Από τη φοροδιαφυγή σκαφών αναψυχής θα μπορούσαν να εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους εκατοντάδες εκατομμύρια και για το λόγο αυτό η επιβράδυνση των ελέγχων ή και η διακοπή τους από τον ΣΔΟΕ, προκαλεί προβληματισμό. Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς, βουλευτής Αχαΐας Νίκος Τσούκαλης, φέρνοντας το θέμα στη Βουλή, σε ερώτηση που απευθύνει στον υπουργό Οικονομικών θέτει μια σειρά από στοιχεία που προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην προσπάθεια του κράτους να συγκεντρώσει φόρους.
Όπως αναφέρει στην Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, η «επιβράδυνση ή και διακοπή των ελέγχων αποδίδεται στην πλήρη αποδυνάμωση του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ, όπου από 12 υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους έχουν απομείνει μόλις δύο. Επίσης δύο (2) σκάφη που έχει στη διάθεσή του από ετών ο ΣΔΟΕ, άκρως απαραίτητα για του ελέγχους εν πλω αλλά και σε περιφερειακά λιμάνια, ουδέποτε δραστηριοποιήθηκαν λόγω έλλειψης πληρωμάτων».
Γι’ αυτό ρωτά μεταξύ άλλων τον αρμόδιο υπουργό, ποιοι ευθύνονται για την μη δραστηριοποίηση των δύο σκαφών του ΣΔΟΕ και πότε προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους;
Ακολουθεί η ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών.
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Διαφυγή εκατοντάδων εκατομμυρίων από ελέγχους σκαφών αναψυχής.
Περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσαν να έχουν εισρεύσει στα κρατικά ταμεία μέχρι το τέλος του 2012, εάν ολοκληρώνονταν εγκαίρως οι έλεγχοι στα περισσότερα από 4.000 σκάφη αναψυχής. Χαρακτηριστικό της αποδοτικότητας των ελέγχων είναι ότι μέχρι το Μάιο σε 600 ελέγχους επί συνόλου 4.500, όποτε και ατόνησαν έως και διακόπηκαν οι έλεγχοι, είχαν εισπραχθεί φόροι ύψους περίπου 100.000.000 ευρώ. Υπολογίζεται δε, ότι περίπου άλλοι 400 ιδιοκτήτες σκαφών είχαν εμφανισθεί οικειοθελώς και ταχτοποίησαν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστική επ’ αυτού η δήλωση στελέχους του Υπουργείου Οικονομικών ότι «ο ρυθμός είσπραξης φόρων από τους ελέγχους στα σκάφη ήταν εντυπωσιακός. Θα μπορούσε να μπουν στα κρατικά ταμεία άλλα 500 έως 700 εκατομμύρια ευρώ».
Η επιβράδυνση ή και διακοπή των ελέγχων αποδίδεται στην πλήρη αποδυνάμωση του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ, όπου από 12 υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους έχουν απομείνει μόλις δύο. Επίσης δύο (2) σκάφη που έχει στη διάθεσή του από ετών ο ΣΔΟΕ, άκρως απαραίτητα για του ελέγχους εν πλω αλλά και σε περιφερειακά λιμάνια, ουδέποτε δραστηριοποιήθηκαν λόγω έλλειψης πληρωμάτων.
Επειδή σε μια περίοδο που είναι επιτακτική παρά ποτέ η άμεση εξεύρεση ισοδυνάμων κυρίως από τη φοροδιαφυγή προκειμένου να αντικαταστήσουν επώδυνες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Εάν υπάρχουν ευθύνες και σε ποιους, που ουσιαστικά ατόνησαν ή και διακόπηκαν οι έλεγχοι στα σκάφη αναψυχής, και σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ούτως ώστε να ενισχυθεί το αρμόδιο τμήμα του ΣΔΟΕ, να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι έλεγχοι και να εισπραχθεί μέχρι το τέλος του έτους το προαναφερόμενο ποσό;
Ποιοι ευθύνονται για την μη δραστηριοποίηση των δύο σκαφών του ΣΔΟΕ και πότε προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους;
Όπως αναφέρει στην Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, η «επιβράδυνση ή και διακοπή των ελέγχων αποδίδεται στην πλήρη αποδυνάμωση του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ, όπου από 12 υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους έχουν απομείνει μόλις δύο. Επίσης δύο (2) σκάφη που έχει στη διάθεσή του από ετών ο ΣΔΟΕ, άκρως απαραίτητα για του ελέγχους εν πλω αλλά και σε περιφερειακά λιμάνια, ουδέποτε δραστηριοποιήθηκαν λόγω έλλειψης πληρωμάτων».
Γι’ αυτό ρωτά μεταξύ άλλων τον αρμόδιο υπουργό, ποιοι ευθύνονται για την μη δραστηριοποίηση των δύο σκαφών του ΣΔΟΕ και πότε προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους;
Ακολουθεί η ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών.
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Διαφυγή εκατοντάδων εκατομμυρίων από ελέγχους σκαφών αναψυχής.
Περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσαν να έχουν εισρεύσει στα κρατικά ταμεία μέχρι το τέλος του 2012, εάν ολοκληρώνονταν εγκαίρως οι έλεγχοι στα περισσότερα από 4.000 σκάφη αναψυχής. Χαρακτηριστικό της αποδοτικότητας των ελέγχων είναι ότι μέχρι το Μάιο σε 600 ελέγχους επί συνόλου 4.500, όποτε και ατόνησαν έως και διακόπηκαν οι έλεγχοι, είχαν εισπραχθεί φόροι ύψους περίπου 100.000.000 ευρώ. Υπολογίζεται δε, ότι περίπου άλλοι 400 ιδιοκτήτες σκαφών είχαν εμφανισθεί οικειοθελώς και ταχτοποίησαν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστική επ’ αυτού η δήλωση στελέχους του Υπουργείου Οικονομικών ότι «ο ρυθμός είσπραξης φόρων από τους ελέγχους στα σκάφη ήταν εντυπωσιακός. Θα μπορούσε να μπουν στα κρατικά ταμεία άλλα 500 έως 700 εκατομμύρια ευρώ».
Η επιβράδυνση ή και διακοπή των ελέγχων αποδίδεται στην πλήρη αποδυνάμωση του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ, όπου από 12 υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους έχουν απομείνει μόλις δύο. Επίσης δύο (2) σκάφη που έχει στη διάθεσή του από ετών ο ΣΔΟΕ, άκρως απαραίτητα για του ελέγχους εν πλω αλλά και σε περιφερειακά λιμάνια, ουδέποτε δραστηριοποιήθηκαν λόγω έλλειψης πληρωμάτων.
Επειδή σε μια περίοδο που είναι επιτακτική παρά ποτέ η άμεση εξεύρεση ισοδυνάμων κυρίως από τη φοροδιαφυγή προκειμένου να αντικαταστήσουν επώδυνες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Εάν υπάρχουν ευθύνες και σε ποιους, που ουσιαστικά ατόνησαν ή και διακόπηκαν οι έλεγχοι στα σκάφη αναψυχής, και σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ούτως ώστε να ενισχυθεί το αρμόδιο τμήμα του ΣΔΟΕ, να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι έλεγχοι και να εισπραχθεί μέχρι το τέλος του έτους το προαναφερόμενο ποσό;
Ποιοι ευθύνονται για την μη δραστηριοποίηση των δύο σκαφών του ΣΔΟΕ και πότε προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.