Του Δημήτρη Μάρδα
Καθηγητή, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ
Τα όσα συνέβησαν στις ημέρες μας με το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων τα καταγράψαμε και τα παρουσιάσαμε αναλυτικά στο Κεφάλαιο 3, (σελίδα 27 έως 35) μελέτης μας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2012 σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών, Εμπόρων της Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Η μελέτη έφερε τον τίτλο «Νοθεία και Λαθρεμπόριο καυσίμων Μέτρα πολιτικής» (Βλ. http://www.gsevee.gr/meletes/205-2012-10-04-10-42-22 ).
Είχε προηγηθεί μια πρώτη μας έρευνα για το λαθρεμπόριο καυσίμων στα χερσαία σύνορά της χώρας (με Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία και Τουρκία), τον Ιανουάριο του 2012, με τίτλο «Πώς χάνονται βυτιοφόρα στο τρίγωνο των Βερμούδων», (Βλ. αναλυτικότερα,
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid =26516&subid=2&pubid=112804792.
Ως προς το λαθρεμπόριο των ναυτιλιακών καυσίμων, στη σελίδα 28 της μελέτης με τους ΓΣΕΒΕΕ-ΠΟΠΕΚ, σημειώνονται μήνες πριν με κάθε λεπτομέρεια, αυτά που ζήσαμε πρόσφατα. Αναλυτικότερα, εκτός των άλλων, επισημαίνεται ότι:
Οι λαθρέμποροι ναυτιλιακού καυσίμου επωφελούνται αρχικά του συνόλου της φορολογίας, αφού το εν λόγω καύσιμο διατίθεται στα πλοία ατελώς. H όλη διαδικασία του λαθρεμπορίου στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία Τελωνειακών, δηλώνοντας ότι οι ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.
Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς, την οποία καταθέτουν στο τελωνείο. Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τη μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές.
Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη. Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ την θερινή ως πετρέλαιο κίνησης μέσω των πρατηρίων.
Από τη σελίδα 29 -35 προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των λαθραίων ναυτιλιακών καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το λαθρεμπόριο καυσίμων το κράτος χάνεις 2,5 δις ευρώ φόρους κάθε έτος!
Υπάρχει σωρεία μέτρων και βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο για την αντιμετώπιση της μάστιγας αυτής. Δε χρειάζεται εμείς να ανακαλύψουμε τον τροχό!.
Το μόνο που περιμένουμε από την όποια κυβέρνηση είναι ένα μόνο πράγμα: Να πάψει να αυτοεπιβεβαιώνεται για την αναποτελεσματικότητά της και όχι μόνο! Η λίστα Λαγκάρντ ανέδειξε μια άλλη πτυχή του πολιτικού μας συστήματος, που είναι το μέγεθος της φαυλότητας του. Το λαθρεμπόριο καυσίμων απλά το αυξάνει!
Καθηγητή, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ
Τα όσα συνέβησαν στις ημέρες μας με το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων τα καταγράψαμε και τα παρουσιάσαμε αναλυτικά στο Κεφάλαιο 3, (σελίδα 27 έως 35) μελέτης μας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2012 σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών, Εμπόρων της Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Η μελέτη έφερε τον τίτλο «Νοθεία και Λαθρεμπόριο καυσίμων Μέτρα πολιτικής» (Βλ. http://www.gsevee.gr/meletes/205-2012-10-04-10-42-22 ).
Είχε προηγηθεί μια πρώτη μας έρευνα για το λαθρεμπόριο καυσίμων στα χερσαία σύνορά της χώρας (με Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία και Τουρκία), τον Ιανουάριο του 2012, με τίτλο «Πώς χάνονται βυτιοφόρα στο τρίγωνο των Βερμούδων», (Βλ. αναλυτικότερα,
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid =26516&subid=2&pubid=112804792.
Ως προς το λαθρεμπόριο των ναυτιλιακών καυσίμων, στη σελίδα 28 της μελέτης με τους ΓΣΕΒΕΕ-ΠΟΠΕΚ, σημειώνονται μήνες πριν με κάθε λεπτομέρεια, αυτά που ζήσαμε πρόσφατα. Αναλυτικότερα, εκτός των άλλων, επισημαίνεται ότι:
Οι λαθρέμποροι ναυτιλιακού καυσίμου επωφελούνται αρχικά του συνόλου της φορολογίας, αφού το εν λόγω καύσιμο διατίθεται στα πλοία ατελώς. H όλη διαδικασία του λαθρεμπορίου στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία Τελωνειακών, δηλώνοντας ότι οι ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.
Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς, την οποία καταθέτουν στο τελωνείο. Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τη μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές.
Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη. Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ την θερινή ως πετρέλαιο κίνησης μέσω των πρατηρίων.
Από τη σελίδα 29 -35 προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των λαθραίων ναυτιλιακών καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το λαθρεμπόριο καυσίμων το κράτος χάνεις 2,5 δις ευρώ φόρους κάθε έτος!
Υπάρχει σωρεία μέτρων και βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο για την αντιμετώπιση της μάστιγας αυτής. Δε χρειάζεται εμείς να ανακαλύψουμε τον τροχό!.
Το μόνο που περιμένουμε από την όποια κυβέρνηση είναι ένα μόνο πράγμα: Να πάψει να αυτοεπιβεβαιώνεται για την αναποτελεσματικότητά της και όχι μόνο! Η λίστα Λαγκάρντ ανέδειξε μια άλλη πτυχή του πολιτικού μας συστήματος, που είναι το μέγεθος της φαυλότητας του. Το λαθρεμπόριο καυσίμων απλά το αυξάνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.