Με ερωτήσεις του, που κατέθεσε στη Βουλή, ο Γ. Φραγγίδης θέτει τα θέματα, της αμοιβής των ΕΑΣ για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, της άνισης μεταχείρισης του Κιλκίς στη χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων και την πώληση υγρών καυσίμων από τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών.Τα κείμενα των ερωτήσεων του βουλευτή του νομού μας, έχουν ως εξής:
Προς τον Κύριο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Θέμα: Είσπραξη αμοιβής από τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών για τη συμπλήρωση και υποβολή των Δηλώσεων Ενιαίας Ενίσχυσης.
Προς τον Κύριο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Θέμα: Είσπραξη αμοιβής από τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών για τη συμπλήρωση και υποβολή των Δηλώσεων Ενιαίας Ενίσχυσης.
Η οικονομική κρίση που σοβεί στη χώρα μας με τα γνωστά πλέον αποτελέσματα στην αγορά, την μείωση των εισοδημάτων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας έχει οδηγήσει αρκετούς ανθρώπους να στραφούν στον αγροτικό τομέα.
Ως γνωστόν, οι αγρότες που έχουν δικαιώματα σε συγκεκριμένες εκτάσεις κάθε χρόνο συμπληρώνουν και υποβάλλουν την Δήλωση Ενιαίας Ενίσχυσης όπου αναφέρουν το μέγεθος των καλλιεργούμενων εκτάσεων τους και το είδος της παραγωγής.
Οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονται στις κατά τόπους Ε.Α.Σ. ( Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών) και εκείνες με τη σειρά τους τις στέλνουν στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ώστε να ενισχυθούν οι δικαιούχοι. Οι Ε.Α.Σ. μέχρι τώρα ελάμβαναν αμοιβή για την υποβολή των δηλώσεων αυτών η οποία ανερχόταν σε ποσό από 50 ευρώ πλέον ΦΠΑ έως και 250 τελική τιμή.
Σε Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κου Σκανδαλίδη και του Υφυπουργού Οικονομικών κου Σαχινίδη η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ1802/τ.Β’) 17-11-2010, προκηρύχτηκε διεθνής διαγωνισμός για τον καθορισμό διεξαγωγής διαγωνισμού για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων άμεσης ενίσχυσης των γεωργών για το έτος 2011 και με δικαίωμα προαίρεσης για το 2012 και 2013. Το έργο λοιπόν αυτό ανέλαβε ως ανάδοχος η Ένωση Νομικών Προσώπων ΠΑΣΕΓΕΣ-Neuropublic A.E.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους δήλωσε ότι είναι παράνομο πλέον και καταχρηστικό να παίρνουν χρήματα οι ΕΑΣ για να υποβάλλουν τις δηλώσεις καλλιέργειας καθώς η ανωτέρω αναφερθείσα Ένωση ΠΑΣΕΓΕΣ και Neuropublic A.E. αναλαμβάνει αυτό το έργο. Επίσης, δήλωσε ότι παρατηρούνται ανάλογα φαινόμενα, θα κλείνουν οι πύλες εισαγωγής και οι δηλώσεις θα γίνονται με άλλο τρόπο. Μολαταύτα, πολλές ΕΑΣ συνεχίζουν να επιβάλλουν αυτή την καταχρηστική εισφορά με την κάλυψη του μανδύα της παροχής δήθεν «συμβουλευτικών υπηρεσιών και τήρησης φακέλου παραγωγού» παρότι όμως δεν αναγράφεται πουθενά κάτι τέτοιο ως προαπαιτούμενο για τη δήλωση καλλιέργειας. Έτσι, η εκάστοτε ΕΑΣ που λαμβάνει αυτή την καταχρηστική αλλά παράνομη αμοιβή τη δικαιολογεί ως απαραίτητο για τη λειτουργία της έξοδο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
α. Θα σταματήσουν επιτέλους οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών να υποχρεώνουν τους παραγωγούς να καταβάλουν αυτή την εισφορά που είναι και παράνομη και καταχρηστική;
β. Θα επιστραφούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα ποσά που έχουν καταβάλει οι παραγωγοί στις ΕΑΣ;
Προς Τον κύριο Υπουργό Οικονομικών Θέμα: Άνιση μεταχείριση στη χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών, στους υπαλλήλους του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα που υπηρετούν στο Νομό Κιλκίς.
