Καλοκαίρι 2014 ! και ο Θερινός Κινηματογράφος “Δημήτρης Ζωηρός” ανοίγει την οθόνη του, χαμηλώνει τα φώτα, στρώνει τα τραπεζάκια του, φυτεύει τους βασιλικούς του και περιμένει τους σινεφίλ να ανηφορίσουν το γνωστό δρομάκι στο Λόφο του Αι-Γιώργη.
Παρέα με την Ηώ, την Αφροδίτη, τον Ωρίωνα. Με ποπ-κόρν και πολλή καλή διάθεση και αγάπη ο Δήμος Κιλκίς, το Τμήμα Απασχόλησης, Τουρισμού και Πολιτισμού και η πρωτοβουλία πολιτών για τη λειτουργία του θερινού κινηματογράφου υπόσχονται όμορφα βράδια με αγαπημένες ταινίες.
Σύγχρονες, κλασικές, παιδικές, κοινωνικές, κωμωδίες τόσο από το αμερικάνικο όσο και από το ευρωπαϊκό σινεμά θα σας συντροφέψουν και θα σας διασκεδάσουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Και ξεκινάμε την Πέμπτη 10 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ με μια εξαιρετική ταινία του του Βιτόριο Ντε Σίκα, τον Κλέφτη ποδηλάτων.
Θεωρείται μια από τις κορυφαίες ταινίες του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, έχοντας κερδίσει το ειδικό βραβείο Όσκαρ για καλύτερη ξένη ταινία 7 χρόνια πριν ακόμα καθιερωθεί αυτή η κατηγορία.
Ένας άνεργος ιταλός βρίσκει μια δουλειά που απαιτεί ποδήλατο αλλά για κακή του τύχη, κάποιος του το κλέβει την πρώτη του μέρα στην δουλειά . Μαζί με τον νεαρό του γιο, ξεκινούν μια μανιώδη αναζήτηση για να βρουν τον κλέφτη και στην πορεία θα πάρουν πολλά μαθήματα από την ζωή.
Η ταινία ξεκινά σε μια αλάνα, όπου ένα γεμάτο αγωνία τσούρμο ανέργων περιμένει να ακούσει ένα καλό νέο από τον υπεύθυνο του γραφείου εύρεσης εργασίας. Η τύχη χαμογελά σε κάποιον άνδρα που ονομάζεται Αντόνιο Ρίτσι, ο οποίος επιλέχθηκε από το Δήμο της Ρώμης να εργαστεί ως αφισοκολλητής. Η δουλειά όμως απαιτεί ποδήλατο και ο Ρίτσι δεν έχει πια, το έχει δώσει ενέχυρο. Έτσι, θα πει ψέματα, θα πάρει τη δουλειά και μαζί μια ωραία στολή.
Παρέα με την Ηώ, την Αφροδίτη, τον Ωρίωνα. Με ποπ-κόρν και πολλή καλή διάθεση και αγάπη ο Δήμος Κιλκίς, το Τμήμα Απασχόλησης, Τουρισμού και Πολιτισμού και η πρωτοβουλία πολιτών για τη λειτουργία του θερινού κινηματογράφου υπόσχονται όμορφα βράδια με αγαπημένες ταινίες.
Σύγχρονες, κλασικές, παιδικές, κοινωνικές, κωμωδίες τόσο από το αμερικάνικο όσο και από το ευρωπαϊκό σινεμά θα σας συντροφέψουν και θα σας διασκεδάσουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Και ξεκινάμε την Πέμπτη 10 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ με μια εξαιρετική ταινία του του Βιτόριο Ντε Σίκα, τον Κλέφτη ποδηλάτων.
Θεωρείται μια από τις κορυφαίες ταινίες του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, έχοντας κερδίσει το ειδικό βραβείο Όσκαρ για καλύτερη ξένη ταινία 7 χρόνια πριν ακόμα καθιερωθεί αυτή η κατηγορία.
