Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ ''ΠΑ.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.'', δημοσιοποιεί την αλληλογραφία, που από 15 Ιουνίου 2012 είχε με την Jumbo ΑΕΕ, πριν χρησιμοποιήσει ένδικα μέσα εναντίον της, αναγκάζοντάς την να πει ''Ε ρε ΠΑΣΚΕΔΙ που μας χτρειάζονταν''. Δεν ισχυριζόμαστε πως είμαστε ο ''αγγελικά πλασμένος κλάδος'', όπως κανένας άλλωστε, αλλά αυτό δε σημαίνει πως τα Jumbo εξουσιοδοτήθηκαν από ολόκληρο τον Ελληνικό Λαό, να ''ξυλοφορτώνουν'', όσους δεν μπορούν να πωλούν φτηνά προϊόντα. Εξ 'αλλου και αυτοί τα no name Ασιατικής προέλευσης, διαθέτουν με φτηνές τιμές, ενώ τα επώνυμα π.χ. playmobil, Barbie, τα πωλούν όσο και τα υπόλοιπα καταστήματα παιχνιδιών, παραπλήσιου βεληνεκούς.
Ο ΠΑΣΚΕΔΙ μόλις αντιλήφθηκε την προβολή του διαφημιστικού Spot της Jumbo, το περιεχόμενο του οποίου προσβάλλει άμεσα ολόκληρο τον κλάδο των καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, που αριθμεί 121.000 επιχειρήσεις, οι οποίες προσφέρουν εργασία σε 700.000 οικογένειες, αποτελώντας την ραχοκοκαλιά της Εθνικής μας Οικονομίας και μάλιστα σε μια τόσο δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία, αφού δημιουργεί απαξιωτικούς συνειρμούς στους τηλεθεατές για την Εστίαση και Διασκέδαση της Χώρας μας, διαμαρτυρήθηκε έντονα μέσω ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ, που της κοινοποίησε.
Στο ως άνω ΕΞΩΔΙΚΟ, αναφέρεται χαρακτηριστικά, πως για τις όποιες παρατυπίες μας, λογοδοτούμε στους αρμόδιους φορείς του Κράτους κι επειδή τα εκατομμύρια των πελατών μας, δε χρειάζονται ‘’Ρομπέν των Δασών’’ να μας ‘’ξυλοφορτώσει’’, αρκεστείτε να διαφημίζετε τα ασφαλή για τα παιδάκια και τη Δημόσια υγεία πάμφθηνα προϊόντα σας, χρησιμοποιώντας θεμιτές ή αθέμιτες μεθόδους, που αφορούν το δικό σας κλάδο, μη εμπλέκοντας άλλους.
Στην συνέχεια, την καλεί να αποσύρει αμέσως το παραπάνω προσβλητικό διαφημιστικό μήνυμα δηλώνοντας πως επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματος, για την προστασία και αξιοπρέπεια ολόκληρου του κλάδου.
Σε 3 ημέρες η Jumbo ΑΕΕ, απήντησε στο ΕΞΩΔΙΚΟ του ΠΑΣΚΕΔΙ, αναφέροντας ευθαρσώς, πως η συγκεκριμένη επίμαχη ταινία, στηρίζεται σε μια υπερβολή, για να σχολιάσει και να αφυπνίσει όλους μας, για τον τρόπο που πρέπει να κινείται η αγορά, ώστε να μπορούμε να επιβιώνουμε όλοι μας, έμποροι και καταναλωτές, λες και είμεθα υποχρεωμένοι οι πάντες, να προμηθευόμαστε προϊόντα της πάμθηνης, αλλά αμφιβόλου ποιότητας Κινέζικης αγοράς.
Παρακάτω τονίζει, πως η υπερβολική τιμή που κοστίζουν στην ταινία οι 2 φραπέ και το ένα τοστ, είναι ακριβώς η δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή παρανόηση στην πρόθεση του μηνύματος. Δηλαδή, η τιμή είναι τόσο υψηλή που σχολιάζει μια πιθανή αισχροκέρδεια που μπορούμε κάλλιστα να συναντήσουμε σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.Είμαστε σίγουροι, ισχυρίζεται η Jumbo, ότι τα μέλη του συνδέσμου σας δεν έχουν τέτοιες τιμές, άρα δεν έχουν κανέναν λόγο να θιχθούν.
