Ο Ε. Παπανούτσος, μισό αιώνα νωρίτερα, διαβλέποντας την πορεία του σύγχρονου πολιτισμού επισήμανε ότι προοδέψαμε, αλλά δεν ευτυχήσαμε. Η δυστυχία παρά την πρόοδο, η οποία θεμελιώνεται στον υπερτονισμό της αξίας της ύλης έναντι του πνεύματος, αποκαλύπτει την αιτία του δράματος του σύγχρονου ανθρώπου.
Η φετινή χρονιά βρίσκει την πατρίδα και το λαό μας σε δοκιμασία. Η πολυεπίπεδη κρίση καθιστά το παρόν δυσβάσταχτο και το μέλλον δυσοίωνο. Η έναρξη του σχολικού έτους σ’ αυτήν την περίπτωση επιβάλλει αναστοχασμό, ενδοσκόπηση και επανεξέταση στόχων.
Η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα οδηγεί τη νέα γενιά σε απεγνωσμένη αναζήτηση προτύπων, αρχών και αξιών, προκαλεί ακόρεστη δίψα για ιδέες και ιδανικά, δημιουργεί τρυφερά οράματα για ένα κόσμο δίκαιο, ανθρώπινο και ειρηνικό. Σ’ αυτή την αναζήτηση καλούμαστε οι δάσκαλοι να ανταποκριθούμε, χωρίς να λησμονούμε ότι πνευματική διάσταση της κρίσης αφορά την παιδεία όχι μόνο ως πρόβλημα, αλλά και ως ευκαιρία.
Σε περιόδους κρίσης η ανάκαμψη έχει ως μυστική αφετηρία της την πνευματική αφύπνιση. Ο αληθινός δάσκαλος εξοπλίζει τους μαθητές του με εφόδια για την κατάκτηση πνευματικών ηθικών νικών, των μόνων νικών, οι οποίες, όπως σημειώνει ο Ανώνυμος στην Ελληνική Νομαρχία, δε διαφθείρουν το νικητή. Ο σύγχρονος δάσκαλος πραγματώνει το ρόλο του, όταν προσφέρει, πέρα από την επαγγελματική κατάρτιση, ηθικοπνευματική καλλιέργεια, ψυχική δύναμη, πνευματική ωριμότητα και δημοκρατικό φρόνημα. Καθήκον του είναι να αναδεικνύει τις ευκαιρίες που πηγάζουν από την κρίση, να φωτίζει ξανά τα λησμονημένα, να εμπνέει, να καθοδηγεί. Είναι αναγκαίο σήμερα να προβληθούν φωτεινά πρότυπα, να αναδειχθούν αξίες και ιδανικά. Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει για πρώτη φορά τη δίνη μιας κρίσης. Το ένδοξο παρελθόν μας καλεί να το πραγματώσουμε, να το σαρκώσουμε στην εποχή μας.
Με τις σκέψεις αυτές εύχομαι στους αγαπητούς συναδέλφους, τους γονείς και τους μαθητές των σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κιλκίς καλή και παραγωγική σχολική χρονιά.
Η φετινή χρονιά βρίσκει την πατρίδα και το λαό μας σε δοκιμασία. Η πολυεπίπεδη κρίση καθιστά το παρόν δυσβάσταχτο και το μέλλον δυσοίωνο. Η έναρξη του σχολικού έτους σ’ αυτήν την περίπτωση επιβάλλει αναστοχασμό, ενδοσκόπηση και επανεξέταση στόχων.
Η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα οδηγεί τη νέα γενιά σε απεγνωσμένη αναζήτηση προτύπων, αρχών και αξιών, προκαλεί ακόρεστη δίψα για ιδέες και ιδανικά, δημιουργεί τρυφερά οράματα για ένα κόσμο δίκαιο, ανθρώπινο και ειρηνικό. Σ’ αυτή την αναζήτηση καλούμαστε οι δάσκαλοι να ανταποκριθούμε, χωρίς να λησμονούμε ότι πνευματική διάσταση της κρίσης αφορά την παιδεία όχι μόνο ως πρόβλημα, αλλά και ως ευκαιρία.
Σε περιόδους κρίσης η ανάκαμψη έχει ως μυστική αφετηρία της την πνευματική αφύπνιση. Ο αληθινός δάσκαλος εξοπλίζει τους μαθητές του με εφόδια για την κατάκτηση πνευματικών ηθικών νικών, των μόνων νικών, οι οποίες, όπως σημειώνει ο Ανώνυμος στην Ελληνική Νομαρχία, δε διαφθείρουν το νικητή. Ο σύγχρονος δάσκαλος πραγματώνει το ρόλο του, όταν προσφέρει, πέρα από την επαγγελματική κατάρτιση, ηθικοπνευματική καλλιέργεια, ψυχική δύναμη, πνευματική ωριμότητα και δημοκρατικό φρόνημα. Καθήκον του είναι να αναδεικνύει τις ευκαιρίες που πηγάζουν από την κρίση, να φωτίζει ξανά τα λησμονημένα, να εμπνέει, να καθοδηγεί. Είναι αναγκαίο σήμερα να προβληθούν φωτεινά πρότυπα, να αναδειχθούν αξίες και ιδανικά. Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει για πρώτη φορά τη δίνη μιας κρίσης. Το ένδοξο παρελθόν μας καλεί να το πραγματώσουμε, να το σαρκώσουμε στην εποχή μας.
Με τις σκέψεις αυτές εύχομαι στους αγαπητούς συναδέλφους, τους γονείς και τους μαθητές των σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κιλκίς καλή και παραγωγική σχολική χρονιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.