Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Το 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Πριν από 4 χρόνια, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Θόδωρος Καρτσιώτης, που τότε ήταν σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής, μαζί με τη συνάδελφό του Δήμητρα Ανανίδου, πρότειναν τη διοργάνωση ενός μαθητικού συνεδρίου, το οποίο αμέσως υιοθετήθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι 450 μαθητές που συμμετείχαν με εισηγήσεις στο 1ο συνέδριο το 2009, έγιναν 1500 στο 2ο το 2010 και έφτασαν τους 4500 το 2011. Φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τους 6000.
Η βασική ιδέα και οι κύριοι στόχοι του συνεδρίου παραμένουν ίδιοι:
- Να βιώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας – για μοναδική ίσως φορά στη μαθητική τους ζωή- τις διαδικασίες (με προδιαγραφές συνεδρίου) προετοιμασίας, κρίσης και παρουσίασης μιας εργασίας. Να δουν δημοσιευμένη την εργασία τους στα πρακτικά του συνεδρίου, που και εφέτος θα μοιρασθούν στα σχολεία της κεντρικής Μακεδονίας, ώστε το συνέδριό μας να έχει προστιθέμενη εκπαιδευτική αξία. Φέτος, άλλωστε, με το νέο φιλικό διαδραστικό μας site, ήδη οι εργασίες των προσυνεδρίων και όλες οι εργασίες των προηγούμενων συνεδρίων είναι διαθέσιμες στην εκπαιδευτική κοινότητα.
- Να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη συνεργατική μάθηση, αξιοποιώντας την Πληροφορική ως βασικό εργαλείο για την υλοποίηση και παρουσίαση των καινοτόμων ιδεών τους.
- Να διαπιστώσουν τελικά – και μαζί με τους μαθητές μας και η ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα – ότι μπορεί επιτέλους να υπάρχει το νέο ψηφιακό σχολείο, που θα ανατρέψει τις απαράδεκτες πλέον από παιδαγωγική άποψη διδακτικές πρακτικές του παρελθόντος και θα αποκαθηλώσει τη στείρα απομνημόνευση.
- Φέτος το συνέδριο επικεντρώνεται στην αξιοποίηση της Πληροφορικής ως βασικού εργαλείου ανάπτυξης των ερευνητικών εργασιών (projects), οι οποίες ξεκίνησαν να υλοποιούνται συστηματικά στην εκπαίδευση.
Στο συνέδριο συμμετέχουν μαθητές Γυμνασίων – ΓΕΛ – ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, Ειδικών σχολείων και μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα συνέδριο διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής & Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».
Η τελική φάση θα διεξαχθεί στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, στις 8 και 9 Μαΐου του 2012.
Θα προηγηθούν 8 προσυνεδριακές εκδηλώσεις στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα 

Πρόγραμμα προσυνεδριακών εκδηλώσεων Νομός Πιερίας
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012
Νομός Ημαθίας
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012
Νομός Σερρών
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012
Νομός Πέλλας
Τρίτη 6 Μαρτίου 2012
Νομός Κιλκίς
Τρίτη 13 Μαρτίου 2012
Νομός Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Τρίτη 20 Μαρτίου 2012
Νομός Δυτικής Θεσσαλονίκης
Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
Νομός Χαλκιδικής
Τρίτη 3 Απριλίου 2012
Το θέμα των εργασιών επιλέγεται από τους ίδιους τους μαθητές, με τη συνεργασία και την καθοδήγηση των καθηγητών Πληροφορικής του σχολείου τους, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και των δασκάλων τους για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ενδεικτικά, οι εργασίες μπορούν να έχουν τη μορφή:
• Απλής παρουσίασης με λογισμικό Παρουσιάσεων
• Ψηφιακών εντύπων (Σχολική εφημερίδα, Σχολικό Λεύκωμα, κ.ά.)
• Ιστοσελίδας, διαδικτυακών τόπων
• Προγράμματος, σε γλώσσα προγραμματισμού που διδάσκεται στο σχολείο
• Κατασκευής τρισδιάστατων μοντέλων
• Πειραματικών διατάξεων
• Διατάξεων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Οι εργασίες θα μεταδοθούν on line (εικόνα και ήχος) από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να τις παρακολουθήσουν μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα. Θα μεταδοθούν επίσης μέσω web radio.
Ο Περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης, Θόδωρος Καρτσιώτης, με την ιδιότητα και του Προέδρου του συνεδρίου δήλωσε:
«Χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα προετοιμάσουν τους επόμενους 4 μήνες – εκτός ωραρίου εργασίας – με ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις τις εργασίας τους, στηριζόμενοι στην ψηφιακή τεχνολογία, αποδεικνύοντας ότι η νέα γενεά των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών έχει ξεπεράσει στην πράξη τα απηρχαιωμένα συστήματα μετωπικών διδασκαλιών και είναι έτοιμοι για τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις που εισάγονται στο Νέο Λύκειο. Εργασίες που προάγουν την διερευνητική μάθηση και καλλιεργούν τη δημιουργική και την κριτική σκέψη.
Ευχαριστώ θερμά τους χιλιάδες μαθητές και τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στη σύνταξη των εργασιών και στην οργάνωση των προσυνεδρίων και του συνεδρίου. Μεταξύ αυτών είναι 10 καθηγητές Πανεπιστημίου, 50 σχολικοί σύμβουλοι, 16 διευθυντές εκπαίδευσης, 30 υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ και 30 συνάδελφοι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Τα τμήματα Επιστημονικής και Εκπαιδευτικής καθοδήγησης, με επικεφαλής την κ. Ψυχογυιού και τον κ. Ακριτίδη, και όλο το επιστημονικό δυναμικό της Περιφερειακής μας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τα μέλη του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ και τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου Φίλων Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης με τον συντονισμό του κ. Παπαευσταθίου, καθώς και οι 16 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, συνεργάζονται αρμονικά, ώστε να συντονιστεί και να υλοποιηθεί μία προσπάθεια μοναδικού μεγέθους και αξίας. Και όλα αυτά γίνονται χωρίς καμιά αμοιβή για κανένα και χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενους, εφόσον δεκάδες χορηγοί σε τοπικό επίπεδο και οι κεντρικοί χορηγοί καλύπτουν όλα τα έξοδα του συνεδρίου.
Αισθάνομαι την ανάγκη να υπενθυμίσω ότι η γλώσσα και ο πολιτισμός μας εξακολουθούν να παραμένουν οι βασικοί πυλώνες της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας και να ευχαριστήσω θερμά όλους όσοι συμβάλλουν, ώστε ένα ταξίδι που ξεκίνησε πριν από 4 χρόνια να συνεχίζεται ανοίγοντας πανιά σε όλο και μεγαλύτερα πελάγη.

Περισσότερες πληροφορίες στο http://mathsynplikm.sch.gr/4o/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.