Του Θεόφιλου Κυριακίδη
Στις αρχές Οκτωβρίου του 2014 (1-10-14) έγραφα: «ελπίζω το ποδήλατο να μη μας κάνει την ζωή ποδήλατο». και είχα διερωτηθεί εάν «οι ποδηλάτες είναι πεζοί ή εποχούμενοι».
Μέχρι σήμερα δεν είδα κανέναν επίσημο φορέα να ασχολείται με τους ποδηλάτες εντός των πόλεων. Δεν είδα ούτε στα σχολεία να γίνεται κάποια ενημέρωση, ούτε από ποδηλατικούς συλλόγους (αν και προσκλήθηκαν) ούτε από την Δημοτική Αρχή μα ούτε και από την Τροχαία.
Εμείς βέβαια δεν θα υποκαταστήσουμε κανέναν από τους παραπάνω φορείς, αλλά θα πρέπει τουλάχιστον στα σχολεία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να ενημερώνουν τα παιδιά πως πρέπει να κινούνται στους δρόμους του Κιλκίς, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι.
Πρέπει να ξέρουμε όλοι μας, οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, αυτοκινήτων και κάθε είδους οχήματος, πως έχουν τα ίδια δικαιώματα οι ποδηλάτες όπως και οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Ότι δηλαδή μπορούν να κινούνται τα ποδήλατα επάνω στο κατάστρωμα του δρόμου ωσάν να ήταν αυτοκινούμενα οχήματα.
Μέχρι σήμερα δεν είδα κανέναν επίσημο φορέα να ασχολείται με τους ποδηλάτες εντός των πόλεων. Δεν είδα ούτε στα σχολεία να γίνεται κάποια ενημέρωση, ούτε από ποδηλατικούς συλλόγους (αν και προσκλήθηκαν) ούτε από την Δημοτική Αρχή μα ούτε και από την Τροχαία.
Εμείς βέβαια δεν θα υποκαταστήσουμε κανέναν από τους παραπάνω φορείς, αλλά θα πρέπει τουλάχιστον στα σχολεία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να ενημερώνουν τα παιδιά πως πρέπει να κινούνται στους δρόμους του Κιλκίς, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι.
Πρέπει να ξέρουμε όλοι μας, οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, αυτοκινήτων και κάθε είδους οχήματος, πως έχουν τα ίδια δικαιώματα οι ποδηλάτες όπως και οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Ότι δηλαδή μπορούν να κινούνται τα ποδήλατα επάνω στο κατάστρωμα του δρόμου ωσάν να ήταν αυτοκινούμενα οχήματα.
Ένας λόγος παραπάνω, οι ποδηλάτες να τυγχάνουν ιδιαίτερης προσοχής και προτεραιότητας, καθότι κυκλοφορούν πάρα πολλά παιδιά που δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και φυσικά και τις υποχρεώσεις τους ή κι αν τα γνωρίζουν, φοβούνται κάποιους τσαμπουκάδες οδηγούς αυτοκινήτων!
Όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης, όπως τα αυτοκινούμενα οχήματα, πως δεν έχουν δικαίωμα να κινούνται επάνω σε πεζοδρόμια, να κινούνται ή να παρκάρουν επάνω σε πεζόδρομους και προπάντων να κινούνται αντίθετα σε μονόδρομους.
Η κίνηση κόντρα στο ρεύμα των μονόδρομων είναι κάτι που εγκυμονεί κινδύνους θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, εντός κατοικημένων περιοχών.
Προσοχή μεγάλη όταν κινούνται οι ποδηλάτες αντίθετα στους μονόδρομους ή ακόμη αντίθετα και προς την κανονική ροή των οχημάτων. Δυστυχώς κινδυνεύουν να πάθουν σοβαρό ατύχημα και να δημιουργήσουν σοβαρά ψυχικά και ψυχολογικά προβλήματα στους οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων που οδηγούν νόμιμα και φυσικά δεν έχουν και καμία ευθύνη.