Ένας άνεργος ιταλός βρίσκει μια δουλειά που απαιτεί ποδήλατο αλλά για κακή του τύχη, κάποιος του το κλέβει την πρώτη του μέρα στην δουλειά . Μαζί με τον νεαρό του γιο, ξεκινούν μια μανιώδη αναζήτηση για να βρουν τον κλέφτη και στην πορεία θα πάρουν πολλά μαθήματα από την ζωή.
Η ταινία ξεκινά σε μια αλάνα, όπου ένα γεμάτο αγωνία τσούρμο ανέργων περιμένει να ακούσει ένα καλό νέο από τον υπεύθυνο του γραφείου εύρεσης εργασίας. Η τύχη χαμογελά σε κάποιον άνδρα που ονομάζεται Αντόνιο Ρίτσι, ο οποίος επιλέχθηκε από το Δήμο της Ρώμης να εργαστεί ως αφισοκολλητής. Η δουλειά όμως απαιτεί ποδήλατο και ο Ρίτσι δεν έχει πια, το έχει δώσει ενέχυρο. Έτσι, θα πει ψέματα, θα πάρει τη δουλειά και μαζί μια ωραία στολή.
Μέχρι αύριο πρέπει να βρει ένα ποδήλατο. Η γυναίκα του έχει τη λύση: δίνει ενέχυρο τα σεντόνια της προίκας της και το ποδήλατο επιστρέφει στην οικογένεια. Πριν ξημερώσει οι ποδηλάτες-αφισοκολλητές ξεχύνονται στους δρόμους. Ανάμεσά τους και ο, ευτυχισμένος ακόμα, Ρίτσι. Την ώρα όμως που ανεβασμένος στη σκάλα του κολλά μια αφίσα που διαφημίζει την τελευταία ταινία της Ρίτα Χέιγουορθ, κάποιοι του κλέβουν το ποδήλατο. Η Ρίτα Χέιγουορθ κοιτά χαμογελαστή από τον τοίχο τον Ρίτσι να κυνηγά απεγνωσμένα τον κλέφτη. Το σχόλιο για τον εμπορικό κινηματογράφο της εποχής και για τη σχέση του με την πραγματικότητα είναι σαφές.
Η επιβίωση της οικογένειας όμως εξαρτάται από το ποδήλατο. Έτσι, την επόμενη μέρα αρχίζει η αναζήτηση. Ο θεατής σιγά σιγά αρχίζει να συμπάσχει με τον Ρίτσι και με το μικρό του γιο, ακολουθώντας τους στις ατέρμονες περιπλανήσεις τους στους δρόμους της Ρώμης. Στις υπαίθριες αγορές, στα συσσίτια της εκκλησίας, στις φτωχογειτονιές, παντού υπάρχει δυστυχία. Το ποδήλατο γίνεται αντικείμενο-φετίχ. Τα κάδρα γεμίζουν από ρόδες, τιμόνια και κάθε είδους εξαρτήματα, εντείνοντας το δράμα.
Σε μια μνημειώδους απλότητας σκηνή, πατέρας και γιος κάθονται να φάνε σε ένα εστιατόριο. Εκεί υπό τους ήχους της λαϊκής ορχήστρας και με το στομάχι γεμάτο η αισιοδοξία επιστρέφει. Ο μικρός Μπρούνο πίνει κρασί. Μοιάζει να έχει ενηλικιωθεί μέσα σε μία μόλις ημέρα. Ωστόσο, το όνειρο διακόπτεται, όταν ξαναρχίζει η περιπλάνηση.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι ο "Κλέφτης Ποδηλάτων" άλλαξε τη ροή της κινηματογραφικής τέχνης. Ο φτωχός εργάτης Λαμπέρτο Ματζοράνι και οι άλλοι ερασιτέχνες ηθοποιοί της ταινίας μεταξύ αυτών και ο δεκαεξάχρονος τότε Σέρτζιο Λεόνε, που υποδυόταν ένα από τα παπαδοπαίδια στη σκηνή της καταιγίδας δίδαξαν στους ακριβοπληρωμένους σταρ ένα νέο τρόπο υποκριτικής. Οι αυθεντικές σταγόνες ζωής του "Κλέφτη" ήλθαν σε αντιδιαστολή με την απόσταση και το στιλιζάρισμα των ακριβών ταινιών των στούντιο και μακροπρόθεσμα κέρδισαν τη μάχη. Αλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονταν και βλέπονταν οι ταινίες. Όπως είπε ο Όρσον Γουέλς, "ο Ντε Σίκα κατάφερε κάτι αδιανόητο: εξαφάνισε την κάμερα".
