Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

"Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους"

Του Λάμπη Μαργαριτίδη*
Ιδιαίτερα σήμερα όσο ποτέ το κριτήριο της τιμής προϊόντων και υπηρεσιών στις καθημερινές μας συναλλαγές είναι αυτό που εξετάζουμε πρώτο ακόμα και αν μέσα μας ξέρουμε ότι στο μέλλον μπορεί το φθηνό να μας βγει ακριβό. Η φθήνια τρώει τον παρά, λέει σοφά ο λαός μας, αλλά ας μην αφήσουμε να "φάει" την αξιοπρέπειά μας και να υπονομεύσει την ασφάλεια των παιδιών μας.

Στον τομέα τις παροχής υπηρεσιών τα πράγματα είναι ακόμα πιο πολύπλοκα, δεδομένου ότι τα οφέλη της υπηρεσίας ο πελάτης θα τα δει μετά την καταβολή του αντιτίμου. Και όταν το αποτέλεσμα μιας κακής υπηρεσίας δε βλάπτει εμάς και τους γύρω μας τότε είναι μικρό το κακό.


Στην περίπτωση όμως της έκδοσης διπλώματος οδήγησης οι συνέπειες μπορεί να αποβούν μοιραίες. Καθημερινά δεκάδες γονείς με ρωτούν για το κόστος έκδοσης άδειας οδήγησης. Μου αναφέρουν εκπτώσεις και δελεαστικές προσφορές που προσφέρουν άλλες σχολές ή βρήκαν στο internet. 

Κανείς όμως δεν γνωρίζει τι είναι υποχρεωμένη από το νόμο κάθε σχολή οδήγησης να παρέχει,το κόστος επανεξέτασης, τις προβλεπόμενες ώρες εκπαίδευσης, τις κρυφές χρεώσεις πίσω από μία τιμή που μοναδικός της σκοπός είναι να προσελκύσει πελάτες προσφέροντας ελλιπή εκπαίδευση. 

Τελικά στην απόκτηση άδειας οδήγησης, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η τιμή ή το να αποκτήσουμε τα απαραίτητα εφόδια ώστε βγαίνοντας στο δρόμο να μη βάζουμε σε κίνδυνο την ασφάλεια των άλλων και τη δική μας; Θέλουμε απλώς το παιδί μας να αποκτήσει ένα ακόμη δίπλωμα ή να μάθει να οδηγά με όσον το δυνατόν μικρότερο κίνδυνο;

Εύλογο είναι ο εν δυνάμει πελάτης να έλκεται από τα φθηνά πακέτα. Πακέτα πολλές φορές κάτω του κόστους που μόνο σε μη κερδοσκοπικό οργανισμό μπορούν να δικαιολογηθούν. Γιατί ποιος θέλει να δουλεύει με ζημία; 

Ποιος επαγγελματίας θέλει να δουλεύει και με τα βίας να καλύπτει μόνον τα λειτουργικά του έξοδα; Το σίγουρο λοιπόν είναι πως θα προσπαθήσει να αναπληρώσει τη "χασούρα" μειώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παρέχοντας λιγότερα από αυτά που είναι υποχρεωμένος. 

Εν προκειμένω λιγότερες ώρες πρακτικής εκπαίδευσης και ανύπαρκτη θεωρητική εκπαίδευση. Ο υποψήφιος φτάνει στις εξετάσεις, χωρίς να είναι έτοιμος αλλά με την ευχαρίστηση ότι "πέτυχε" την καλύτερη τιμή της αγοράς. 

Η πιθανή όμως αποτυχία στις εξετάσεις σύμφωνα με το νέο νόμο, θα του στοιχίσει επιπλέον παράβολα και ίσως κόστος επανεξέτασης και παραπάνω μαθήματα. Για να διαπιστώσει αργά πως το φθηνό δίπλωμα το πλήρωσε τελικά "χρυσό".

Η επιλογή της σχολής οδηγών θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η νέα νομοθεσία για την άδεια οδήγησης Β' κατηγορίας (αυτοκινήτου) αυξάνονται οι ώρες πρακτικής εκπαίδευσης σε 25. (25 μαθήματα των 45 λεπτών) ενώ παραμένουν 21 οι ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης. Θεσπίζεται παράβολο 10 ευρώ κάθε φορά που ο υποψήφιος θα συμμετέχει σε πρακτικές και θεωρητικές εξετάσεις.

Οι υποψήφιοι οδηγοί θα πρέπει να απαιτούν τις υποχρεωτικές ώρες εκπαίδευσης και να λαμβάνουν νόμιμη απόδειξη για το υπόλοιπο των χρημάτων που κατέβαλαν πλην το κόστος παράβολων που στην περίπτωση του αυτοκινήτου είναι 158 ευρώ.

Ασφαλώς ο ανταγωνισμός και η κρίση τα τελευταία χρόνια οδήγησαν σε μείωση των τιμών προς όφελος του καταναλωτή. Όμως άδεια οδήγησης μια φορά θα πάρουμε στη ζωή μας. 

Μπορεί η εμπειρία πράγματι να αποκτάται στο δρόμο, αλλά το κομμάτι της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών που αναλογεί στους εκπαιδευτές θα πρέπει αν μη τη άλλο να χαρακτηρίζεται από σοβαρότητα.

Στόχος να μην είναι το εφήμερο κέρδος αλλά η όσον το δυνατό υπεύθυνη παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων για σωστούς οδηγούς αύριο στο δρόμο. Ας μην υποβαθμίζουμε οι ίδιοι το ρόλο μας και ας αναλογιστούμε όλοι όσοι εμπλεκόμαστε στην απόκτηση άδειας οδήγησης τις ευθύνες μας.

* Ο Λάμπης Μαργαριτίδης είναι Εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών και υ
πεύθυνος σπουδών στη σχολή οδηγών ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ
lampiskilkis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.