Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Φεστιβάλ Κινηματογραφικές Στοές Θεσσαλονίκης από 2 έως 4 Μαΐου 2014

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι Θεσσαλονικείς σκηνοθέτες «βγαίνουν από τις υπόγειες στοές» και κατακτούν την πόλη που τους ενέπνευσε, τους συγκίνησε ή τους προβλημάτισε, την πόλη στην οποία επιμένουν να δημιουργούν κόντρα στους χαλεπούς καιρούς.
Καλούν το κοινό της Θεσσαλονίκης να γνωρίσει το έργο τους -αλλά και τους ίδιους- σε ένα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα σε στοές που «κουβαλούν» ιστορικό και πολιτιστικό φορτίο, που έχουν μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και δικιά τους αφήγησης.

Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΤο Φεστιβάλ διοργανώνεται από το Παράρτημα Θεσσαλονίκης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών σε τρεις ιστορικές στοές της πόλης: Στοά Γεωργίου Αχ. Αλλαμανή (Λεόντος Σοφού 18), Στοά Ριάδη-Διαμαντοπούλου (Βασ. Ηρακλείου 28) και Στοά Λεβή-Μενεξέ (Βενιζέλου 3). Οι σκηνοθέτες της πόλης καλούνται να παρουσιάσουν το έργο τους και να συστηθούν μέσω αυτού στο κοινό της πόλης.

Σας προσκαλούμε στις παραπάνω στοές την Παρασκευή 2 Μαΐου, Σάββατο 3 Μαΐου και Κυριακή 4 Μαΐου 2014, από τις 18:00 μέχρι αργά το βράδυ. Στο τέλος των προβολών θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.

Την Παρασκευή 2 Μαΐου και ώρα 18:00, την έναρξη του Φεστιβάλ θα χαιρετίσει ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρης Παπαδόπουλος.

Είσοδος δωρεάν.
Σας περιμένουμε όλους!

Οργανωτική επιτροπή:
Μιχάλης Αγραφιώτης, Λυδία Κώνστα, Γρηγόρης Βαρδαρινός, Δημήτρης Καμπάς, Αντώνης Καραγιάννης και Αναστασία Χριστοφορίδου

ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟΠροβολή ταινιών, των σκηνοθετών κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, που θα γίνουν σε επιλεγμένες στοές της πόλης. Αυτό ήταν το σκεπτικό της Οργανωτικής Επιτροπής του Παραρτήματος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, στη Θεσσαλονίκη, και σε λίγες μέρες θα είναι πραγματικότητα. Οι Μιχάλης Αγραφιώτης, Λυδία Κώνστα, Γρηγόρης Βαρδαρινός, Δημήτρης Καμπάς, Αντώνης Καραγιάννης και Αναστασία Χριστοφορίδου είναι τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής.

Οι στοές στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε οποιαδήποτε άλλη πόλη του κόσμου, έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα: είναι κομμάτι του αστικού περιβάλλοντος και συγχρόνως περιχαρακώνουν το δικό τους μικρόκοσμο. Αυτές οι στοές που επιλέχτηκαν είναι χαρακτηρισμένες από την ιστορία της πόλης ή από κάποια ειδική χρήση. Η στοά Ριάδη-Διαμαντοπούλου ή ηλεκτρολόγων, η Λεβή-Μενεξέ και η Γεωργίου Αχ. Αλλαμανή θα φιλοξενήσουν για τρεις μέρες τις εικόνες μέσα από τις ταινίες των σκηνοθετών της Βορείου Ελλάδας, για να μας εισάγουν σε ένα φανταστικό αλλά και πραγματικό κόσμο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι Θεσσαλονικείς σκηνοθέτες «βγαίνουν από τις υπόγειες στοές» και κατακτούν την πόλη που τους ενέπνευσε, τους συγκίνησε ή τους προβλημάτισε, την πόλη στην οποία επιμένουν να δημιουργούν κόντρα στους χαλεπούς καιρούς. Καλούν το κοινό της Θεσσαλονίκης να γνωρίσει το έργο τους -αλλά και τους ίδιους- σε ένα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα σε στοές που «κουβαλούν» ιστορικό και πολιτιστικό φορτίο, που έχουν μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και δικιά τους αφήγησης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού αλλά και μεγάλου μήκους. Στις προβολές θα είναι παρόντες οι σκηνοθέτες των ταινιών, όλοι μέλη του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, για να μιλήσουν για το έργο τους και να συζητήσουν για αυτό και τους προβληματισμούς και τα ερεθίσματά τους με το κοινό. Δίνουμε ραντεβού την Παρασκευή 2 Μαΐου, Σάββατο 3 Μαΐου και Κυριακή 4 Μαΐου 2014, στο λαβύρινθο του ιστορικού κέντρου της πόλης με 16 Σκηνοθέτες - 29 ταινίες και παράλληλες εκδηλώσεις.

ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ;Πλησιάζει η ώρα που θα αρχίσει στη Θεσσαλονίκη η μεγάλη γιορτή των σκηνοθετών. Κάτι που δεν είχε γίνει τόσο καιρό, να συστηθούν οι σκηνοθέτες στην πόλη τους. Μια γνωριμία που θα έπρεπε να είχε γίνει για να έρθουν σε επαφή οι καλλιτέχνες που δημιουργούν και απευθύνονται στο κοινό της γεωγραφικής περιοχής τους.

Γατί όμως αυτή η επαφή είναι σημαντική; Όσοι ασχολούνται με την τέχνη ξέρουν πολύ καλά ότι ο καλλιτέχνης παίρνει ερεθίσματα από το κοινό του, σε αυτό απευθύνεται, στη δεξαμενή όπου βρίσκονται οι παρατηρήσεις και τα στοιχεία που θα διορθώσει τα λάθη του, απ’ όπου θα βρει το δρόμο για να ανοιχτούν για αυτόν άλλες προοπτικές. Δεν αισθάνεται απομονωμένος. Η τέχνη, εν πολλοίς, περιέχει και το στοιχείο της επικοινωνίας και, με αυτό τον τρόπο, η καλλιτεχνική δημιουργία ολοκληρώνεται.

Γιατί όμως να προβληθούν ταινίες σε στοές; Οι στοές σε κάθε πόλη έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Είναι ο χώρος που είναι σχεδόν απομονωμένος. Επικοινωνεί με τον περιβάλλοντα αστικό χώρο, αλλά είναι ένα σχεδόν κλειστό σύστημα. Εκεί κάποιος θα κρυφτεί ή θα καταφύγει για να μείνει λίγο μόνος, αυτό θα είναι το καταφύγιο του. Πόσες ιστορίες έρωτα, μίσους, αγάπης και φιλίας δεν έχουν αναπτυχθεί σε στοές; Πόσες μνήμες αυτές κουβαλούν; Μια στοά θαρρείς ότι κουβαλά αυτές τις μνήμες και αυτά τα χαρακτηριστικά στο χωροχρόνο. Με άλλα λόγια, μια οποιαδήποτε στοά έχει τη δική της αφήγηση, η οποία είναι, λίγο ή πολύ, διαφορετική από αυτή της πόλης στην οποία βρίσκεται.

Οι σκηνοθέτες της Θεσσαλονίκης μπορεί να πει κανείς ότι είναι ένα καλλιτεχνικό δυναμικό, ένα καλά φυλαγμένο μυστικό. Οι δουλειές τους έχουν φανεί στην τηλεόραση, στα φεστιβάλ, στους κινηματογράφους και στα θέατρα, όμως ελάχιστα ξέρουμε για αυτούς. Πως θα μπορούσε κάποιος να κάνει μια αξιολόγηση, όπως κάνει για τους διηγηματογράφους, τους ποιητές, τους ζωγράφους και τους αρχιτέκτονες αυτής της πόλης; Και οι σκηνοθέτες δομούν τη δική τους αφήγηση, παίρνουν ερεθίσματα από την καθημερινή ζωή της πόλης, αλλά δεν τα κοινωνούν.

Αυτή η επαφή του σκηνοθέτη με το κοινό του θα ολοκληρώσει την καλλιτεχνική δημιουργία, στον τομέα της επικοινωνίας. Θα είναι μια γιορτή ένωσης, ανάμικτων συναισθημάτων, εύρεσης ενός θησαυρού από στοιχεία που μιλούν για μια άλλη πραγματικότητα. Αφηγήσεις που μπορούν να μας δώσουν αυτά τα εφόδια για να επεξεργαστούμε και να φτιάξουμε τις δικές μας άμυνες ενάντια στα οποιαδήποτε προβλήματα μας βασανίζουν. Αυτός είναι ουσιαστικά ο ρόλος της Τέχνης! Σε αυτή τη γιορτή δεν παρουσιάζονται όλοι οι σκηνοθέτες. Σκοπός και στόχος είναι αυτή η γιορτή να γίνει θεσμός και να είναι ο χώρος επίδειξης των ιδεών και των ονείρων που συνεχώς παράγονται, αφοί οι σκηνοθέτες αυτής της πόλης δε σταματούν να παράγουν, ακόμα και σε εποχή κρίσης.

