Δελτίο τύπου Ε. Αγαθοπούλου
Την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020 η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ N. Κιλκίς, Ε. Αγαθοπούλου, πραγματοποιήσε τηλεδιάσκεψη με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και Παιονίας.
Παρόντες και παρούσες ήταν οι Πρόεδροι των δυο συλλόγων – η κα Μπίτου Αναστασία (Πρόεδρος του Συλλόγου Κιλκίς), νηπιαγωγός και ο κος Τουλγαρίδης (Πρόεδρος του Συλλόγου Παιονίας) δάσκαλος – μέλη των συλλόγων, άλλοι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης, ο συντονιστής της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ N. Κιλκίς, Τάσος Κεσίδης, καθώς και συνεργάτες του γραφείου της βουλεύτριας.
Η κα Αγαθοπούλου τόνισε από την αρχή, πως σκοπός της συνάντησης ήταν μια συζήτηση για την κατάσταση στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπως έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Έγινε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους ανέφεραν την ανάγκη για όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας εξ αποστάσεως μαθήματα, είτε αυτό αφορά τον εξοπλισμό από ψηφιακά εργαλεία των μαθητών τους, είτε το επίπεδο επάρκειας της σύνδεσής τους στο διαδίκτυο, είτε την ψυχολογική υποστήριξη που βρίσκουν απαραίτητο να παρέχουν οι ίδιοι στους μαθητές τους με όποιο τρόπο μπορούν.
Τονίστηκε, ότι από την αρχή της πρώτης φάσης της πανδημίας, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί του Κιλκίς δημιούργησαν ομάδες αλληλοϋποστήριξης έτσι ώστε να βοηθηθούν οι συνάδελφοί τους που είχαν αδυναμίες στις νέες τεχνολογίες.
Στη σύσκεψη καταγράφηκε ότι τα νηπιαγωγεία δεν δέχτηκαν ποτέ κανέναν εξοπλισμό, ενώ στα δημοτικά δεν έχουν καλυφθεί ακόμη όλες οι ανάγκες.
Επιπλέον, κοινή διαπίστωση ήταν ότι η προετοιμασία για τα μαθήματα εξ αποστάσεως ήταν ελλιπής και το Υπουργείο Παιδείας δεν εκμεταλλεύτηκε την καλοκαιρινή περίοδο για να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς και να διαμορφώσει την ύλη έτσι ώστε να μπορεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να έχει σήμερα το μέγιστο δυνατό όφελος.
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, μετά την περσινή εμπειρία τους ήταν οι τελευταίοι που ήθελαν κλειστά τα σχολεία, γι΄αυτό και σύσσωμο το συνδικαλιστικό του όργανο πάλεψε από την αρχή της χρονιάς για καλύτερες συνθήκες ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ μαθημάτων, στο οποίο η κυβέρνηση κώφευσε. Οι διεκδικήσεις τους για μειωμένο αριθμό παιδιών κατά τμήμα και τοποθέτηση μεγαλύτερου αριθμού δασκάλων και νηπιαγωγών, δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.
Τα προβλήματα εντάθηκαν με την έλλειψη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, εφόσον έμειναν εκκρεμείς οι προσλήψεις του μήνα Νοεμβρίου, με συνέπεια οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων με παιδιά που χρήζουν τέτοιου είδους εκπαίδευση να προσπαθούν με εναλλακτικούς τρόπους να τους παρέχουν υλικό και βοήθεια.
Ακόμα, τονίστηκε η απουσία επαρκούς δικτύου σε όλες τις περιοχές του νομού Κιλκίς, όπως και η αδυναμία κάποιων οικογενειών να ανταποκριθούν στην απαίτηση των νέων τεχνολογιών (σύνδεση στο ίντερνετ, εξοπλισμός για το κάθε μέλος της οικογένειας ξεχωριστά), γεγονότα που δημιουργούν ανισότητες ανάμεσα σε μαθητές, καταπατώντας συνταγματικά δικαιώματά τους.
Από την πλευρά της, η βουλεύτρια Κιλκίς, αρχικά, ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση και τους συνεχάρη για το δύσκολο και επίπονο έργο τους, αλλά και την προθυμία τους να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης, με βασικό σκοπό να μη μείνει κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επανέλαβε για άλλη μια φορά την κριτική της απέναντι στην Κυβέρνηση για τους χειρισμούς της εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα είπε:
Παρόντες και παρούσες ήταν οι Πρόεδροι των δυο συλλόγων – η κα Μπίτου Αναστασία (Πρόεδρος του Συλλόγου Κιλκίς), νηπιαγωγός και ο κος Τουλγαρίδης (Πρόεδρος του Συλλόγου Παιονίας) δάσκαλος – μέλη των συλλόγων, άλλοι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης, ο συντονιστής της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ N. Κιλκίς, Τάσος Κεσίδης, καθώς και συνεργάτες του γραφείου της βουλεύτριας.