Ορισμένοι νομοί της χώρας κατατάσσονται είτε ως παραμεθόριες ή ως προβληματικές περιοχές Α΄ και Β΄ τύπου οπότε ακολούθως οι εκεί υπηρετούντες δημόσιοι υπάλληλοι λαμβάνουν ένα επίδομα 120 ευρώ.
Ο Νομός Κιλκίς με βάση την ισχύουσα νομοθεσία χαρακτηρίζεται ως προβληματική περιοχή Α΄ και Β΄ τύπου και κατά συνέπεια οι υπηρετούντες στις περιοχές των πρώην δήμων Κιλκίς, Μουριών, Δοϊράνης, Χέρσου, Κρουσσών, Πολυκάστρου, Αξιούπολης, Γουμένισσας, Ευρωπού και κοινότητος Λειβαδίων) που χαρακτηρίζονται ως περιοχές τύπου Α΄ λαμβάνουν επίδομα 50 ευρώ. Οι δε υπηρετούντες στις προβληματικές περιοχές τύπου Β΄ λαμβάνουν επίδομα 40 ευρώ.
Με το Ν 3606/2007 χορηγείται το επίδομα προβληματικών και παραμεθορίων περιοχών στους υπηρετούντες στο νομό Πέλλας και με το Ν 3714/2008 στους υπηρετούντες στο Νομό Σερρών ύψους 120 ευρώ.
Με το ν 3731/2008 (ΦΕΚ 263 Α΄)/ 23-12-2008, ΚΕΦ. ΤΡΙΤΟ, άρθρο 30 (θέματα υπηρεσιακής κατάστασης δημοσίων υπαλλήλων) χαρακτηρίζεται ο Νομός Κιλκίς ως παραμεθόρια περιοχή.
Στις 3/4/2009 το Υπουργείο Οικονομίας μέσω της 22 Δ/νσης Μισθολογίου-Τμήματος Α΄ και αρ. πρωτ. 2/19599/0022 απάντησε σε σχετικό υπόμνημα για τη χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών ότι το θέμα θα εξετασθεί σε μελλοντική αναμόρφωση του μισθολογίου. Έκτοτε δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στο ζήτημα και βεβαίως το επίδομα των 120 ευρώ δεν καταβάλλεται στους υπαλλήλους του Κιλκίς.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
α. Γιατί το Υπουργείο Οικονομικών εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά στη χορήγηση του οικονομικού κινήτρου των 120 ευρώ για υπαλλήλους που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές, μη εφαρμόζοντας μισθολογικά την απόφαση χαρακτηρισμού του Νομού Κιλκίς ως παραμεθόρια περιοχή με το Ν 3731/2008.
β. Θα συμπεριληφθεί στο Ενιαίο Μισθολόγιο το επίδομα παραμεθορίων περιοχών και αν ναι, θα συνεχίσει να καταβάλλεται μονάχα στους υπηρετούντες δημοσίους υπαλλήλους των νομών που το λαμβάνουν ήδη ή θα υπάρξει πρόβλεψη για να χορηγηθεί και στους υπαλλήλους του Νομού Κιλκίς;
Προς Τον κύριο Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Πώληση υγρών καυσίμων από τα Κ.Α.Ε. (Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών).
Ως γνωστόν, οι αγρότες που έχουν δικαιώματα σε συγκεκριμένες εκτάσεις κάθε χρόνο συμπληρώνουν και υποβάλλουν την Δήλωση Ενιαίας Ενίσχυσης όπου αναφέρουν το μέγεθος των καλλιεργούμενων εκτάσεων τους και το είδος της παραγωγής.
Οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονται στις κατά τόπους Ε.Α.Σ. ( Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών) και εκείνες με τη σειρά τους τις στέλνουν στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ώστε να ενισχυθούν οι δικαιούχοι. Οι Ε.Α.Σ. μέχρι τώρα ελάμβαναν αμοιβή για την υποβολή των δηλώσεων αυτών η οποία ανερχόταν σε ποσό από 50 ευρώ πλέον ΦΠΑ έως και 250 τελική τιμή.
