Η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris ξεκινά ξανά τις προβολές της, από τα μέσα Νοεμβρίου, στο νέο της χώρο, με ενδιαφέροντα αφιερώματα σε σκηνοθέτες και σε εθνικές κινηματογραφίες.
Το καφέ Bazzar, Παπαμάρκου 34, ακριβώς πίσω από την πλατεία Άθωνος, θα φιλοξενεί από εδώ και πέρα τις προβολές μας. Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μπορούμε να συνδυάζουμε το καφέ ή το ποτό μας με την προβολή μια καλής ταινίας, ξεκινώντας από την Τρίτη 19/11/2013, στις 8.00 μμ. Η είσοδος θα είναι δωρεάν.
Η λειτουργία της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris θα παραμείνει η ίδια. Εξακολουθεί να είναι μια λέσχη θέασης, ανάγνωσης και μελέτης του κινηματογράφου.
Ακόμη το ψυχόδραμα μιας γυναίκας στη σύγχρονή του εποχή, στη «Διπλή ζωή της Βερόνικα», αλλά και μια αυτοαναφορά στον «Ερασιτέχνη κινηματογραφιστή». Συνολικά δεκαπέντε ταινίες ένα πλήρες αφιέρωμα σε αυτό το δημιουργό που ξαφνικά μας άφησε.
Οι προβολές θα γίνονται κάθε Τρίτη στις 8.00 μ.μ., στο καφέ Bazaar, πρώτος όροφος, Παπαμάρκου 34, στην πλατεία Άθωνος, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος θα είναι δωρεάν, ο θεατής μπορεί να καταναλώνει το καφέ ή το ποτό του στον πολύ όμορφο χώρο του καφέ. Κάθε φορά θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό που θα συντονίζει ο Γιάννης Φραγκούλης και με τη συμμετοχή διαφορετικών καλεσμένων.
ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι
Με περισσότερες από δεκαπέντε ταινίες του πολύ σημαντικού Πολωνού σκηνοθέτη, συνεχίζει τις δραστηριότητές της η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris. Κάθε Τρίτη, αρχής γενομένης από 19/11/2013, στο café Bazaar, Παπαμάρκου 34, ακριβώς πίσω από την πλατεία Άθωνος, δίπλα από την πλατεία Αριστοτέλους, στις 8.00 μμ, θα πάρουμε μια γενναία δόση μιας από τις πιο γοητευτικές και γλαφυρές πτυχές του ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
Από το αφιέρωμά μας «Από το Φελίνι στο Βισκόντι», μετά στο «Μια ματιά στην κρίση» και τέλος το μεγάλο αφιέρωμα στον Αντρέι Ταρκόφσκι, με τρεις ανέκδοτες ταινίες του, δίναμε την ευκαιρία στο θεατή είτε να δει απλά μια ταινία είτε να συμμετάσχει ενεργά στην ανάγνωση του κινηματογραφικού κειμένου, βιώνοντάς το ή επεκτείνοντάς το στο πέραν του κινηματογράφου πεδίο, στη γενικότερη αισθητική της τέχνης, στο ψυχολογικό χώρο, στην ίδια την κοινωνία, όπως κάναμε, στο τελευταίο αφιέρωμα μας, με το γνωστό εικαστικό-φωτογράφο Βασίλη Καρκατσέλη.
Θα συνεχίσουμε και αυτή τη περίοδο την ίδια λειτουργία, αφού είδαμε ότι το κοινό ενδιαφέρεται για μια τέτοια ξενάγηση, όπου θα ανακαλύψει διάφορα στοιχεία του ίδιου ή του περιβάλλοντός του, πάντως η τέχνη του κινηματογράφου θα το βοηθήσει να δει με μια άλλη οπτική γωνία ή πιο διεισδυτικά τα θέματα που τον απασχολούν.
Θα συνεχίσουμε και αυτή τη περίοδο την ίδια λειτουργία, αφού είδαμε ότι το κοινό ενδιαφέρεται για μια τέτοια ξενάγηση, όπου θα ανακαλύψει διάφορα στοιχεία του ίδιου ή του περιβάλλοντός του, πάντως η τέχνη του κινηματογράφου θα το βοηθήσει να δει με μια άλλη οπτική γωνία ή πιο διεισδυτικά τα θέματα που τον απασχολούν.
