Θετικά βλέπει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το γεγονός να προχωρήσει σε ρύθμιση για πού να επιτρέπει την αποχώρηση δημοσίων υπαλλήλων που βρίσκονται κοντά σε συνταξιοδότηση με εθελούσια έξοδο.
Σχετική ρύθμιση, είχε περιληφθεί σε νομοσχέδιο από τον Αντώνη Μανιτάκη, αλλά δεν πέρασε από τη Βουλή, καθώς μεσολάβησε ο ανασχηματισμός.
Συγκεκριμένα, η διάταξη, που είχε προωθήσει ο Αντώνης Μανιτάκης ανέφερε:
1. Οι υπάλληλοι της υποπαραγράφου Ζ.2.1 του ν. 4093/2012, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου και τίθενται σε διαθεσιμότητα, μπορούν είτε να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο, που δεν θα υπερβαίνει τα τρία έτη και έως τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άμεση καταβολή κύριας και επικουρικής σύνταξης, μερίσματος και εφάπαξ βοηθήματος από το Δημόσιο και τους αντίστοιχους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, είτε να εισπράξουν τις αποδοχές διαθεσιμότητας έως τη λήξη αυτής και να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα δύο έτη, εφόσον υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την Υπηρεσία, εντός ενός μηνός από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα.
2. Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120) και όσον αφορά την επικουρική σύνταξη, οι διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 3996/2011, όπως ισχύουν.
3. Ο ανωτέρω πλασματικός χρόνος λαμβάνεται υπόψη μόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για κύρια και επικουρική σύνταξη, μέρισμα και εφάπαξ βοήθημα.
4. Για την αναγνώριση του εν λόγω χρόνου, κατά το μέρος που αφορά την κύρια σύνταξη του Δημοσίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του δευτέρου και τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 (Α 165), και κατά το μέρος που αφορά την επικουρική σύνταξη, το μέρισμα και το εφάπαξ βοήθημα των αντιστοίχων φορέων, καταβάλλονται εκ μέρους του ασφαλισμένου υπαλλήλου οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη. Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κατά περίπτωση, λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της περ. α” της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011.
Να σημειωθεί ότι επί υπουργίας Μανιτάκη είχε συμφωνηθεί με την τρόικα να δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους, που υπάγονται σε διαθεσιμότητα να αναγνωρίσουν έως τρία πλασματικά έτη, ώστε να αποκτήσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και να αποχωρήσουν οικειοθελώς από το Δημόσιο.
Στελέχη του υπουργείου που προωθούν τη σχετική διάταξη και πάλι προσβλέπουν σε ανταπόκριση των υπαλλήλων, καθώς αποφεύγεται το ρίσκο να μετακινηθούν σε άλλο φορέα έως τη συμπλήρωση του οκταμήνου της διαθεσιμότητας, αλλά και να απολυθούν, χάνοντας τη δυνατότητα άμεσης κατοχύρωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Σχετική ρύθμιση, είχε περιληφθεί σε νομοσχέδιο από τον Αντώνη Μανιτάκη, αλλά δεν πέρασε από τη Βουλή, καθώς μεσολάβησε ο ανασχηματισμός.
Συγκεκριμένα, η διάταξη, που είχε προωθήσει ο Αντώνης Μανιτάκης ανέφερε:
1. Οι υπάλληλοι της υποπαραγράφου Ζ.2.1 του ν. 4093/2012, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου και τίθενται σε διαθεσιμότητα, μπορούν είτε να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο, που δεν θα υπερβαίνει τα τρία έτη και έως τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άμεση καταβολή κύριας και επικουρικής σύνταξης, μερίσματος και εφάπαξ βοηθήματος από το Δημόσιο και τους αντίστοιχους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, είτε να εισπράξουν τις αποδοχές διαθεσιμότητας έως τη λήξη αυτής και να αναγνωρίσουν πλασματικό χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα δύο έτη, εφόσον υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την Υπηρεσία, εντός ενός μηνός από την ημερομηνία που τίθενται σε διαθεσιμότητα.
2. Για την αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν λαμβάνονται υπόψη, όσον αφορά την κύρια σύνταξη, οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3865/2010 (Α 120) και όσον αφορά την επικουρική σύνταξη, οι διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 3996/2011, όπως ισχύουν.
3. Ο ανωτέρω πλασματικός χρόνος λαμβάνεται υπόψη μόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για κύρια και επικουρική σύνταξη, μέρισμα και εφάπαξ βοήθημα.
4. Για την αναγνώριση του εν λόγω χρόνου, κατά το μέρος που αφορά την κύρια σύνταξη του Δημοσίου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του δευτέρου και τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 (Α 165), και κατά το μέρος που αφορά την επικουρική σύνταξη, το μέρισμα και το εφάπαξ βοήθημα των αντιστοίχων φορέων, καταβάλλονται εκ μέρους του ασφαλισμένου υπαλλήλου οι προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη. Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών, όπως αυτές ισχύουν κατά περίπτωση, λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της περ. α” της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011.
Να σημειωθεί ότι επί υπουργίας Μανιτάκη είχε συμφωνηθεί με την τρόικα να δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους, που υπάγονται σε διαθεσιμότητα να αναγνωρίσουν έως τρία πλασματικά έτη, ώστε να αποκτήσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και να αποχωρήσουν οικειοθελώς από το Δημόσιο.
Στελέχη του υπουργείου που προωθούν τη σχετική διάταξη και πάλι προσβλέπουν σε ανταπόκριση των υπαλλήλων, καθώς αποφεύγεται το ρίσκο να μετακινηθούν σε άλλο φορέα έως τη συμπλήρωση του οκταμήνου της διαθεσιμότητας, αλλά και να απολυθούν, χάνοντας τη δυνατότητα άμεσης κατοχύρωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.