Υπογράφει η Παρθένα Δουλκερίδου
Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», το Σωματείο των Φίλων του «ΝΟΗΣΙΣ» και τους Συντονιστές Πληροφορικής της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε και εφέτος το 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, το οποίο αποτελεί πλέον έναν πρωτοποριακό θεσμό που κάθε χρόνο ανανεώνεται, εμπλουτίζεται και ισχυροποιείται. Φέτος, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το Συνέδριο διοργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.
Μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς είχαν τη χαρά να συμμετέχουν, εξ’ αποστάσεως, στις εργασίες του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, που έλαβε χώρα από την Τρίτη 20 Απριλίου 2021 έως και την Παρασκευή 23 Απριλίου 2021, παρουσιάζοντας την ερευνητική τους εργασία από το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιήσαν τη φετινή χρονιά με θέμα: «Ταξιδεύοντας προς την ελευθερία - ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της ελληνικής επανάστασης του 1821». Αφορμή της επιλογής του θέματος αποτέλεσε η σημαντικότατη Επέτειος της συμπλήρωσης των 200 ετών από την έναρξη του Αγώνα για την απελευθέρωση των Ελλήνων από τον τουρκικό ζυγό το 1821 που οδήγησε στο Ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος.
Η συμμετοχή του Σχολείου μας στο Συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν 80 σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από την Κεντρική Μακεδονία, 900 περίπου μαθητές και 200 εκπαιδευτικοί πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021, στο θεματικό κύκλο των ερευνητικών εργασιών , στην κανονική ροή του προγράμματος του Συνεδρίου και με συνέντευξη των πρωταγωνιστών στο web radio. Τα σχόλια και οι κριτικές από τους συμμετέχοντες και τους διοργανωτές υπήρξαν πολύ θετικά και κολακευτικά, γεγονός που έδωσε μεγάλη χαρά και αναγνώριση στη σχολική μας κοινότητα μια που ήμασταν και το μοναδικό σχολείο από το νομό μας που συμμετείχε.
Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης, με τους εκπαιδευτικούς τους, κ. Ασλανίδη Νικόλαο και κ. Ιορδανίδου Μαγδαληνή, καθώς και την εκπαιδευτικό πληροφορικής του Σχολείου κ. Τσίγκα Μαρία. Ο «περίπατος» στα μονοπάτια της Ιστορίας του Έθνους μας έγινε με το ισχυρό κίνητρο της γνωριμίας και επαφής των μαθητών/τριών με την ιστορική διαδρομή του ελληνισμού, με στόχο την απόκτηση γενικών και ειδικών γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων χρήσης των Τ.Π.Ε. Η ενασχόληση και η εμβάθυνση στις Τ.Π.Ε. και τα εργαλεία τους ανέδειξε το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τις νέες τεχνολογίες, παρά τις πολλές προκλήσεις που συνάντησαν. Ο συνδυασμός τους, έδωσε την ευκαιρία της σύνθεσης της εργασίας αλλά και της παρουσίασης της στην εκπαιδευτική κοινότητα, και όχι μόνο, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες της απόκτησης νέων εμπειριών και ανοίγοντας νέους δρόμους διάχυσης των εκπαιδευτικών επιτευγμάτων .
Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί εργάστηκαν ατομικά αλλά και ομαδικά, δια ζώσης αλλά και εξ’ αποστάσεως, με μεγάλη διάθεση, μεράκι και κέφι δημιουργώντας πολλά αντικείμενα και εργασίες και συνθέτοντας τες σε ένα ψηφιακό επετειακό περιοδικό για την Επανάσταση του 1821, χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία web 2.0 και ψηφιακές εφαρμογές. Το περιοδικό είναι διαθέσιμο και μπορείτε να περιηγηθείτε στις ηλεκτρονικές σελίδες του στην παρακάτω διεύθυνση: https://madmagz.com/magazine/1876126#/
Περιέχονται η Χρονογραμμή, τα Padlet με Ήρωες της Επανάστασης και Μάχες - Σημαντικά Γεγονότα της Επανάστασης του 1821, τα Image Hotspot (διαδραστικοί χάρτες) καθώς και εικαστικές δημιουργίες αλλά και παιχνίδια, ασκήσεις, quiz, puzzle, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.ά. ως γωνιά διασκέδασης και διάδρασης των επισκεπτών του περιοδικού.
Επίσης το ψηφιακό περιοδικό και όλες οι εργασίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας: http://1dim-kilkis.kil.sch.gr και στο blog της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Κιλκίς: https://blogs.sch.gr/dipekil
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ τάξης του Σχολείου μας, στους δασκάλους μας Ιορδανίδου Μάγδα και Ασλανίδη Νίκο και στην πληροφορικό μας Τσίγκα Μαρία για την εξαιρετική εργασία τους που αποτυπώθηκε σε ένα άρτιο από κάθε άποψη ψηφιακό περιοδικό και παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κ. Μακεδονίας.
Ακόμη πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στους διοργανωτές του Συνεδρίου καθώς δόθηκε η δυνατότητα της συμμετοχής στις εργασίες του Συνεδρίου και της αποκόμισης νέων εμπειριών καθιστώντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς πραγματικά χαρούμενους και υπερήφανους. Το βίντεο με τις παρουσιάσεις και τις συνεντεύξεις στο web radio έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.math-syn-pli.gr/
Τέλος θεωρούμε ότι η παρούσα εργασία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικούς μας αποτελεί τον καλύτερο φόρο τιμής στους απελευθερωτικούς αγώνες και στις θυσίες των Ελλήνων για την ελευθερία. Αποτελεί μία εκπαιδευτική συμβολή στο αποθετήριο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και ανοίγει το Σχολείο μας στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία.
Μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς είχαν τη χαρά να συμμετέχουν, εξ’ αποστάσεως, στις εργασίες του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, που έλαβε χώρα από την Τρίτη 20 Απριλίου 2021 έως και την Παρασκευή 23 Απριλίου 2021, παρουσιάζοντας την ερευνητική τους εργασία από το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιήσαν τη φετινή χρονιά με θέμα: «Ταξιδεύοντας προς την ελευθερία - ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της ελληνικής επανάστασης του 1821». Αφορμή της επιλογής του θέματος αποτέλεσε η σημαντικότατη Επέτειος της συμπλήρωσης των 200 ετών από την έναρξη του Αγώνα για την απελευθέρωση των Ελλήνων από τον τουρκικό ζυγό το 1821 που οδήγησε στο Ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος.
Η συμμετοχή του Σχολείου μας στο Συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν 80 σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από την Κεντρική Μακεδονία, 900 περίπου μαθητές και 200 εκπαιδευτικοί πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021, στο θεματικό κύκλο των ερευνητικών εργασιών , στην κανονική ροή του προγράμματος του Συνεδρίου και με συνέντευξη των πρωταγωνιστών στο web radio. Τα σχόλια και οι κριτικές από τους συμμετέχοντες και τους διοργανωτές υπήρξαν πολύ θετικά και κολακευτικά, γεγονός που έδωσε μεγάλη χαρά και αναγνώριση στη σχολική μας κοινότητα μια που ήμασταν και το μοναδικό σχολείο από το νομό μας που συμμετείχε.
Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης, με τους εκπαιδευτικούς τους, κ. Ασλανίδη Νικόλαο και κ. Ιορδανίδου Μαγδαληνή, καθώς και την εκπαιδευτικό πληροφορικής του Σχολείου κ. Τσίγκα Μαρία. Ο «περίπατος» στα μονοπάτια της Ιστορίας του Έθνους μας έγινε με το ισχυρό κίνητρο της γνωριμίας και επαφής των μαθητών/τριών με την ιστορική διαδρομή του ελληνισμού, με στόχο την απόκτηση γενικών και ειδικών γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων χρήσης των Τ.Π.Ε. Η ενασχόληση και η εμβάθυνση στις Τ.Π.Ε. και τα εργαλεία τους ανέδειξε το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τις νέες τεχνολογίες, παρά τις πολλές προκλήσεις που συνάντησαν. Ο συνδυασμός τους, έδωσε την ευκαιρία της σύνθεσης της εργασίας αλλά και της παρουσίασης της στην εκπαιδευτική κοινότητα, και όχι μόνο, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες της απόκτησης νέων εμπειριών και ανοίγοντας νέους δρόμους διάχυσης των εκπαιδευτικών επιτευγμάτων .
Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί εργάστηκαν ατομικά αλλά και ομαδικά, δια ζώσης αλλά και εξ’ αποστάσεως, με μεγάλη διάθεση, μεράκι και κέφι δημιουργώντας πολλά αντικείμενα και εργασίες και συνθέτοντας τες σε ένα ψηφιακό επετειακό περιοδικό για την Επανάσταση του 1821, χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία web 2.0 και ψηφιακές εφαρμογές. Το περιοδικό είναι διαθέσιμο και μπορείτε να περιηγηθείτε στις ηλεκτρονικές σελίδες του στην παρακάτω διεύθυνση: https://madmagz.com/magazine/1876126#/
Περιέχονται η Χρονογραμμή, τα Padlet με Ήρωες της Επανάστασης και Μάχες - Σημαντικά Γεγονότα της Επανάστασης του 1821, τα Image Hotspot (διαδραστικοί χάρτες) καθώς και εικαστικές δημιουργίες αλλά και παιχνίδια, ασκήσεις, quiz, puzzle, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.ά. ως γωνιά διασκέδασης και διάδρασης των επισκεπτών του περιοδικού.
Επίσης το ψηφιακό περιοδικό και όλες οι εργασίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας: http://1dim-kilkis.kil.sch.gr και στο blog της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Κιλκίς: https://blogs.sch.gr/dipekil
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ τάξης του Σχολείου μας, στους δασκάλους μας Ιορδανίδου Μάγδα και Ασλανίδη Νίκο και στην πληροφορικό μας Τσίγκα Μαρία για την εξαιρετική εργασία τους που αποτυπώθηκε σε ένα άρτιο από κάθε άποψη ψηφιακό περιοδικό και παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κ. Μακεδονίας.
Ακόμη πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στους διοργανωτές του Συνεδρίου καθώς δόθηκε η δυνατότητα της συμμετοχής στις εργασίες του Συνεδρίου και της αποκόμισης νέων εμπειριών καθιστώντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς πραγματικά χαρούμενους και υπερήφανους. Το βίντεο με τις παρουσιάσεις και τις συνεντεύξεις στο web radio έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.math-syn-pli.gr/
Τέλος θεωρούμε ότι η παρούσα εργασία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικούς μας αποτελεί τον καλύτερο φόρο τιμής στους απελευθερωτικούς αγώνες και στις θυσίες των Ελλήνων για την ελευθερία. Αποτελεί μία εκπαιδευτική συμβολή στο αποθετήριο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και ανοίγει το Σχολείο μας στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.