Η προβολή της ταινίας θα προηγείται και θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό, με εισηγητή το Γιάννη Φραγκούλη, κριτικό και θεωρητικό του κινηματογράφου και τους καλεσμένους του. Η Αναστασία Χριστοφορίδου, σκηνοθέτης-μοντέρ, θα είναι υπεύθυνη του τρέιλερ και των τεχνικών διαδικασιών της προβολής, επίσης, με τις παρεμβάσεις της, θα μας εισαγάγει στη σκηνοθεσία του κινηματογράφου.
Θα ξεκινήσουμε με ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι, όπου δε θα δούμε μόνο μια πτυχή του πολωνικού κινηματογράφου, αλλά και μια αναλυτική ματιά στην ανθρώπινη ψυχή, ειδικά στην τριλογία του, την «Άσπρη» «Κόκκινη» και «Μπλε», και στα πάθη του ανθρώπου, στο δεκάλογο, δέκα ταινίες γυρισμένες για την τηλεόραση, με απόλυτα κινηματογραφικό τρόπο, όσον αφορά στην αισθητική και την αφήγηση.
Θα ξεκινήσουμε με ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι, όπου δε θα δούμε μόνο μια πτυχή του πολωνικού κινηματογράφου, αλλά και μια αναλυτική ματιά στην ανθρώπινη ψυχή, ειδικά στην τριλογία του, την «Άσπρη» «Κόκκινη» και «Μπλε», και στα πάθη του ανθρώπου, στο δεκάλογο, δέκα ταινίες γυρισμένες για την τηλεόραση, με απόλυτα κινηματογραφικό τρόπο, όσον αφορά στην αισθητική και την αφήγηση.
Οι προβολές θα γίνονται κάθε Τρίτη στις 8.00 μ.μ., στο καφέ Bazaar, πρώτος όροφος, Παπαμάρκου 34, στην πλατεία Άθωνος, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος θα είναι δωρεάν, ο θεατής μπορεί να καταναλώνει το καφέ ή το ποτό του στον πολύ όμορφο χώρο του καφέ. Κάθε φορά θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό που θα συντονίζει ο Γιάννης Φραγκούλης και με τη συμμετοχή διαφορετικών καλεσμένων.
ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι
Με περισσότερες από δεκαπέντε ταινίες του πολύ σημαντικού Πολωνού σκηνοθέτη, συνεχίζει τις δραστηριότητές της η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris. Κάθε Τρίτη, αρχής γενομένης από 19/11/2013, στο café Bazaar, Παπαμάρκου 34, ακριβώς πίσω από την πλατεία Άθωνος, δίπλα από την πλατεία Αριστοτέλους, στις 8.00 μμ, θα πάρουμε μια γενναία δόση μιας από τις πιο γοητευτικές και γλαφυρές πτυχές του ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
Αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι, αυτός είναι ο τίτλος, όλες οι ταινίες μεγάλου μήκους και μια αντιπροσωπευτική ποσότητα από τις ταινίες μικρού μήκους θα ξεδιπλωθούν μπροστά μας, κάνοντάς μας κοινωνούς της αισθητικής και του μηνύματος αυτού του απόλυτου δημιουργού του ευρωπαϊκού κινηματογραφικού χώρου.
«Για να σας πω την αλήθεια, στην εργασία μου, η αγάπη είναι πάντα σε αντίθεση με τα άλλα στοιχεία. Αυτό δημιουργεί διλλήματα. Μας οδηγεί στο πάθος. Δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτή και δεν μπορούμε να είμαστε μακριά της. Πολύ σπάνια θα βρείτε ένα ευτυχισμένο τέλος στις εργασίες μου», είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης.
«Για να σας πω την αλήθεια, στην εργασία μου, η αγάπη είναι πάντα σε αντίθεση με τα άλλα στοιχεία. Αυτό δημιουργεί διλλήματα. Μας οδηγεί στο πάθος. Δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτή και δεν μπορούμε να είμαστε μακριά της. Πολύ σπάνια θα βρείτε ένα ευτυχισμένο τέλος στις εργασίες μου», είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης.
Η έννοια της αγάπης έχει πολλές σημασίες. Μέσα στην ποικιλότητα των εννοιών της βρίσκουμε το μίσος, το φθόνο, την έχθρα και τον πόνο. Η αγάπη, με οποιαδήποτε μορφή, είναι το συνδετικό σημείο όπου συνδέονται τα διαφορετικά στοιχεία της κοινωνίας.
