Γράφει ο Γεώργιος Ξενέλλης
Πρόεδρος ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ
Πρόεδρος ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ
Διαλύεται, ιδιωτικοποιείται και πολυδιασπάται ακόμα περισσότερο η τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για αποφοίτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με αποτέλεσμα να γυρίζει το εκπαιδευτικό «ημερολόγιο» πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών.
Σχετικά με το νέο θεσμό της «Μαθητείας» .Μαθητεία είναι στην ουσία η υιοθέτηση του Γερμανικού μοντέλου στην Εκπαίδευση. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια μαθητών να οδηγούνται στην αγορά εργασίας μέσα από το Σχολείο. Τα νούμερα στη Γερμανία είναι τεράστια, η Μαθητεία αφορά 3.700.000 νέους, στη λογική όμως ότι μιλάμε για μία οικονομία ιδιαίτερα αναπτυγμένη με τεράστιο δευτερογενή τομέα που χρειάζεται φθηνά εργατικά χέρια τα οποία πολύ νωρίς μπαίνουν στη λογική της φάμπρικας.
Σχετικά με το νέο θεσμό της «Μαθητείας» .Μαθητεία είναι στην ουσία η υιοθέτηση του Γερμανικού μοντέλου στην Εκπαίδευση. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια μαθητών να οδηγούνται στην αγορά εργασίας μέσα από το Σχολείο. Τα νούμερα στη Γερμανία είναι τεράστια, η Μαθητεία αφορά 3.700.000 νέους, στη λογική όμως ότι μιλάμε για μία οικονομία ιδιαίτερα αναπτυγμένη με τεράστιο δευτερογενή τομέα που χρειάζεται φθηνά εργατικά χέρια τα οποία πολύ νωρίς μπαίνουν στη λογική της φάμπρικας.
Στην Ελλάδα κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει. Εάν κοιτάξουμε το ζήτημα της μαθητείας, θα δείτε ότι υπάρχει και υπεύθυνος για τον έλεγχο της μαθητείας, χωρίς όμως να λέει πουθενά ότι είναι υπεύθυνος για την τήρηση του ωραρίου από το μαθητή και για το περιβάλλον εργασίας. Βασικός στόχος δηλαδή δεν είναι η Μαθητεία να αποτελεί συμπλήρωμα της Εκπαίδευσης του μαθητή.
Δηλαδή δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε αυτό που κάνουν οι Γερμανοί. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η Μαθητεία προωθείται σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο με την Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Μαθητεία που είναι έργο του ίδιου του Σόιμπλε και αφορά όλες τις Χώρες του Νότου.
Εμμέσως ήδη έχουν μιλήσει για 480.000 θέσεις εργασίας Μαθητείας που λείπουν στην Γερμανία λόγω υπογεννητικότητας και θα ζητηθεί να καλυφθούν με μαθητές από τα Σχολεία του Νότου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ποιο θα είναι το μέλλον που ετοιμάζουν για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και της Χώρας μας, αφού πέρα από τους απόφοιτους επιστήμονες που φεύγουν προς τις άλλες Χώρες, σε λίγο θα φεύγουν και οι μαθητές.
Οι νέες εξελίξεις δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια προσπάθεια της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη διάλυση της Δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι αυτά που γίνονται δεν αφορούν μόνο εκπαιδευτικούς αλλά ολόκληρη την Κοινωνία. Η Ελληνική Οικογένεια θα χάσει τη δυνατότητα να δίνει δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά της. Πρέπει να υπάρξει συντονισμένος αγώνας και σε αυτή την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε το επόμενο διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.