Σε Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κου Σκανδαλίδη και του Υφυπουργού Οικονομικών κου Σαχινίδη η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ1802/τ.Β’) 17-11-2010, προκηρύχτηκε διεθνής διαγωνισμός για τον καθορισμό διεξαγωγής διαγωνισμού για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων άμεσης ενίσχυσης των γεωργών για το έτος 2011 και με δικαίωμα προαίρεσης για το 2012 και 2013. Το έργο λοιπόν αυτό ανέλαβε ως ανάδοχος η Ένωση Νομικών Προσώπων ΠΑΣΕΓΕΣ-Neuropublic A.E.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους δήλωσε ότι είναι παράνομο πλέον και καταχρηστικό να παίρνουν χρήματα οι ΕΑΣ για να υποβάλλουν τις δηλώσεις καλλιέργειας καθώς η ανωτέρω αναφερθείσα Ένωση ΠΑΣΕΓΕΣ και Neuropublic A.E. αναλαμβάνει αυτό το έργο. Επίσης, δήλωσε ότι παρατηρούνται ανάλογα φαινόμενα, θα κλείνουν οι πύλες εισαγωγής και οι δηλώσεις θα γίνονται με άλλο τρόπο. Μολαταύτα, πολλές ΕΑΣ συνεχίζουν να επιβάλλουν αυτή την καταχρηστική εισφορά με την κάλυψη του μανδύα της παροχής δήθεν «συμβουλευτικών υπηρεσιών και τήρησης φακέλου παραγωγού» παρότι όμως δεν αναγράφεται πουθενά κάτι τέτοιο ως προαπαιτούμενο για τη δήλωση καλλιέργειας. Έτσι, η εκάστοτε ΕΑΣ που λαμβάνει αυτή την καταχρηστική αλλά παράνομη αμοιβή τη δικαιολογεί ως απαραίτητο για τη λειτουργία της έξοδο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
α. Θα σταματήσουν επιτέλους οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών να υποχρεώνουν τους παραγωγούς να καταβάλουν αυτή την εισφορά που είναι και παράνομη και καταχρηστική;
β. Θα επιστραφούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα ποσά που έχουν καταβάλει οι παραγωγοί στις ΕΑΣ;
Προς Τον κύριο Υπουργό Οικονομικών Θέμα: Άνιση μεταχείριση στη χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών, στους υπαλλήλους του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα που υπηρετούν στο Νομό Κιλκίς.
Ορισμένοι νομοί της χώρας κατατάσσονται είτε ως παραμεθόριες ή ως προβληματικές περιοχές Α΄ και Β΄ τύπου οπότε ακολούθως οι εκεί υπηρετούντες δημόσιοι υπάλληλοι λαμβάνουν ένα επίδομα 120 ευρώ.
Ο Νομός Κιλκίς με βάση την ισχύουσα νομοθεσία χαρακτηρίζεται ως προβληματική περιοχή Α΄ και Β΄ τύπου και κατά συνέπεια οι υπηρετούντες στις περιοχές των πρώην δήμων Κιλκίς, Μουριών, Δοϊράνης, Χέρσου, Κρουσσών, Πολυκάστρου, Αξιούπολης, Γουμένισσας, Ευρωπού και κοινότητος Λειβαδίων) που χαρακτηρίζονται ως περιοχές τύπου Α΄ λαμβάνουν επίδομα 50 ευρώ. Οι δε υπηρετούντες στις προβληματικές περιοχές τύπου Β΄ λαμβάνουν επίδομα 40 ευρώ.
Με το Ν 3606/2007 χορηγείται το επίδομα προβληματικών και παραμεθορίων περιοχών στους υπηρετούντες στο νομό Πέλλας και με το Ν 3714/2008 στους υπηρετούντες στο Νομό Σερρών ύψους 120 ευρώ.
Με το ν 3731/2008 (ΦΕΚ 263 Α΄)/ 23-12-2008, ΚΕΦ. ΤΡΙΤΟ, άρθρο 30 (θέματα υπηρεσιακής κατάστασης δημοσίων υπαλλήλων) χαρακτηρίζεται ο Νομός Κιλκίς ως παραμεθόρια περιοχή.