Για την Jumbo A.E.E.
Τμήμα Marketing
Ο ΠΑΣΚΕΔΙ στις 25 Ιουνίου 2012 απέστειλε εκ νέου στην Jumbo ΑΕΕ, ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ με κοινοποίηση στην διαφημιστική της Pollen adv και στο Ε.Σ.Ρ. , με το παρακάτω περιεχόμενο:
Κύριοι,
Η απάντηση η οποία λάβαμε από εσάς στην διαμαρτυρία μας και το αίτημά μας να αποσύρετε το διαφημιστικό σποτ της εταιρείας σας, ουδόλως επαρκής είναι.
Καταρχήν παραδέχεστε και εσείς οι ίδιοι ότι η διαφήμιση της εταιρείας σας στηρίζεται σε μία υπερβολή καθώς επίσης και ότι είναι υπερβολική η τιμή που φέρεται να κοστίζουν οι δύο καφέδες και το ένα τοστ στην καφετέρια που εμφανίζεται στην διαφήμιση. Μια διαφήμιση όμως πρέπει να βασίζεται πρωτίστως στην αρχή της αλήθειας ούτως ώστε να μην προσβάλλεται ή να αποκλείεται η ελευθερία έκφρασης του πελάτη. Συνεπώς με την εν λόγω διαφήμιση ακυρώνετε εσείς το δικαίωμα του πελάτη – καταναλωτή να αποφασίζει ελεύθερα και τον παραπλανάτε με σκοπό την προσέλκυσή του στα δικά σας προϊόντα. Παγιδεύετε με άλλα λόγια τον καταναλωτή στην επιλογή των προϊόντων της εταιρείας σας έναντι και εις βάρος της «ακριβής» ως εσείς υπερβολικά την παρουσιάζετε, αναψυχής του σε μία καφετέρια.
Προσέτι δε, στην επιστολή σας αναφέρετε ότι «η τιμή είναι τόσο υψηλή που σχολιάζει μια πιθανή αισχροκέρδεια που μπορούμε κάλλιστα να συναντήσουμε σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους». Παραδέχεστε συνεπώς ότι παρουσιάζετε ένα φαινόμενο αισχροκέρδειας, πλην όμως η διαφήμισή σας δεν αναφέρεται σε όλους τους κλάδους, αλλά πολύ συγκεκριμένα στον κλάδο της εστίασης – διασκέδασης, τον οποίον παρουσιάζετε στο σύνολό του να αισχροκερδεί εις βάρος των καταναλωτών. Εκμεταλλεύεστε συνεπώς το κοινό αίσθημα σε μια εποχή ανατιμήσεων και οικονομικής δυσχέρειας των Ελλήνων καταναλωτών ώστε να προωθήσετε τα δικά σας προϊόντα για τα οποία παρ’ όλα αυτά δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά ή παρουσίασή τους στην εν λόγω διαφήμιση.
Με την διαφήμισή σας είναι σαφές ότι δεν περνάτε κανένα μήνυμα αφύπνισης για τον τρόπο που πρέπει να κινείται η αγορά, αλλά ούτε και αυτός είναι ο στόχος σας. Η διαφήμιση, κυρίως και ιδίως όταν πρόκειται για μία εταιρεία όπως η δική σας εν προκειμένω, στοχεύει στο να διευρύνει το καταναλωτικό της κοινό και όχι να περάσει κοινωνικά μηνύματα.
Μπορεί εσείς να εκφράζετε με μεγάλη σιγουριά στην επιστολή σας προς εμάς πως «τα μέλη του συνδέσμου μας δεν έχουν τέτοιες τιμές και άρα κανένα λόγο να θίγονται», πλην όμως το μήνυμα που περνάτε με την διαφήμισή σας κατατείνει στο εντελώς αντίθετο. Εμφανίζετε όλως αναληθώς και ανυπόστατα ένα κλάδο να αισχροκερδεί και εσάς ως η λύση στο πρόβλημα αυτό με το σλόγκαν σας «ε ρε jumbo που σας χρειάζεται».