Η κα Αγαθοπούλου τόνισε από την αρχή, πως σκοπός της συνάντησης ήταν μια συζήτηση για την κατάσταση στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπως έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Έγινε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση, όπου οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους ανέφεραν την ανάγκη για όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας εξ αποστάσεως μαθήματα, είτε αυτό αφορά τον εξοπλισμό από ψηφιακά εργαλεία των μαθητών τους, είτε το επίπεδο επάρκειας της σύνδεσής τους στο διαδίκτυο, είτε την ψυχολογική υποστήριξη που βρίσκουν απαραίτητο να παρέχουν οι ίδιοι στους μαθητές τους με όποιο τρόπο μπορούν.
Τονίστηκε, ότι από την αρχή της πρώτης φάσης της πανδημίας, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί του Κιλκίς δημιούργησαν ομάδες αλληλοϋποστήριξης έτσι ώστε να βοηθηθούν οι συνάδελφοί τους που είχαν αδυναμίες στις νέες τεχνολογίες.
Στη σύσκεψη καταγράφηκε ότι τα νηπιαγωγεία δεν δέχτηκαν ποτέ κανέναν εξοπλισμό, ενώ στα δημοτικά δεν έχουν καλυφθεί ακόμη όλες οι ανάγκες.
Επιπλέον, κοινή διαπίστωση ήταν ότι η προετοιμασία για τα μαθήματα εξ αποστάσεως ήταν ελλιπής και το Υπουργείο Παιδείας δεν εκμεταλλεύτηκε την καλοκαιρινή περίοδο για να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς και να διαμορφώσει την ύλη έτσι ώστε να μπορεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να έχει σήμερα το μέγιστο δυνατό όφελος.
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, μετά την περσινή εμπειρία τους ήταν οι τελευταίοι που ήθελαν κλειστά τα σχολεία, γι΄αυτό και σύσσωμο το συνδικαλιστικό του όργανο πάλεψε από την αρχή της χρονιάς για καλύτερες συνθήκες ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ μαθημάτων, στο οποίο η κυβέρνηση κώφευσε. Οι διεκδικήσεις τους για μειωμένο αριθμό παιδιών κατά τμήμα και τοποθέτηση μεγαλύτερου αριθμού δασκάλων και νηπιαγωγών, δυστυχώς δεν εισακούστηκαν.
Τα προβλήματα εντάθηκαν με την έλλειψη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, εφόσον έμειναν εκκρεμείς οι προσλήψεις του μήνα Νοεμβρίου, με συνέπεια οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων με παιδιά που χρήζουν τέτοιου είδους εκπαίδευση να προσπαθούν με εναλλακτικούς τρόπους να τους παρέχουν υλικό και βοήθεια.
Ακόμα, τονίστηκε η απουσία επαρκούς δικτύου σε όλες τις περιοχές του νομού Κιλκίς, όπως και η αδυναμία κάποιων οικογενειών να ανταποκριθούν στην απαίτηση των νέων τεχνολογιών (σύνδεση στο ίντερνετ, εξοπλισμός για το κάθε μέλος της οικογένειας ξεχωριστά), γεγονότα που δημιουργούν ανισότητες ανάμεσα σε μαθητές, καταπατώντας συνταγματικά δικαιώματά τους.
Από την πλευρά της, η βουλεύτρια Κιλκίς, αρχικά, ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την ενημέρωση και τους συνεχάρη για το δύσκολο και επίπονο έργο τους, αλλά και την προθυμία τους να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης, με βασικό σκοπό να μη μείνει κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επανέλαβε για άλλη μια φορά την κριτική της απέναντι στην Κυβέρνηση για τους χειρισμούς της εν μέσω πανδημίας και συγκεκριμένα είπε:
«Είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση αντί να προχωρήσει σε έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό τόσο στην Υγεία όσο και στην Παιδεία, εναποθέτει τις ελπίδες της στο εμβόλιο και θεωρεί δεδομένο ότι από τη νέα χρονιά όλα θα λειτουργούν ξανά κανονικά.
Αυτός είναι και ο λόγος που δεν προχωρά σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με λιγότερους μαθητές ανά τάξη. Δεν προχωρά επίσης ούτε στον σωστό σχεδιασμό των προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης, τα οποία μπορεί να χρειαστεί να συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Εμείς θα συνεχίσουμε να ζητάμε, όπως κι εσείς, ανοιχτά σχολεία, με λιγότερους μαθητές ανά τάξη και με όλα τα μέτρα ασφαλείας, γιατί η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη».
Η Ε. Αγαθοπούλου έκλεισε την τηλεδιάσκεψη συγχαίροντας για άλλη μια φορά εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, για την ανταπόκρισή τους στο δύσκολο εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης και ευχήθηκε καλή νέα χρονιά στους συμμετέχοντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.