Στις 3/4/2009 το Υπουργείο Οικονομίας μέσω της 22 Δ/νσης Μισθολογίου-Τμήματος Α΄ και αρ. πρωτ. 2/19599/0022 απάντησε σε σχετικό υπόμνημα για τη χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών ότι το θέμα θα εξετασθεί σε μελλοντική αναμόρφωση του μισθολογίου. Έκτοτε δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στο ζήτημα και βεβαίως το επίδομα των 120 ευρώ δεν καταβάλλεται στους υπαλλήλους του Κιλκίς.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
α. Γιατί το Υπουργείο Οικονομικών εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά στη χορήγηση του οικονομικού κινήτρου των 120 ευρώ για υπαλλήλους που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές, μη εφαρμόζοντας μισθολογικά την απόφαση χαρακτηρισμού του Νομού Κιλκίς ως παραμεθόρια περιοχή με το Ν 3731/2008.
β. Θα συμπεριληφθεί στο Ενιαίο Μισθολόγιο το επίδομα παραμεθορίων περιοχών και αν ναι, θα συνεχίσει να καταβάλλεται μονάχα στους υπηρετούντες δημοσίους υπαλλήλους των νομών που το λαμβάνουν ήδη ή θα υπάρξει πρόβλεψη για να χορηγηθεί και στους υπαλλήλους του Νομού Κιλκίς;
Προς Τον κύριο Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Πώληση υγρών καυσίμων από τα Κ.Α.Ε. (Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών).
Η χώρα μας διάγει μια βαθύτατη κρίση σε οικονομικό επίπεδο, κρίση από την οποία πρέπει άμεσα να εξέλθει. Τα εργαλεία που θα μας οδηγήσουν σε αυτή την έξοδο είναι λίγο έως πολύ γνωστά. Το μείζον είναι ο τρόπος με τον οποίο τα μετερχόμαστε. Εν προκειμένω το Υπουργείο Οικονομικών έχει επιδοθεί σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα δρόμου για την είσπραξη εσόδων από πλείστες πηγές.
Με την απ. ΥΑ Δ19Γ 50422565 ΕΞ 2010/5-10-2010 απόφαση ο Υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου επέτρεψε την διάθεση αφορολογήτων καυσίμων από πρατήρια της εταιρίας Κ.Α.Ε στους Μεθοριακούς Σταθμούς Κήπων, Κακαβιάς και Ευζώνων. Με την Τ.2117/9/20-4-06 απόφαση ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Α. Μπέζας, είχε ανακαλέσει την έγκριση πώλησης πετρελαιοειδών από την ανωτέρω εταιρία.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος διαμαρτύρεται για την απόφαση της κυβέρνησης να επιτρέψει εκ νέου την πώληση αφορολογήτου καυσίμου από τα Κ.Α.Ε. προς τα οχήματα εταιριών τρίτων χωρών. Επίσης, διαμαρτυρία εκφράζει και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος λόγω νόθευσης του ανταγωνισμού και δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των ξένων οδηγών φορτηγών σε βάρος των ελλήνων. Κατά της πώλησης αφορολογήτων υγρών καυσίμων τάσσεται και η Ένωση Περιφερειών δια του προέδρου της Γ. Σγουρού και βεβαίως τοπικοί πρατηριούχοι του Ν. Κιλκίς.
Ακόμη, η εταιρία Κ.Α.Ε. έχει ελεγχθεί ουκ ολίγες φορές και έχει βρεθεί να έχει παραβεί την νομοθεσία περί λαθρεμπορίας και εικονικών τιμολογίων.
Η πώληση αφορολογήτων καυσίμων από τα Κ.Α.Ε. έχει τις εξής συνέπειες
α. Απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο λόγω μη είσπραξης φόρου καυσίμων.
β. Δημιουργία αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των ελλήνων οδηγών που εφοδιάζονται με φορολογημένο καύσιμο.
γ. Κίνδυνος λαθρεμπορίου λόγω εικονικών δρομολογίων των φορτηγών και αμέσου επιστροφής των στην Ελλάδα και διάθεση του καυσίμου στην ελληνική επικράτεια.
