Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι

Γράφει ο Νικηφόρος Χριστοφορίδης
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται το πρώτο εμπορικό βιντεοπαιχνίδι, σκέφτονται το Pong, το παιχνίδι arcade ping-pong που κυκλοφόρησε από την Atari το 1972.

Ωστόσο, μήνες νωρίτερα, η Magnavox είχε κυκλοφορήσει το Magnavox Odyssey, ένα σύστημα οικιακών βιντεοπαιχνιδιών που βασίζεται στο «Brown Box».

Στις 27 Ιανουαρίου του 1972, η Magnavox ξεκίνησε την παραγωγή του συστήματος παιχνιδιών Odyssey Video. Ήταν ένα «πρωτόγονο» σύστημα χωρίς επεξεργαστή όπου για να παίξεις κάποιο παιχνίδι τοποθετούσες μια «κασέτα» η οποία εμπεριείχε το ηλεκτρονικό κύκλωμα και τα απαραίτητα chips για να «φορτώσει» το παιχνίδι.

Το Odyssey σχεδιάστηκε από τον Ralph Baer, ο οποίος ξεκίνησε να δουλεύει την ιδέα το 1966 και ολοκλήρωσε την πρώτη συσκευή το 1968. Αυτό το πρωτότυπο, γνωστό ως Brown Box, εκτίθεται σήμερα στο Smithsonian National Museum of Natural History στην Ουάσινγκτον.

Δεδομένου ότι το Odyssey είχε περιορισμένες δυνατότητες γραφικών και εμφάνιζε μόνο μερικά μικρά λευκά τετράγωνα και κάθετη γραμμή στην οθόνη, το Magnavox περιελάμβανε ημιδιαφανείς χρωματικές επικαλύψεις που τοποθετούνταν στην οθόνη για την παροχή ρυθμίσεων και διατάξεων για τα παιχνίδια. Επίσης, στα παρελκόμενά του περιλαμβανόταν και ένα «όπλο» με το οποίο σημάδευες την οθόνη. Ίσως το πιο εκπληκτικό για τους σύγχρονους παίκτες, το Odyssey είχε επίσης μη ηλεκτρονικά αξεσουάρ παιχνιδιών, όπως ζάρια, τράπουλες, ψεύτικα χρήματα και μάρκες πόκερ.

Αυτά τα αξεσουάρ συμπεριλήφθηκαν πιθανώς για να κάνουν την παιχνιδομηχανή Magnavox Odyssey να μοιάζει περισσότερο σαν τα φυσικά παιχνίδια που υπήρχαν τότε.

Με περίπου 350.000 τεμάχια να έχουν πουληθεί, δεν θεωρήθηκε εμπορική επιτυχία, ειδικά σε σύγκριση με τη δημοτικότητα του Pong. Το κακό μάρκετινγκ έπαιξε μεγάλο ρόλο σε αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.