Δυστυχώς, πάρα πολλοί ποδηλάτες, κινούνται τα βράδια, χωρίς κανένα αντανακλαστικό ή διακριτικό που να αντιληφθεί κάποιος ότι βρίσκεται μπροστά του κάποιο ποδήλατο.
Τέτοιο περιστατικό, δυστυχώς είχαμε την Τετάρτη το βράδυ στις 19:00 όπου ποδηλάτης ενήλικας, (αλλά ……..) χωρίς κανένα διακριτικό στο ποδήλατο του ή στο σώμα του, κατέβαινε από τα ταξί την οδό Καραολή και Δημητρίου, που είναι μονόδρομος. (κίνηση μόνο προς τα Ταξί)
Όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης, όπως τα αυτοκινούμενα οχήματα, πως δεν έχουν δικαίωμα να κινούνται επάνω σε πεζοδρόμια, να κινούνται ή να παρκάρουν επάνω σε πεζόδρομους και προπάντων να κινούνται αντίθετα σε μονόδρομους.
Η κίνηση κόντρα στο ρεύμα των μονόδρομων είναι κάτι που εγκυμονεί κινδύνους θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, εντός κατοικημένων περιοχών.
Προσοχή μεγάλη όταν κινούνται οι ποδηλάτες αντίθετα στους μονόδρομους ή ακόμη αντίθετα και προς την κανονική ροή των οχημάτων. Δυστυχώς κινδυνεύουν να πάθουν σοβαρό ατύχημα και να δημιουργήσουν σοβαρά ψυχικά και ψυχολογικά προβλήματα στους οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων που οδηγούν νόμιμα και φυσικά δεν έχουν και καμία ευθύνη.
Δυστυχώς, πάρα πολλοί ποδηλάτες, κινούνται τα βράδια, χωρίς κανένα αντανακλαστικό ή διακριτικό που να αντιληφθεί κάποιος ότι βρίσκεται μπροστά του κάποιο ποδήλατο.
Τέτοιο περιστατικό, δυστυχώς είχαμε την Τετάρτη το βράδυ στις 19:00 όπου ποδηλάτης ενήλικας, (αλλά ……..) χωρίς κανένα διακριτικό στο ποδήλατο του ή στο σώμα του, κατέβαινε από τα ταξί την οδό Καραολή και Δημητρίου, που είναι μονόδρομος. (κίνηση μόνο προς τα Ταξί)
Ο οδηγός αυτοκινήτου στρίβοντας από την Θεσσαλονίκης προς τα Ταξί είδε μπροστά του στα τρία μέτρα ένα ποδηλάτη στην μέση του δρόμου να κατευθύνεται προς το 1ο Δημοτικό από την Καραολή και Δημητρίου. Ο οδηγός τα έχασε και προκειμένου να αποφύγει την μετωπική σύγκρουση, ανέβηκε στο πεζοδρόμιο.
Το περιστατικό θα εθεωρείτω λήξαν εάν ο παραβάτης- ποδηλάτης δεν επιτίθετο, φραστικά και σωματικά στον οδηγό του αυτοκινήτου, υπερήλικα.
Κανείς βέβαια δεν περιμένω να διδάξει κανονισμούς κυκλοφορίας στον ενήλικα, ούτε βέβαια και σεβασμό. Αυτό έπρεπε να το έχει από το οικογενειακό περιβάλλον του, αλλά η προκλητικότητά του και ο τσαμπουκάς δεν πρόκειται να «κοπεί», εάν δεν ισχύσουν οι κανόνες κυκλοφορίας για όλους τους εποχούμενους.
Και επειδή κυκλοφορούν πολλοί «τζάμπα μάγκες» φοβάμαι πως θα κλάψουμε περισσότερο για εκείνον που δεν ευθύνεται παρά για εκείνον τον τσαμπουκά που φέρει εξ ολοκλήρου την ευθύνη.