Με την διαφήμισή σας δυσφημείτε ένα ολόκληρο κλάδο, χωρίς αυτό να είναι αναγκαίο ή ανάλογο με τους σκοπούς που σαν εταιρεία θέλετε να προωθήσετε. Ουδόλως θεμιτό είναι να επιχειρείτε να προωθήσετε τα προϊόντα σας αναφερόμενοι δυσφημιστικά σε άλλους κλάδους άκρως διαφορετικούς από αυτούς που εσείς ανταγωνίζεστε, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα δεχόσασταν ως εταιρεία να συμβεί το αντίθετο.
Μια διαφήμιση μπορεί να είναι πετυχημένη και πάνω από όλα σύννομη, χωρίς να καταφεύγει σε δυσφημιστικές μεθόδους και μάλιστα εν προκειμένω εις βάρος ενός κλάδου όπως είναι αυτός την εστίασης – διασκέδασης ο οποίος αν και ζωτικός για τα εγχώρια συμφέροντα, πλήγεται καθημερινά από την υπάρχουσα οικονομική κρίση.
Καταλήγοντας, η διαφήμισή σας είναι αναληθής, παραπλανητική συγκριτική και δυσφημιστική και ως τέτοια παραβιάζει τις αρχές που πρέπει να διέπουν μια διαφήμιση και κατ’ επέκταση ξεπερνά τα όρια του θεμιτού ανταγωνισμού.
Παρακαλείσθε όπως αποσύρετε από όπου εμφανίζεται ή τροποποιήσετε την εν λόγω διαφήμιση ώστε αυτή να είναι σύννομη και να μη θίγει τα έννομα συμφέροντα των επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης – διασκέδασης. Να ανταποκρίνεται στην αλήθεια των πραγμάτων χωρίς άδικες, παραπλανητικές, αθέμιτες και δυσφημιστικές συγκρίσεις, σεβόμενοι και το δικαίωμα ενημέρωσης των καταναλωτών. Επιπρόσθετα παρακαλείστε να μας κοινοποιήσετε έγγραφη απάντηση – συγγνώμης σας προς δημοσιοποίηση αυτής στην ιστοσελίδα του ΠΑΣΚΕΔΙ, ώστε να λάβουν γνώση και τα μέλη του συνδέσμου μας.
Με τη ρητή επιφύλαξη παντός ετέρου νόμιμου δικαιώματός μας.
Με εκτίμηση,
Εκ του ΠΑΣΚΕΔΙ
Το Νομικό Τμήμα
Ο ΠΑΣΚΕΔΙ μόλις αντιλήφθηκε την προβολή του διαφημιστικού Spot της Jumbo, το περιεχόμενο του οποίου προσβάλλει άμεσα ολόκληρο τον κλάδο των καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, που αριθμεί 121.000 επιχειρήσεις, οι οποίες προσφέρουν εργασία σε 700.000 οικογένειες, αποτελώντας την ραχοκοκαλιά της Εθνικής μας Οικονομίας και μάλιστα σε μια τόσο δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία, αφού δημιουργεί απαξιωτικούς συνειρμούς στους τηλεθεατές για την Εστίαση και Διασκέδαση της Χώρας μας, διαμαρτυρήθηκε έντονα μέσω ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ, που της κοινοποίησε.
Στο ως άνω ΕΞΩΔΙΚΟ, αναφέρεται χαρακτηριστικά, πως για τις όποιες παρατυπίες μας, λογοδοτούμε στους αρμόδιους φορείς του Κράτους κι επειδή τα εκατομμύρια των πελατών μας, δε χρειάζονται ‘’Ρομπέν των Δασών’’ να μας ‘’ξυλοφορτώσει’’, αρκεστείτε να διαφημίζετε τα ασφαλή για τα παιδάκια και τη Δημόσια υγεία πάμφθηνα προϊόντα σας, χρησιμοποιώντας θεμιτές ή αθέμιτες μεθόδους, που αφορούν το δικό σας κλάδο, μη εμπλέκοντας άλλους.