Ένα άλλο σημείο του έργου του είναι το τρίπτυχο της γαλλικής επανάστασης: «Οι άνθρωποι θέλουν πραγματικά την ελευθερία, την ισότητα και την αδελφότητα; Δεν είναι αυτό ένας τρόπος να εκφραζόμαστε;» Ο Κισλόφσκι αρέσκεται να δοκιμάζει τις ανθρώπινες αξίες, βάζοντάς τες μέσα στο κοινωνικό πεδίο, δοκιμάζοντάς τες στις ανθρώπινες σχέσεις, δοκιμάζοντας, μέσα από αυτές, και τους ίδιους τους ανθρώπους, τελικά την αντοχή της κοινωνικής συνοχής, κάνοντας μια δοκιμή αν μπορεί η κοινωνία να αντέξει αυτές τις ανθρώπινες φυγόκεντρες δυνάμεις, χωρίς να διαλυθεί.
Το κυριότερο είναι ότι δεν ηθικολογεί. Απλά διαπιστώνει. Δείχνει ένα δρόμο, έναν κοινωνικό κανόνα, μέσα σε μια σχέση μεταξύ δύο ανθρώπων, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα εραστές. Η ανάπτυξη του σεναρίου του είναι το αποτέλεσμα μιας προσεχτικής ανάλυσης σε επίπεδο φιλοσοφικό, κοινωνικό, ηθικό και ψυχολογικό, πάνω απ’όλα στο πεδίο της γλώσσας και του κινηματογραφικού λόγου. Έτσι ο λόγος στα έργα του δεν είναι μόνο εθνικός, πολωνικός, αλλά διαρρηγνύει τα σύνορα αυτής της χώρας και κατακτά το παγκόσμιο και το διαχρονικό. «Η διπλή ζωή της Βερόνικα» δεν έχει χάσει τη φρεσκάδα της, ούτε ο «Δεκάλογος», πολύ περισσότερο ο «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής», η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους. Οι ταινίες του είναι και μια αφορμή να κάνουμε μια εποικοδομητική συζήτηση για θέματα που μας απασχολούν και σήμερα.
Προσπαθήσαμε να ταξινομήσουμε τις ταινίες όχι με μια αυστηρή χρονολογική σειρά παραγωγής, αλλά με μια θεματική που θα μας βοηθήσει να συζητήσουμε για θέματα που μας απασχολούν, να ανοίξουμε την ψυχή μας στον παγκόσμιο αφηγηματικό χώρο και να ξεκινήσει μια κουβέντα που θα έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο. Το αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών είναι το εξής:
Τρίτη 19/11/2013, «Η διπλή ζωή της Βερόνικα»
Τρίτη 26/11/2013, «Δεκάλογος 1: αγάπα τον ένα και μοναδικό Θεό»
«Δεκάλογος 3: να σέβεσαι την ημέρα του Κυρίου»
Τρίτη 3/12/2013, «Δεκάλογος 2: μη συκοφαντήσεις τον πλησίον σου»
«Δεκάλογος 4: τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου»
Τρίτη 10/12/2013, «Δεκάλογος 6: μην επιθυμείς τα πλούτη»
«Δεκάλογος 7: ου κλέψεις»
Τρίτη 17/12/2013, «Δεκάλογος 9: μην επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου»
«Δεκάλογος 10: μην επιθυμήσεις τα αγαθά του πλησίον σου»
Τρίτη 7/1/2014, «Δεκάλογος 5: ου φονεύσεις»
«Δεκάλογος 8: ου ψευδομαρτυρήσεις»
Τρίτη 14/1/2014, «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής»
Τρίτη 21/1/2014, «Τρία χρώματα, η μπλε ταινία»
Τρίτη 28/1/2014, «Τρία χρώματα, η λευκή ταινία»
Τρίτη 4/2/2014, «Τρία χρώματα, η κόκκινη ταινία»
Τρίτη 11/2/2014,Ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ του Κριστόφ Κισλόφσκι
Όλες οι προβολές θα γίνουν στο Café Bazaar, Παπαμάρκου 34, πλατεία Άθωνος, κάθε Τρίτη, στις 8.00 μμ, από τις 19/11/2013 και έπειτα. Θα ακολουθεί συζήτηση με συντονιστή το Γιάννη Φραγκούλη, κριτικό και θεωρητικό του κινηματογράφου, και με καλεσμένους που θα μας βοηθήσουν να αναγνώσουμε το κινηματογραφικό κείμενο προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
Ένα άλλο σημείο του έργου του είναι το τρίπτυχο της γαλλικής επανάστασης: «Οι άνθρωποι θέλουν πραγματικά την ελευθερία, την ισότητα και την αδελφότητα; Δεν είναι αυτό ένας τρόπος να εκφραζόμαστε;» Ο Κισλόφσκι αρέσκεται να δοκιμάζει τις ανθρώπινες αξίες, βάζοντάς τες μέσα στο κοινωνικό πεδίο, δοκιμάζοντάς τες στις ανθρώπινες σχέσεις, δοκιμάζοντας, μέσα από αυτές, και τους ίδιους τους ανθρώπους, τελικά την αντοχή της κοινωνικής συνοχής, κάνοντας μια δοκιμή αν μπορεί η κοινωνία να αντέξει αυτές τις ανθρώπινες φυγόκεντρες δυνάμεις, χωρίς να διαλυθεί.
