Ο χώρος της εκπαίδευσης, παράλληλα με την υπόλοιπη κοινωνία, βίωσε, αυτή την τετραετία, τις συντηρητικές αλλά και νεοφιλελεύθερες πολιτικές της κυβέρνησης της Ν.Δ. Η κ. Κεραμέως όχι μόνο κατάργησε τις περισσότερες θετικές αλλαγές που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. αλλά και επέβαλε αντιδραστικές νομοθετικές ρυθμίσεις, υπονομεύοντας τη δημόσια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:Διαχειρίστηκε με εγκληματικό τρόπο την πανδημία στην εκπαίδευση, αφήνοντας μόνους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμιά επιμόρφωση, ν’αντεπεξέλθουν στην τηλεκπαίδευση, απορρίπτοντας όλες τις προτάσεις τους και ξεπουλώντας τα προσωπικά δεδομένα μαθητών καιεκπαιδευτικών στην πολυεθνική Cisco.
Εξίσωσε τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά του Δημοσίου Πανεπιστημίου.
Δημιούργησε ασφυκτικό πλαίσιο στο Λύκειο με την υιοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και έθεσε εκτός ΑΕΙ 36.000 υποψήφιους/ες ευνοώντας τα ιδιωτικά κολλέγια, μέσα σε δύο χρόνια, με την θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Εφάρμοσε την τιμωρητική αξιολόγηση και έθεσε σε ομηρία 4.500 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Ίδρυσε παντού πειραματικά και πρότυπα σχολεία με στόχο τον διαχωρισμό σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών σε «άριστους» και μη.
Απαξίωσε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και προχώρησε σε ρουσφετολογικές κρίσεις στελεχών, λίγο πριν τις εκλογές, με δοτά υπηρεσιακά συμβούλια.
Διέλυσε τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και αντί για την ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ίδρυσε την Πανεπιστημιακή αστυνομία, για να καταστείλει τις διεκδικήσεις της νεολαίας.
Οι εκπαιδευτικοί, όμως, είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την περαιτέρω απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. δεσμεύεται για μια σειρά μέτρων που θα νομοθετήσει άμεσα. :
1. Άμεση νομοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σταδιακή εφαρμογή της.
2. Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών/-τριών σε 20 ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και την Α’ τάξη δημοτικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο του 2023, που θα επεκτείνεται σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις. Μείωση του μεγέθους των τμημάτων της Γ’ τάξης των λυκείων σε 20 μαθητές/-τριες ανά τμήμα.
3. Επαναφορά του κλίματος δημοκρατίας και συνεργασίας στα σχολεία. Κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (4692/2020) και επαναφορά του ν. 4547/2018 περί αποτίμησης και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου.
4. Ανάδειξη του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών σε κυρίαρχο όργανο διοίκησης.
5. Άμεση μονιμοποίηση όσων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έχουν ολοκληρώσει τη δόκιμη υπηρεσία.
6. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από τη φετινή χρονιά.
7. Εφαρμογή, από τον Σεπτέμβριο του 2023, της ελεύθερης πρόσβασης σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων, σύμφωνα με το σύστημα του νόμου 4610/2019.
8. Προκήρυξη διορισμών εκπαιδευτικών, ώστε οι αναπληρωτές να καλύπτουν το 5% από το 30% που είναι σήμερα.
9. Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κατάργηση του νόμου 4763/2020.
10. Σχεδιασμός για την εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών/-τριών εκπαιδευτικών με εκείνα των μονίμων.
11. Επαναφορά του θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και του ρόλου του Συντονιστή/της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου. Κατάργηση του μονοπρόσωπου θεσμού του/της Συμβούλου Εκπαίδευσης/Επιθεωρητή/-τριας.
12. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής με προσλήψεις αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού -
δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία και έγκαιρη παράλληλη στήριξη.
13. Πρόσληψη 25.000 μόνιμων εκπαιδευτικών – πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών εντός της τετραετίας.
14. Επαναφορά της συστηματικής περιοδικής επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών.
15. Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη για τη λειτουργία των συνδικάτων και των νόμων που ρυθμίζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των εκπαιδευτικών. Νομοθέτηση νέου πλαισίου για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (εκλογές, λειτουργία, αρμοδιότητες).
16. Επανένταξη όλων των πτυχών λειτουργίας της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στις αρμοδιότητες του ΥΠΑΙΘ.
17. Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου.
18. Αύξηση των αποδοχών των εκπαιδευτικών επιπλέον της αναγκαίας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
19. Δωρεάν λειτουργία και φοίτηση σε όλα τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) -
κάλυψη με δημόσια δαπάνη των εξόδων τους.
20. Επαναφορά των καταργημένων διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα ΑΕΙ για τους/τις αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
21. Ένταξη της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και υπαγωγή της στο Υπουργείο Παιδείας.
22. Εθνικό Σχέδιο Φοιτητικής Στέγης με υλοποίηση σε βάθος δεκαετίας.
Μια ακόμη τετραετία με κυβέρνηση Ν.Δ. θα αποβεί καταστροφική για την ΠΑΙΔΕΙΑ αλλά και για όλα τα δημόσια αγαθά. Την 21η Μαΐου, οι πολίτες θα πρέπει να δώσουν την απάντησή τους, για την επανίδρυση της συμπεριληπτικής, δημοκρατικής και δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί, όμως, είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την περαιτέρω απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. δεσμεύεται για μια σειρά μέτρων που θα νομοθετήσει άμεσα. :
1. Άμεση νομοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σταδιακή εφαρμογή της.
2. Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών/-τριών σε 20 ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και την Α’ τάξη δημοτικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο του 2023, που θα επεκτείνεται σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις. Μείωση του μεγέθους των τμημάτων της Γ’ τάξης των λυκείων σε 20 μαθητές/-τριες ανά τμήμα.
3. Επαναφορά του κλίματος δημοκρατίας και συνεργασίας στα σχολεία. Κατάργηση του συστήματος της ατομικής αξιολόγησης (4823/2021) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (4692/2020) και επαναφορά του ν. 4547/2018 περί αποτίμησης και προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου.
4. Ανάδειξη του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών σε κυρίαρχο όργανο διοίκησης.
5. Άμεση μονιμοποίηση όσων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έχουν ολοκληρώσει τη δόκιμη υπηρεσία.
6. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από τη φετινή χρονιά.
7. Εφαρμογή, από τον Σεπτέμβριο του 2023, της ελεύθερης πρόσβασης σε όσα πανεπιστημιακά τμήματα το επιτρέπει η προσφορά θέσεων, σύμφωνα με το σύστημα του νόμου 4610/2019.
8. Προκήρυξη διορισμών εκπαιδευτικών, ώστε οι αναπληρωτές να καλύπτουν το 5% από το 30% που είναι σήμερα.
9. Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κατάργηση του νόμου 4763/2020.
10. Σχεδιασμός για την εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών/-τριών εκπαιδευτικών με εκείνα των μονίμων.
11. Επαναφορά του θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και του ρόλου του Συντονιστή/της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου. Κατάργηση του μονοπρόσωπου θεσμού του/της Συμβούλου Εκπαίδευσης/Επιθεωρητή/-τριας.
12. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής με προσλήψεις αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού -
δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία και έγκαιρη παράλληλη στήριξη.
13. Πρόσληψη 25.000 μόνιμων εκπαιδευτικών – πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών εντός της τετραετίας.
14. Επαναφορά της συστηματικής περιοδικής επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών.
15. Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη για τη λειτουργία των συνδικάτων και των νόμων που ρυθμίζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των εκπαιδευτικών. Νομοθέτηση νέου πλαισίου για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (εκλογές, λειτουργία, αρμοδιότητες).
16. Επανένταξη όλων των πτυχών λειτουργίας της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στις αρμοδιότητες του ΥΠΑΙΘ.
17. Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου.
18. Αύξηση των αποδοχών των εκπαιδευτικών επιπλέον της αναγκαίας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
19. Δωρεάν λειτουργία και φοίτηση σε όλα τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) -
κάλυψη με δημόσια δαπάνη των εξόδων τους.
20. Επαναφορά των καταργημένων διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα ΑΕΙ για τους/τις αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
21. Ένταξη της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και υπαγωγή της στο Υπουργείο Παιδείας.
22. Εθνικό Σχέδιο Φοιτητικής Στέγης με υλοποίηση σε βάθος δεκαετίας.
Μια ακόμη τετραετία με κυβέρνηση Ν.Δ. θα αποβεί καταστροφική για την ΠΑΙΔΕΙΑ αλλά και για όλα τα δημόσια αγαθά. Την 21η Μαΐου, οι πολίτες θα πρέπει να δώσουν την απάντησή τους, για την επανίδρυση της συμπεριληπτικής, δημοκρατικής και δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.