Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020

Δράσεις 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς για τις Παγκόσμιες Ημέρες Ατόμων με Αναπηρία και Δικαιωμάτων του Παιδιού


Υπογράφει η Αφροδίτη Ντίνου
Διευθύντρια 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.


Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Σύμφωνα με στοιχεία τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), περί το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού (περί το 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι) πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία. Πρόκειται για την μεγαλύτερη μειονότητα, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/78

Εργαστήκαμε εξ’ αποστάσεως με τα παιδιά, βλέποντας σχετικά βίντεο και συζητώντας σχετικά με το θέμα. Η παραγωγή υλικού και οι εργασίες αφορούν στους Παραολυμπιακούς αγώνες, όπου φτιάξαμε συνεργατικά έναν καμβά με υλικό στο linoit και δουλεύουμε στην ψηφιακή τάξη με δραστηριότητες από το διαδραστικό βιβλίο της Φυσικής Αγωγής Γ’ και Δ’ τάξης, καθώς και από το εθνικό αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ.

Το παρακάτω βίντεο δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες της φετινής ΣΤ' κατά την περσινή σχολική χρονιά και παρουσιάστηκε σε ημερίδα που διοργανώθηκε στο ΥΠΑΙΘ για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ στις 3-12-2019.

https://youtu.be/b8wbS6fyDKY

Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού

Πώς να μιλήσεις στα παιδιά για την βία, την αδικία, την γενναιότητα, την τιμή, τη ζωή και τον θάνατο;

Πώς να μιλήσεις για τα εγκλήματα ενάντια σε αυτά τα παιδιά που γεννήθηκαν κορίτσια και τόλμησαν να πάνε σχολείο;

Τι να πεις για εκείνη την άδικη, παράλογη και καταδικαστέα παιδική εργασία και μάλιστα με συνθήκες που δεν αρμόζουν σε κανένα ζωντανό πλάσμα σε αυτήν τη γη;

Τα Δικαιώματα του Παιδιού φτιάχτηκαν με αφορμή εκείνα τα παιδιά που δεν τα έχουν όλα. Αναφέρονται σε εκείνα τα παιδιά που θέλουν αλλά δεν μπορούν να έχουν κάτι από αυτά που οι περισσότεροι από μας θεωρούμε δεδομένα.. .

Που προσπαθούν αλλά δεν τα καταφέρνουν. Που ονειρεύονται πιασμένα μόνο από τον χαρταετό των ονείρων τους. Εκείνον τον χαρταετό που κουβάλα στην ουρά του χαρά, φίλους, αγάπη, ψυχή, ομορφιά, ελευθερία και εκατοντάδες ναι…

Γιατί στ΄ αλήθεια υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν σπίτι, που δεν έχουν το δικό τους καταφύγιο. Παιδιά που δεν έχουν γιορτές στη ζωή τους, παραμύθια να διαβάσουν, παιχνίδια να παίξουν.

Να θυμηθούμε πως η συγκεκριμένη επέτειος ορίστηκε το 1989 από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και η Ελλάδα επικύρωσε την Σύμβαση αυτή στις 2 Δεκεμβρίου 1992.

Τα 54 άρθρα της Σύμβασης αφορούν Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Συμμετοχής!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης ασχοληθήκαμε με το θέμα και το υλικό που δημιουργήθηκε από τα παιδιά (αν και εξ' αποστάσεως) ήταν πολύ ενδιαφέρον, όπως και οι συζητήσεις που έγιναν...

Δείτε εδώ τη ηλεκτρονική αφίσα που δημιουργήθηκε με έργα των παιδιών της Γ΄ και της Δ'. https://padlet.com/afroditintinou/2ho7pkejjwcuuf5f


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.