Το κυριότερο είναι ότι δεν ηθικολογεί. Απλά διαπιστώνει. Δείχνει ένα δρόμο, έναν κοινωνικό κανόνα, μέσα σε μια σχέση μεταξύ δύο ανθρώπων, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα εραστές. Η ανάπτυξη του σεναρίου του είναι το αποτέλεσμα μιας προσεχτικής ανάλυσης σε επίπεδο φιλοσοφικό, κοινωνικό, ηθικό και ψυχολογικό, πάνω απ’όλα στο πεδίο της γλώσσας και του κινηματογραφικού λόγου. Έτσι ο λόγος στα έργα του δεν είναι μόνο εθνικός, πολωνικός, αλλά διαρρηγνύει τα σύνορα αυτής της χώρας και κατακτά το παγκόσμιο και το διαχρονικό. «Η διπλή ζωή της Βερόνικα» δεν έχει χάσει τη φρεσκάδα της, ούτε ο «Δεκάλογος», πολύ περισσότερο ο «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής», η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους. Οι ταινίες του είναι και μια αφορμή να κάνουμε μια εποικοδομητική συζήτηση για θέματα που μας απασχολούν και σήμερα.
Προσπαθήσαμε να ταξινομήσουμε τις ταινίες όχι με μια αυστηρή χρονολογική σειρά παραγωγής, αλλά με μια θεματική που θα μας βοηθήσει να συζητήσουμε για θέματα που μας απασχολούν, να ανοίξουμε την ψυχή μας στον παγκόσμιο αφηγηματικό χώρο και να ξεκινήσει μια κουβέντα που θα έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο. Το αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών είναι το εξής:
Τρίτη 19/11/2013, «Η διπλή ζωή της Βερόνικα»
Τρίτη 26/11/2013, «Δεκάλογος 1: αγάπα τον ένα και μοναδικό Θεό»
«Δεκάλογος 3: να σέβεσαι την ημέρα του Κυρίου»
Τρίτη 3/12/2013, «Δεκάλογος 2: μη συκοφαντήσεις τον πλησίον σου»
«Δεκάλογος 4: τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου»
Τρίτη 10/12/2013, «Δεκάλογος 6: μην επιθυμείς τα πλούτη»
«Δεκάλογος 7: ου κλέψεις»
Τρίτη 17/12/2013, «Δεκάλογος 9: μην επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου»
«Δεκάλογος 10: μην επιθυμήσεις τα αγαθά του πλησίον σου»
Τρίτη 7/1/2014, «Δεκάλογος 5: ου φονεύσεις»
«Δεκάλογος 8: ου ψευδομαρτυρήσεις»
Τρίτη 14/1/2014, «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής»
Τρίτη 21/1/2014, «Τρία χρώματα, η μπλε ταινία»
Τρίτη 28/1/2014, «Τρία χρώματα, η λευκή ταινία»
Τρίτη 4/2/2014, «Τρία χρώματα, η κόκκινη ταινία»
Τρίτη 11/2/2014,Ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ του Κριστόφ Κισλόφσκι
Όλες οι προβολές θα γίνουν στο Café Bazaar, Παπαμάρκου 34, πλατεία Άθωνος, κάθε Τρίτη, στις 8.00 μμ, από τις 19/11/2013 και έπειτα. Θα ακολουθεί συζήτηση με συντονιστή το Γιάννη Φραγκούλη, κριτικό και θεωρητικό του κινηματογράφου, και με καλεσμένους που θα μας βοηθήσουν να αναγνώσουμε το κινηματογραφικό κείμενο προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
Παρεμβάσεις που αφορούν στη σκηνοθεσία και το μοντάζ θα κάνει η Αναστασία Χριστοφορίδου, σκηνοθέτης και μοντέρ. Η είσοδος θα είναι δωρεάν, με ελάχιστη κατανάλωση ένα ποτό ή ένα καφέ. Σας περιμένουμε για να κοινωνήσουμε το έργο του Κισλόφσκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.