Στην συνέχεια, την καλεί να αποσύρει αμέσως το παραπάνω προσβλητικό διαφημιστικό μήνυμα δηλώνοντας πως επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματος, για την προστασία και αξιοπρέπεια ολόκληρου του κλάδου.
Σε 3 ημέρες η Jumbo ΑΕΕ, απήντησε στο ΕΞΩΔΙΚΟ του ΠΑΣΚΕΔΙ, αναφέροντας ευθαρσώς, πως η συγκεκριμένη επίμαχη ταινία, στηρίζεται σε μια υπερβολή, για να σχολιάσει και να αφυπνίσει όλους μας, για τον τρόπο που πρέπει να κινείται η αγορά, ώστε να μπορούμε να επιβιώνουμε όλοι μας, έμποροι και καταναλωτές, λες και είμεθα υποχρεωμένοι οι πάντες, να προμηθευόμαστε προϊόντα της πάμθηνης, αλλά αμφιβόλου ποιότητας Κινέζικης αγοράς.
Παρακάτω τονίζει, πως η υπερβολική τιμή που κοστίζουν στην ταινία οι 2 φραπέ και το ένα τοστ, είναι ακριβώς η δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή παρανόηση στην πρόθεση του μηνύματος. Δηλαδή, η τιμή είναι τόσο υψηλή που σχολιάζει μια πιθανή αισχροκέρδεια που μπορούμε κάλλιστα να συναντήσουμε σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.Είμαστε σίγουροι, ισχυρίζεται η Jumbo, ότι τα μέλη του συνδέσμου σας δεν έχουν τέτοιες τιμές, άρα δεν έχουν κανέναν λόγο να θιχθούν.
Για την Jumbo A.E.E.
Τμήμα Marketing
Ο ΠΑΣΚΕΔΙ στις 25 Ιουνίου 2012 απέστειλε εκ νέου στην Jumbo ΑΕΕ, ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ με κοινοποίηση στην διαφημιστική της Pollen adv και στο Ε.Σ.Ρ. , με το παρακάτω περιεχόμενο:
Κύριοι,
Η απάντηση η οποία λάβαμε από εσάς στην διαμαρτυρία μας και το αίτημά μας να αποσύρετε το διαφημιστικό σποτ της εταιρείας σας, ουδόλως επαρκής είναι.
Καταρχήν παραδέχεστε και εσείς οι ίδιοι ότι η διαφήμιση της εταιρείας σας στηρίζεται σε μία υπερβολή καθώς επίσης και ότι είναι υπερβολική η τιμή που φέρεται να κοστίζουν οι δύο καφέδες και το ένα τοστ στην καφετέρια που εμφανίζεται στην διαφήμιση. Μια διαφήμιση όμως πρέπει να βασίζεται πρωτίστως στην αρχή της αλήθειας ούτως ώστε να μην προσβάλλεται ή να αποκλείεται η ελευθερία έκφρασης του πελάτη. Συνεπώς με την εν λόγω διαφήμιση ακυρώνετε εσείς το δικαίωμα του πελάτη – καταναλωτή να αποφασίζει ελεύθερα και τον παραπλανάτε με σκοπό την προσέλκυσή του στα δικά σας προϊόντα. Παγιδεύετε με άλλα λόγια τον καταναλωτή στην επιλογή των προϊόντων της εταιρείας σας έναντι και εις βάρος της «ακριβής» ως εσείς υπερβολικά την παρουσιάζετε, αναψυχής του σε μία καφετέρια.
Προσέτι δε, στην επιστολή σας αναφέρετε ότι «η τιμή είναι τόσο υψηλή που σχολιάζει μια πιθανή αισχροκέρδεια που μπορούμε κάλλιστα να συναντήσουμε σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους». Παραδέχεστε συνεπώς ότι παρουσιάζετε ένα φαινόμενο αισχροκέρδειας, πλην όμως η διαφήμισή σας δεν αναφέρεται σε όλους τους κλάδους, αλλά πολύ συγκεκριμένα στον κλάδο της εστίασης – διασκέδασης, τον οποίον παρουσιάζετε στο σύνολό του να αισχροκερδεί εις βάρος των καταναλωτών. Εκμεταλλεύεστε συνεπώς το κοινό αίσθημα σε μια εποχή ανατιμήσεων και οικονομικής δυσχέρειας των Ελλήνων καταναλωτών ώστε να προωθήσετε τα δικά σας προϊόντα για τα οποία παρ’ όλα αυτά δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά ή παρουσίασή τους στην εν λόγω διαφήμιση.