Ας έχουν υπόψη τους όλοι οι παραπάνω φορείς, αυτές εδώ τις παρατηρήσεις, διότι στο τέλος θα έχουν πάντοτε δίκαιο αυτοί ……… που φταίνε!
Είχα πει: «Όταν οι οδηγοί αυτοκινήτων παίρνουν το δίπλωμα οδήγησης δεν τους απονέμεται και το δίπλωμα ασυδοσίας». Σήμερα θα προσθέσω: «Όταν αγοράζουμε ποδήλατο δεν μας απονέμουν και το δίπλωμα του «τζάμπα μάγκα», υβριστή και παλληκαρά.
Στοιχεία του παραπάνω παραβάτη, ανά πάσα στιγμή, στην διάθεση κάθε νομίμως ενδιαφερομένου!
Το περιστατικό θα εθεωρείτω λήξαν εάν ο παραβάτης- ποδηλάτης δεν επιτίθετο, φραστικά και σωματικά στον οδηγό του αυτοκινήτου, υπερήλικα.
Κανείς βέβαια δεν περιμένω να διδάξει κανονισμούς κυκλοφορίας στον ενήλικα, ούτε βέβαια και σεβασμό. Αυτό έπρεπε να το έχει από το οικογενειακό περιβάλλον του, αλλά η προκλητικότητά του και ο τσαμπουκάς δεν πρόκειται να «κοπεί», εάν δεν ισχύσουν οι κανόνες κυκλοφορίας για όλους τους εποχούμενους.
Και επειδή κυκλοφορούν πολλοί «τζάμπα μάγκες» φοβάμαι πως θα κλάψουμε περισσότερο για εκείνον που δεν ευθύνεται παρά για εκείνον τον τσαμπουκά που φέρει εξ ολοκλήρου την ευθύνη.
Ας έχουν υπόψη τους όλοι οι παραπάνω φορείς, αυτές εδώ τις παρατηρήσεις, διότι στο τέλος θα έχουν πάντοτε δίκαιο αυτοί ……… που φταίνε!
Είχα πει: «Όταν οι οδηγοί αυτοκινήτων παίρνουν το δίπλωμα οδήγησης δεν τους απονέμεται και το δίπλωμα ασυδοσίας». Σήμερα θα προσθέσω: «Όταν αγοράζουμε ποδήλατο δεν μας απονέμουν και το δίπλωμα του «τζάμπα μάγκα», υβριστή και παλληκαρά.
Στοιχεία του παραπάνω παραβάτη, ανά πάσα στιγμή, στην διάθεση κάθε νομίμως ενδιαφερομένου!
Συνεχίζω να απορώ πως οι καθημερινές ασυδοσίες οδηγών αυτοκινούμενων οχημάτων δεν έχουν την ίδια επίδραση, όσο μεμονωμένα περιστατικά ποδηλατών.Δεν είναι δυνατόν να μην έχει αναφερθεί σε κανένα άρθρο,η καθημερινή παραβίαση των δικαιωμάτων οδηγών και πεζών από ασυνείδητους συνανθρώπους μας .Νομίζουμε ότι το πρόβλημα στην πόλη του Κιλκίς είναι η πιτσιρικαρία και όχι μόνο, που οδηγεί επικίνδυνα τα ποδήλατα της και όχι οι οδηγοί αυτοκινήτων οι οποίοι κινούνται όπως θέλουν και παρκάρουν επίσης όπου τους βολεύει (πεζοδρόμια, γωνίες,διαβάσεις, θέσεις ΑΜΕΑ κ.λ.π.) χωρίς καμία επίπτωση; Παιδεία. Μόνο αυτό για όλους μας. Το σχόλιο δεν δικαιολογεί το παραπάνω περιστατικό άλλα νομίζω ότι όλοι πρέπει να κάνουμε την αυτοαξιολόγησή μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά μπράβο για το σχόλιο. Το άρθρο σαν να ήταν παραγγελία του φερόμενου ως θύμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή