Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Παλαιού Αγιονερίου, όπου αποτυπώνονται ορισμένα σοβαρά ζητήματα σε σχέση με τα κενά εκπαιδευτικών, τη χρηματοδότηση του σχολείου και τα ζητήματα της πανδημίας, καθώς και τις προτάσεις - αιτήματα του Συλλόγου
Βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς και δυστυχώς τα προβλήματα στο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο του Π. Αγιονερίου αυξάνονται αντί να μειώνονται.
Ακόμα και σήμερα στο Δημοτικό Σχολείο Π. Αγιονερίου υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού (όπως Μουσικής και Σχολικού Νοσηλευτή), ενώ μόλις αυτή την εβδομάδα καλύφθηκε το κενό εκπαιδευτικού Πληροφορικής.
Επιπλέον, σε περιπτώσεις νόσησης εκπαιδευτικών δεν υπάρχει πρόβλεψη για την κάλυψη των κενών, και έτσι χάνονται πολλές ώρες μαθημάτων, προκαλείται μία συνολική αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Είναι ενδεικτικό ότι από τη Δευτέρα 17/1 υπάρχουν 4 απουσίες εκπαιδευτικών χωρίς να προβλέπεται να καλυφθεί κάποιο κενό τις επόμενες ημέρες.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην υπάρχει σταθερότητα στο πρόγραμμα, να μην λειτουργεί το Ολοήμερο, να μην μορφώνονται ολόπλευρα τα παιδιά μας, να μην αναπτύσσουν τα ενδιαφέροντά τους, και έτσι να μετατρέπεται το σχολείο μας σε σχολείο δεύτερης κατηγορίας.
Επίσης, παρά τα συνεχή αιτήματα για αύξηση των κονδυλίων και ενώ είναι γνωστό σε όλους τους αρμόδιους φορείς ότι τα χρήματα που δίνονται στο Σχολείο μας δεν επαρκούν ούτε για τα στοιχειώδη και οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη ακόμα και για τα αυτονόητα, η χρηματοδότηση παραμένει πενιχρή. Μόνο φέτος το σχολείο προμηθεύτηκε από χαρτί φωτοτυπικού μέχρι και γεωγραφικούς χάρτες και γραφική ύλη από το ταμείο του Συλλόγου Γονέων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία χρηματοδότηση προς το Δημοτικό Σχολείο ήταν μόλις 250 ευρώ για γραφική ύλη και φωτοτυπικό χαρτί για το επόμενο τρίμηνο. Με άλλα λόγια το Υπουργείο Παιδείας «κοστολογεί» για το σχολείο μας περίπου 1 ευρώ το μήνα ανά μαθητή για γραφική ύλη (δηλαδή ένα χαρτόνι κάνσον το μήνα και μία σελίδα Α4 την ημέρα).
Ακόμα, τους γονείς απασχολεί το γεγονός πως, ενώ τα παιδιά μας έχουν μείνει για πολλούς μήνες εκτός σχολείου και παρακολουθούσαν μέσω τηλεκπαίδευσης τα μαθήματα, δεν έχει παρθεί το παραμικρό μέτρο για την κάλυψη των μορφωτικών κενών τους και των όποιων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων προέκυψαν από τον εγκλεισμό. Οι όποιες προσπάθειες, γίνονται αποκλειστικά από το φιλότιμο και την προσωπική προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
Γι’ αυτό είναι υποκριτικό το δήθεν ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας ότι άνοιξε τα σχολεία για το καλό των παιδιών, τη στιγμή που δεν λαμβάνει κανένα επιπλέον μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών, εκπαιδευτικών και των γονιών (π.χ. με το 50%+1 να κλείνει ένα τμήμα, τα self-test σε κάποιες περιπτώσεις να μην γίνονται ή να μην δηλώνονται με σωστό τρόπο, να είναι ελλιπές το προσωπικό καθαριότητας, να μην υπάρχει δομή σε κοντινή απόσταση από το χωριό για δωρεάν rapid-test όταν απαιτείται). Η ανησυχία των γονιών είναι μεγάλη μπροστά στο ενδεχόμενο για μεγαλύτερη αύξηση και διασπορά των κρουσμάτων, που σε κάποιες περιπτώσεις τους οδηγεί να μην στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο για να τα προστατεύσουν.
Για όλους αυτούς του λόγους ζητάμε:
- Να τοποθετηθεί στο Δημοτικό Σχολείο εκπαιδευτικός για την κάλυψη των απουσιών που προκύπτουν αυτή την περίοδο λόγω ασθένειας, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα το σχολείο, με βάση το πρόγραμμα που έχει.
- Να γίνουν άμεσα οι προσλήψεις εκπαιδευτικού Μουσικής και Σχολικού Νοσηλευτή στο Δημοτικό Σχολείο.
- Να παρθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στα παιδιά, όπως με την αύξηση των ωρών της ενισχυτικής διδασκαλίας.
- Να αυξηθεί το κονδύλιο για αναλώσιμα και γραφική ύλη για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες χωρίς να πληρώνουν οι γονείς από την τσέπη τους.
- Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των παιδιών από την πανδημία, όπως:
- Να πραγματοποιούνται μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Αυτό πρακτικά μπορεί να πραγματοποιηθεί με την παρουσία τουλάχιστον μίας φοράς την εβδομάδα κινητής μονάδας του ΕΟΔΥ στο χωριό, με διευρυμένο ωράριο ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούνται στο Κιλκίς οι γονείς ή να πληρώνουν για ένα τεστ σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα ή στα φαρμακεία, να μην χάνουν μάθημα τα παιδιά, καθώς και με την αξιοποίηση του αγροτικού ιατρείου.
- Να δοθούν δωρεάν μάσκες αυξημένης προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
- Να προσληφθεί και δεύτερη καθαρίστρια για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Παλιού Αγιονερίου.
- Να διπλασιαστούν τα δρομολόγια του σχολικού λεωφορείου που μεταφέρει παιδιά του χωριού στο Γυμνάσιο – Λύκειο Νέου Αγιονερίου, ώστε να μη συνωστίζονται 45-50 παιδιά από 3 χωριά και από 6 τάξεις σε ένα δρομολόγιο χωρίς να τηρείται καμία απόσταση ασφαλείας.
- Να πραγματοποιηθεί επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση για τους εμβολιασμούς σε γονείς και μαθητές.
Ακόμα, τους γονείς απασχολεί το γεγονός πως, ενώ τα παιδιά μας έχουν μείνει για πολλούς μήνες εκτός σχολείου και παρακολουθούσαν μέσω τηλεκπαίδευσης τα μαθήματα, δεν έχει παρθεί το παραμικρό μέτρο για την κάλυψη των μορφωτικών κενών τους και των όποιων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων προέκυψαν από τον εγκλεισμό. Οι όποιες προσπάθειες, γίνονται αποκλειστικά από το φιλότιμο και την προσωπική προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
Γι’ αυτό είναι υποκριτικό το δήθεν ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας ότι άνοιξε τα σχολεία για το καλό των παιδιών, τη στιγμή που δεν λαμβάνει κανένα επιπλέον μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών, εκπαιδευτικών και των γονιών (π.χ. με το 50%+1 να κλείνει ένα τμήμα, τα self-test σε κάποιες περιπτώσεις να μην γίνονται ή να μην δηλώνονται με σωστό τρόπο, να είναι ελλιπές το προσωπικό καθαριότητας, να μην υπάρχει δομή σε κοντινή απόσταση από το χωριό για δωρεάν rapid-test όταν απαιτείται). Η ανησυχία των γονιών είναι μεγάλη μπροστά στο ενδεχόμενο για μεγαλύτερη αύξηση και διασπορά των κρουσμάτων, που σε κάποιες περιπτώσεις τους οδηγεί να μην στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο για να τα προστατεύσουν.
Για όλους αυτούς του λόγους ζητάμε:
- Να τοποθετηθεί στο Δημοτικό Σχολείο εκπαιδευτικός για την κάλυψη των απουσιών που προκύπτουν αυτή την περίοδο λόγω ασθένειας, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα το σχολείο, με βάση το πρόγραμμα που έχει.
- Να γίνουν άμεσα οι προσλήψεις εκπαιδευτικού Μουσικής και Σχολικού Νοσηλευτή στο Δημοτικό Σχολείο.
- Να παρθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στα παιδιά, όπως με την αύξηση των ωρών της ενισχυτικής διδασκαλίας.
- Να αυξηθεί το κονδύλιο για αναλώσιμα και γραφική ύλη για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες χωρίς να πληρώνουν οι γονείς από την τσέπη τους.
- Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των παιδιών από την πανδημία, όπως:
- Να πραγματοποιούνται μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Αυτό πρακτικά μπορεί να πραγματοποιηθεί με την παρουσία τουλάχιστον μίας φοράς την εβδομάδα κινητής μονάδας του ΕΟΔΥ στο χωριό, με διευρυμένο ωράριο ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούνται στο Κιλκίς οι γονείς ή να πληρώνουν για ένα τεστ σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα ή στα φαρμακεία, να μην χάνουν μάθημα τα παιδιά, καθώς και με την αξιοποίηση του αγροτικού ιατρείου.
- Να δοθούν δωρεάν μάσκες αυξημένης προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
- Να προσληφθεί και δεύτερη καθαρίστρια για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Παλιού Αγιονερίου.
- Να διπλασιαστούν τα δρομολόγια του σχολικού λεωφορείου που μεταφέρει παιδιά του χωριού στο Γυμνάσιο – Λύκειο Νέου Αγιονερίου, ώστε να μη συνωστίζονται 45-50 παιδιά από 3 χωριά και από 6 τάξεις σε ένα δρομολόγιο χωρίς να τηρείται καμία απόσταση ασφαλείας.
- Να πραγματοποιηθεί επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση για τους εμβολιασμούς σε γονείς και μαθητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.