Με την διαφήμισή σας είναι σαφές ότι δεν περνάτε κανένα μήνυμα αφύπνισης για τον τρόπο που πρέπει να κινείται η αγορά, αλλά ούτε και αυτός είναι ο στόχος σας. Η διαφήμιση, κυρίως και ιδίως όταν πρόκειται για μία εταιρεία όπως η δική σας εν προκειμένω, στοχεύει στο να διευρύνει το καταναλωτικό της κοινό και όχι να περάσει κοινωνικά μηνύματα.
Μπορεί εσείς να εκφράζετε με μεγάλη σιγουριά στην επιστολή σας προς εμάς πως «τα μέλη του συνδέσμου μας δεν έχουν τέτοιες τιμές και άρα κανένα λόγο να θίγονται», πλην όμως το μήνυμα που περνάτε με την διαφήμισή σας κατατείνει στο εντελώς αντίθετο. Εμφανίζετε όλως αναληθώς και ανυπόστατα ένα κλάδο να αισχροκερδεί και εσάς ως η λύση στο πρόβλημα αυτό με το σλόγκαν σας «ε ρε jumbo που σας χρειάζεται».
Με την διαφήμισή σας δυσφημείτε ένα ολόκληρο κλάδο, χωρίς αυτό να είναι αναγκαίο ή ανάλογο με τους σκοπούς που σαν εταιρεία θέλετε να προωθήσετε. Ουδόλως θεμιτό είναι να επιχειρείτε να προωθήσετε τα προϊόντα σας αναφερόμενοι δυσφημιστικά σε άλλους κλάδους άκρως διαφορετικούς από αυτούς που εσείς ανταγωνίζεστε, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα δεχόσασταν ως εταιρεία να συμβεί το αντίθετο.
Μια διαφήμιση μπορεί να είναι πετυχημένη και πάνω από όλα σύννομη, χωρίς να καταφεύγει σε δυσφημιστικές μεθόδους και μάλιστα εν προκειμένω εις βάρος ενός κλάδου όπως είναι αυτός την εστίασης – διασκέδασης ο οποίος αν και ζωτικός για τα εγχώρια συμφέροντα, πλήγεται καθημερινά από την υπάρχουσα οικονομική κρίση.
Καταλήγοντας, η διαφήμισή σας είναι αναληθής, παραπλανητική συγκριτική και δυσφημιστική και ως τέτοια παραβιάζει τις αρχές που πρέπει να διέπουν μια διαφήμιση και κατ’ επέκταση ξεπερνά τα όρια του θεμιτού ανταγωνισμού.
Παρακαλείσθε όπως αποσύρετε από όπου εμφανίζεται ή τροποποιήσετε την εν λόγω διαφήμιση ώστε αυτή να είναι σύννομη και να μη θίγει τα έννομα συμφέροντα των επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης – διασκέδασης. Να ανταποκρίνεται στην αλήθεια των πραγμάτων χωρίς άδικες, παραπλανητικές, αθέμιτες και δυσφημιστικές συγκρίσεις, σεβόμενοι και το δικαίωμα ενημέρωσης των καταναλωτών. Επιπρόσθετα παρακαλείστε να μας κοινοποιήσετε έγγραφη απάντηση – συγγνώμης σας προς δημοσιοποίηση αυτής στην ιστοσελίδα του ΠΑΣΚΕΔΙ, ώστε να λάβουν γνώση και τα μέλη του συνδέσμου μας.
Με τη ρητή επιφύλαξη παντός ετέρου νόμιμου δικαιώματός μας.
Με εκτίμηση,
Εκ του ΠΑΣΚΕΔΙ
Το Νομικό Τμήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.