Οι σκηνοθέτες, μέλη της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών παρουσιάζονται εδώ. Δείχνουν τις δουλειές τους, μιλούν με το κοινό, παίρνουν και δίνουν στοιχεία. Από τις 2 μέχρι τις 4 Μαΐου σε τρεις στοές της Θεσσαλονίκης, Αλλαμανή (Λέοντος Σοφού 18), Ριάδη-Διαμαντοπούλου (Βασ. Ηρακλείου 28) και Λεβή Μενεξέ (Βενιζέλου 3) θα προβάλλονται ταινίες των σκηνοθετών της Βορείου Ελλάδας, από τις 18:00 μέχρι αργά το βράδυ. Μια ευκαιρία να τους ανακαλύψετε και να σας ανακαλύψουν! Να γνωρίσετε την ποικιλότητα της καλλιτεχνικής τους δημιουργίας, να ζήσετε, έστω για λίγο, στη δική τους πραγματικότητα για να επιστρέψετε πιο δυνατοί στη δική σας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝΣτις προβολές θα είναι παρόντες οι σκηνοθέτες των ταινιών, όλοι μέλη του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, για να μιλήσουν για το έργο τους και να συζητήσουν για αυτό, τους προβληματισμούς και τα ερεθίσματά τους με το κοινό. Δίνουμε ραντεβού την Παρασκευή 2 Μαΐου, Σάββατο 3 Μαΐου και Κυριακή 4 Μαΐου 2014 στο λαβύρινθο του ιστορικού κέντρου της πόλης με 16 Σκηνοθέτες-29 ταινίες και παράλληλες εκδηλώσεις.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 2 ΜΑΪΟΥ
ΣΤΟΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΧ. ΑΛΛΑΜΑΝΗ
(Λέοντος Σοφού 18)
18.00 «Θεσσαλονίκη μου» (13΄), 2000, Νίκος Μπιλιλής
          «Η Θεσσαλονίκη μέσα από την ποίηση» (80΄), 2013, Γιώργος
          Κεραμιδιώτης
20.00 Έναρξη του Φεστιβάλ
          Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Ε.Ε.Σ., Χάρη Παπαδόπουλο
20.30 «Τζαφάρ» (3΄), 2011, Νάνσυ Σπετσιώτη
          «Εις Γαύδον κοινωνία» (28΄), 2010, Δημήτρης Καμπάς
          «Ο γύρος του θανάτου» (30΄), 2005, Θεόδωρος Καλέσης
22.00 «Κινητά στοιχεία» (17΄), 2011, Ανδρέας Σιαδήμας
          «Πορεία» (14΄), 2004, Σταύρος Παρχαρίδης
          «Τιμές κόστους γιατί κλείνουμε» (17΄), 2011, Μιχάλης Αγραφιώτης
23.15 «Η λίστα της σιωπής» (80΄), 2010, Νίκος Βεζυργιάννης
                       
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΜΑΪΟΥ
ΣΤΟΑ ΡΙΑΔΗ-ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
(Βασιλέως Ηρακλείου 28)
18.00 «Κερκίνη» (29΄), 1996, Στέργιος Μήτας
          «Μαθήτριες Λυκείου» (60΄), 2005, Γιώργος Κεραμιδιώτης
20.00 «Τόσο κοντά μακριά μου», (15΄), 2004, Λυδία Κώνστα
          «Rosmarinus Officinalis» (21΄), 2008, Ανδρέας Σιαδήμας
          «Η φαντασμαγορία της ήττας» (30΄), 2013, Αναστασία Χριστοφορίδου
21.30 «Spacefish» (11΄), 2006, Αλέξανδρος Κωνσταντάρας
          «Και τα σκυλιά μου γλείφουν την καρδιά»(6΄), 1997, Αναστασία Χριστοφορίδου
          «Talking piranhas» (17΄), 2009, Γρηγόρης Βαρδαρινός
          «Το τραπέζι που σέρνουμε» (13΄), 2003, Λυδία Κώνστα
          «Το τάγμα» (8΄), 2009, Αντώνης Καραγιάννης
23.00 «Η επιστροφή του Λάζαρου» (88΄), 2012, Αλέξανδρος Κωνσταντάρας

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΪΟΥ
ΣΤΟΑ ΛΕΒΗ MENEΞΕ
(Βενιζέλου 3)
17.00 Συζήτηση με κριτικούς κινηματογράφου με θέμα: «Ο κινηματογράφος
          στη Θεσσαλονίκη»
18.00 «Επιτέλους ξυπνήστε λαοί» (17΄), 2007, Νίκος Μπιλιλής
          «Πρέσπες» (29΄), 1997, Στέργιος Μήτας
          «Πλατεία ηρώων» (30΄), 2004, Θεόδωρος Καλέσης
20.00 «Γιατί δακρύζει το λιβάδι κύριε Αγγελόπουλε;» (54΄), 2004, Αναστασία
           Χριστοφορίδου
21.00 «Freddy» (30΄), 2004, Θεόδωρος Καλέσης
           «Κοινή συναινέσει» (13΄), 2006, Λυδία Κώνστα
           «Κρίτων ο ακροβάτης» (28΄), 2013, Γρηγόρης Βαρδαρινός
           «Απ’τες εννιά» (15΄), 1997, Θεόδωρος Γκλαβέρης

22.15 «Το κυνήγι του λαγού» (88΄), 1999, Νίκος Βεζυργιάννης.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.