Η ταινία θα προβληθεί στις 10 και 11 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ
Θα ακολουθήσει η ταινία “Η αληθινή ζωή του Μπράιαν” στις 15 και 16 Ιουλίου ενώ για το υπόλοιπο πρόγραμμα θα εκδοθεί σύντομα νέο δελτίο τύπου.
Σας περιμένουμε.
Η επιβίωση της οικογένειας όμως εξαρτάται από το ποδήλατο. Έτσι, την επόμενη μέρα αρχίζει η αναζήτηση. Ο θεατής σιγά σιγά αρχίζει να συμπάσχει με τον Ρίτσι και με το μικρό του γιο, ακολουθώντας τους στις ατέρμονες περιπλανήσεις τους στους δρόμους της Ρώμης. Στις υπαίθριες αγορές, στα συσσίτια της εκκλησίας, στις φτωχογειτονιές, παντού υπάρχει δυστυχία. Το ποδήλατο γίνεται αντικείμενο-φετίχ. Τα κάδρα γεμίζουν από ρόδες, τιμόνια και κάθε είδους εξαρτήματα, εντείνοντας το δράμα.
Σε μια μνημειώδους απλότητας σκηνή, πατέρας και γιος κάθονται να φάνε σε ένα εστιατόριο. Εκεί υπό τους ήχους της λαϊκής ορχήστρας και με το στομάχι γεμάτο η αισιοδοξία επιστρέφει. Ο μικρός Μπρούνο πίνει κρασί. Μοιάζει να έχει ενηλικιωθεί μέσα σε μία μόλις ημέρα. Ωστόσο, το όνειρο διακόπτεται, όταν ξαναρχίζει η περιπλάνηση.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι ο "Κλέφτης Ποδηλάτων" άλλαξε τη ροή της κινηματογραφικής τέχνης. Ο φτωχός εργάτης Λαμπέρτο Ματζοράνι και οι άλλοι ερασιτέχνες ηθοποιοί της ταινίας μεταξύ αυτών και ο δεκαεξάχρονος τότε Σέρτζιο Λεόνε, που υποδυόταν ένα από τα παπαδοπαίδια στη σκηνή της καταιγίδας δίδαξαν στους ακριβοπληρωμένους σταρ ένα νέο τρόπο υποκριτικής. Οι αυθεντικές σταγόνες ζωής του "Κλέφτη" ήλθαν σε αντιδιαστολή με την απόσταση και το στιλιζάρισμα των ακριβών ταινιών των στούντιο και μακροπρόθεσμα κέρδισαν τη μάχη. Αλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονταν και βλέπονταν οι ταινίες. Όπως είπε ο Όρσον Γουέλς, "ο Ντε Σίκα κατάφερε κάτι αδιανόητο: εξαφάνισε την κάμερα".
Η ταινία θα προβληθεί στις 10 και 11 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ
Θα ακολουθήσει η ταινία “Η αληθινή ζωή του Μπράιαν” στις 15 και 16 Ιουλίου ενώ για το υπόλοιπο πρόγραμμα θα εκδοθεί σύντομα νέο δελτίο τύπου.
Σας περιμένουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.