναγκασμού και χειραγώγησης που επιβλήθηκε με τη μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική.
Ολόκληρη η ανακοίνωση
Για πρώτη φορά ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει γνώμη και άποψη για τον Διευθυντή του σχολείου και θα αποφασίζει για τη λειτουργία του σχολείου του μέσα σε κλίμα συνεργασίας και σύμπνοιας. Καταργείται η περίφημη συνέντευξη, ένα «μέσο και εργαλείο» επιβολής των «ημετέρων». Να θυμηθούμε ότι ο Διευθυντής είναι ένας από μας, ίσος μεταξύ ίσων που απλά συντονίζει, οργανώνει, και διοικεί σε πλήρη συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων.
Ο ρόλος μας στην επιλογή διευθυντή, αν και μικρός είναι σημαντικός, διότι καλούμαστε με ευθύνη, ωριμότητα σύνεση και σοβαρότητα να σκεφτούμε αν το πρόσωπο που μας προτείνεται διακρίνεται για το ήθος του, το δημοκρατικό του πνεύμα, τη διάθεση συνεργασίας και υποστήριξής μας στο δύσκολο έργο μας.
Με το νέο πλαίσιο, έχουμε τη δυνατότητα, με απόλυτο σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες, να επηρεάσουμε την επιλογή διευθυντών και να μετατοπίσουμε το κέντρο λήψης των αποφάσεων σε αυτό που πιστεύαμε πάντα, δηλαδή ότι κυρίαρχο όργανο διοίκησης είναι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής έχει το ρόλο του συντονιστή των συλλογικών αποφάσεων.
Είναι προφανές ότι τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολόγιου». Η πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Κάποιοι δυστυχώς βιάστηκαν να πουν ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε ανεύθυνοι και ανώριμοι να έχουμε γνώμη και άποψη για την επιλογή του Διευθυντή. Οι ίδιοι που το λένε στην πορεία θα διεκδικήσουν ωστόσο την εκλογή τους «από τους ανεύθυνους και ανώριμους». Άλλοι πάλι μεταχειρίζονται άλλα μέσα για να επιβάλλουν την εκλογή τους.
Δηλώνουμε λοιπόν προς κάθε κατεύθυνση ότι τέτοιου είδους λογικές δεν θα περάσουν. Οι εποχές από τις οποίες κάποιοι τράφηκαν αλλά και εξέθρεψαν πέρασαν ανεπιστρεπτί.
Ήρθε η στιγμή οι εκπαιδευτικοί να μην φοβηθούν και να διεκδικήσουν το δικό τους ρόλο σε αυτό το πρώτο βήμα εκδημοκρατισμού της επιλογής στελεχών με ωριμότητα, ευθύνη και σοβαρότητα!
ΚΙΛΚΙΣ (02.06.2015)
Πρόκειται για μια αλλαγή που κινείται σε θετική κατεύθυνση, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να κρύψει το δύσκολο και μεγάλο δρόμο που έχουμε μπροστά μας, ούτε όμως πρέπει να απαξιωθεί ως κάτι χωρίς σημασία. Ωστόσο το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης αλλά και νέας δυναμικής, μετά το αντιδραστικό και αυταρχικό πλέγμα πειθαναγκασμού και χειραγώγησης που επιβλήθηκε με τη μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική.
Ολόκληρη η ανακοίνωση
Για πρώτη φορά ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει γνώμη και άποψη για τον Διευθυντή του σχολείου και θα αποφασίζει για τη λειτουργία του σχολείου του μέσα σε κλίμα συνεργασίας και σύμπνοιας. Καταργείται η περίφημη συνέντευξη, ένα «μέσο και εργαλείο» επιβολής των «ημετέρων». Να θυμηθούμε ότι ο Διευθυντής είναι ένας από μας, ίσος μεταξύ ίσων που απλά συντονίζει, οργανώνει, και διοικεί σε πλήρη συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων.
Ο ρόλος μας στην επιλογή διευθυντή, αν και μικρός είναι σημαντικός, διότι καλούμαστε με ευθύνη, ωριμότητα σύνεση και σοβαρότητα να σκεφτούμε αν το πρόσωπο που μας προτείνεται διακρίνεται για το ήθος του, το δημοκρατικό του πνεύμα, τη διάθεση συνεργασίας και υποστήριξής μας στο δύσκολο έργο μας.
Με το νέο πλαίσιο, έχουμε τη δυνατότητα, με απόλυτο σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες, να επηρεάσουμε την επιλογή διευθυντών και να μετατοπίσουμε το κέντρο λήψης των αποφάσεων σε αυτό που πιστεύαμε πάντα, δηλαδή ότι κυρίαρχο όργανο διοίκησης είναι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής έχει το ρόλο του συντονιστή των συλλογικών αποφάσεων.
Είναι προφανές ότι τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολόγιου». Η πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Κάποιοι δυστυχώς βιάστηκαν να πουν ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε ανεύθυνοι και ανώριμοι να έχουμε γνώμη και άποψη για την επιλογή του Διευθυντή. Οι ίδιοι που το λένε στην πορεία θα διεκδικήσουν ωστόσο την εκλογή τους «από τους ανεύθυνους και ανώριμους». Άλλοι πάλι μεταχειρίζονται άλλα μέσα για να επιβάλλουν την εκλογή τους.
Δηλώνουμε λοιπόν προς κάθε κατεύθυνση ότι τέτοιου είδους λογικές δεν θα περάσουν. Οι εποχές από τις οποίες κάποιοι τράφηκαν αλλά και εξέθρεψαν πέρασαν ανεπιστρεπτί.
Ήρθε η στιγμή οι εκπαιδευτικοί να μην φοβηθούν και να διεκδικήσουν το δικό τους ρόλο σε αυτό το πρώτο βήμα εκδημοκρατισμού της επιλογής στελεχών με ωριμότητα, ευθύνη και σοβαρότητα!
Είναι καιρός να πνεύσει άνεμος δημοκρατίας στα σχολεία μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι η δύναμή μας!
ΚΙΛΚΙΣ (02.06.2015)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.