δ. Τέλος, την εξαφάνιση των ελληνικών πρατηρίων από την παραμεθόριο καθώς και η συνεπακόλουθη απώλεια δημοσίων εσόδων από ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης, όπως και θέσεων εργασίας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γιατί ενώ ο Ν 3054/2002 για την «Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις» αλλά και ο Ν 3335/2005 για τον «Έλεγχο της διακίνησης και αποθήκευσης πετρελαιοειδών προϊόντων» δεν προβλέπουν τη λειτουργία τέτοιων πρατηρίων, αυτά συνεχίζουν να λειτουργούν στα όρια της νομιμότητας;
Γιατί ενώ η λειτουργία των εν λόγω πρατηρίων που πωλούν αφορολόγητα καύσιμα στα Κ.Α.Ε. σημαίνει μεγάλη απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, αυτά εξακολουθούν να λειτουργούν;
Γιατί επιτρέπεται η λειτουργία πρατηρίων τα οποία σημαίνουν και απώλεια εσόδων για τη χώρα μας αλλά ταυτόχρονα και τον αφανισμό των τοπικών πρατηριούχων στην παραμεθόριο ζώνη τους οποίους τόσο ανάγκη έχουμε για την τοπική οικονομία.
Με την απ. ΥΑ Δ19Γ 50422565 ΕΞ 2010/5-10-2010 απόφαση ο Υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου επέτρεψε την διάθεση αφορολογήτων καυσίμων από πρατήρια της εταιρίας Κ.Α.Ε στους Μεθοριακούς Σταθμούς Κήπων, Κακαβιάς και Ευζώνων. Με την Τ.2117/9/20-4-06 απόφαση ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Α. Μπέζας, είχε ανακαλέσει την έγκριση πώλησης πετρελαιοειδών από την ανωτέρω εταιρία.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος διαμαρτύρεται για την απόφαση της κυβέρνησης να επιτρέψει εκ νέου την πώληση αφορολογήτου καυσίμου από τα Κ.Α.Ε. προς τα οχήματα εταιριών τρίτων χωρών. Επίσης, διαμαρτυρία εκφράζει και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος λόγω νόθευσης του ανταγωνισμού και δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των ξένων οδηγών φορτηγών σε βάρος των ελλήνων. Κατά της πώλησης αφορολογήτων υγρών καυσίμων τάσσεται και η Ένωση Περιφερειών δια του προέδρου της Γ. Σγουρού και βεβαίως τοπικοί πρατηριούχοι του Ν. Κιλκίς.
Ακόμη, η εταιρία Κ.Α.Ε. έχει ελεγχθεί ουκ ολίγες φορές και έχει βρεθεί να έχει παραβεί την νομοθεσία περί λαθρεμπορίας και εικονικών τιμολογίων.
Η πώληση αφορολογήτων καυσίμων από τα Κ.Α.Ε. έχει τις εξής συνέπειες
α. Απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο λόγω μη είσπραξης φόρου καυσίμων.
β. Δημιουργία αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των ελλήνων οδηγών που εφοδιάζονται με φορολογημένο καύσιμο.
γ. Κίνδυνος λαθρεμπορίου λόγω εικονικών δρομολογίων των φορτηγών και αμέσου επιστροφής των στην Ελλάδα και διάθεση του καυσίμου στην ελληνική επικράτεια.
δ. Τέλος, την εξαφάνιση των ελληνικών πρατηρίων από την παραμεθόριο καθώς και η συνεπακόλουθη απώλεια δημοσίων εσόδων από ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης, όπως και θέσεων εργασίας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γιατί ενώ ο Ν 3054/2002 για την «Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις» αλλά και ο Ν 3335/2005 για τον «Έλεγχο της διακίνησης και αποθήκευσης πετρελαιοειδών προϊόντων» δεν προβλέπουν τη λειτουργία τέτοιων πρατηρίων, αυτά συνεχίζουν να λειτουργούν στα όρια της νομιμότητας;
Γιατί ενώ η λειτουργία των εν λόγω πρατηρίων που πωλούν αφορολόγητα καύσιμα στα Κ.Α.Ε. σημαίνει μεγάλη απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, αυτά εξακολουθούν να λειτουργούν;
Γιατί επιτρέπεται η λειτουργία πρατηρίων τα οποία σημαίνουν και απώλεια εσόδων για τη χώρα μας αλλά ταυτόχρονα και τον αφανισμό των τοπικών πρατηριούχων στην παραμεθόριο ζώνη τους οποίους τόσο ανάγκη έχουμε για την τοπική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.