Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Κιλκίς
Αγαπητοί συνάδελφοι, μαθητές, γονείς
Όπως πιθανόν να γνωρίζετε ήδη το υπουργείο ανακοίνωσε την επέκταση των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Ειδικά για όλη την Κεντρική Μακεδονία η απόφαση αφορά μονάχα δύο σχολικές μονάδες της πόλης του Κιλκίς.
Οι απορίες σχετικά με αυτή την «περίεργη» επιλογή, είναι εύλογες. Αλλά ας προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε τις αιτίες και τους παράγοντες που οδήγησαν σε μία τέτοια απόφαση και να αναφέρουμε συνοπτικά, για πολλοστή φορά, γιατί ο κλάδος αλλά και μεγάλη μερίδα της τοπικής κοινωνίας αντιδρά σε μία τέτοια προοπτική.
Σύμφωνα με παραδοχή του ιδίου του ΔΙΔΕ Κιλκίς, ήταν από τους πρώτους που πίεσαν το υπουργείο για τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών. Σε άλλες διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας οι ΔΙΔΕ δεν είδαν τόσο ζεστά το θέμα. Κάποιοι δεν πρότειναν. Άρα, αυτονόητη παραδοχή είναι ότι ο ΔΙΔΕ Κιλκίς πήρε 100% πάνω του το θέμα χωρίς καμία αμφιβολία.
Σύμφωνα με παραδοχή του ιδίου του ΔΙΔΕ Κιλκίς, ήταν από τους πρώτους που πίεσαν το υπουργείο για τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών. Σε άλλες διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας οι ΔΙΔΕ δεν είδαν τόσο ζεστά το θέμα. Κάποιοι δεν πρότειναν. Άρα, αυτονόητη παραδοχή είναι ότι ο ΔΙΔΕ Κιλκίς πήρε 100% πάνω του το θέμα χωρίς καμία αμφιβολία.
Ακόμα και νόμος 4692/20 στο άρθρο 13 καλεί πρωτίστως τα σχολεία (Συλλόγους Διδασκόντων) να αποφασίσουν και εναλλακτικά δίνεται αυτή η δυνατότητα στους ΔΙΔΕ. Αυτολεξεί: «Έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της Επικράτειας, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας ή έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Στο νομό μας, οι απορριπτικές αποφάσεις των Συλλόγων διδασκόντων πήγαν απλά στον κάλαθο των αχρήστων, αφού απλά έπρεπε να γίνει η δουλειά!
Η δημοκρατική και συλλογική λειτουργία σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής είναι για εμάς αδιαπραγμάτευτη. Είναι αδιανόητο ένα μονοπρόσωπο όργανο να αποφασίζει για ένα θέμα που θα επηρεάσει μόνιμα την υπηρεσιακή κατάσταση συναδέλφων του για όλα τα επόμενα χρόνια. Οι αλλαγές που θα επέλθουν συνολικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς θα είναι πολύ δύσκολο να αντιστραφούν.
Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Οι μαθητές (μιλάμε για αποφοίτους Δημοτικού σχολείου!) καλούνται να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα Γυμνάσια, ενώ για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιείται κλήρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται. Μαθητές που η οικία διαμονής τους είναι δίπλα σε Πρότυπη-Πειραματική σχολική μονάδα, θα κληθούν να φοιτήσουν σε σχολική μονάδα στην άλλη άκρη της πόλης!
Είναι πλέον γνωστό ότι αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους, καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο.
Η δημοκρατική και συλλογική λειτουργία σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής είναι για εμάς αδιαπραγμάτευτη. Είναι αδιανόητο ένα μονοπρόσωπο όργανο να αποφασίζει για ένα θέμα που θα επηρεάσει μόνιμα την υπηρεσιακή κατάσταση συναδέλφων του για όλα τα επόμενα χρόνια. Οι αλλαγές που θα επέλθουν συνολικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς θα είναι πολύ δύσκολο να αντιστραφούν.
Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Οι μαθητές (μιλάμε για αποφοίτους Δημοτικού σχολείου!) καλούνται να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα Γυμνάσια, ενώ για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιείται κλήρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται. Μαθητές που η οικία διαμονής τους είναι δίπλα σε Πρότυπη-Πειραματική σχολική μονάδα, θα κληθούν να φοιτήσουν σε σχολική μονάδα στην άλλη άκρη της πόλης!
Είναι πλέον γνωστό ότι αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους, καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο.
Αντί να επικεντρωθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα ωθούνται σε ένα ατέρμονο κυνήγι προσόντων, προκειμένου να διατηρήσουν την έτσι κι αλλιώς επισφαλή θέση τους. Συντοπίτες, εκπαιδευτικοί της διπλανής πόρτας θα εξοβελιστούν σε σχολεία του νομού για να πάρουν την θέση τους ανταγωνιστικότεροι συνάδελφοι.
Ο πρωθυπουργός αναφέρει σε δήλωση του στα social media ότι «Η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση». Η αποθέωση της ποσότητας έναντι της ποιότητας δεν έχει προηγούμενο. Σε μία ανέξοδη απόφαση, όπου απλά θα αυξηθούν αριθμητικά τα πρότυπα και πειραματικά, συνοψίζεται η γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Και όπως λέει ο θυμόσοφος λαός….δε βάφουν έτσι αυγά.
Ο πρωθυπουργός αναφέρει σε δήλωση του στα social media ότι «Η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση». Η αποθέωση της ποσότητας έναντι της ποιότητας δεν έχει προηγούμενο. Σε μία ανέξοδη απόφαση, όπου απλά θα αυξηθούν αριθμητικά τα πρότυπα και πειραματικά, συνοψίζεται η γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Και όπως λέει ο θυμόσοφος λαός….δε βάφουν έτσι αυγά.
Αλλά για να είμαστε δίκαιοι το υπουργείο βρήκε και τη «βαφή» των αυγών, αφού στο Άρθρο 23 παρ 2 αναφέρει ότι «Η χρηματοδότηση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. πραγματοποιείται με τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χρηματοδοτούνται τα λοιπά σχολεία και επιπροσθέτως:……β) από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές».
Το ΥΠΑΙΘ, η κυβέρνηση και κάποιοι διορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν εμμονικά στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των μαθητών, θέλοντας να δημιουργήσει μία «ελίτ» μαθητών, που τίποτα δεν έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!
Το ΥΠΑΙΘ, η κυβέρνηση και κάποιοι διορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν εμμονικά στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των μαθητών, θέλοντας να δημιουργήσει μία «ελίτ» μαθητών, που τίποτα δεν έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.