Δελτίο τύπου
ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Αγαπητοί γονείς, μαθητές και μαθήτριες,Εν μέσω πανδημίας και ενώ η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η κ. Κεραμέως αποφάσισε να φέρει σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Αγαπητοί γονείς, μαθητές και μαθήτριες,Εν μέσω πανδημίας και ενώ η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η κ. Κεραμέως αποφάσισε να φέρει σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Το νομοσχέδιο, που συνέταξε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς, δρομολογεί μια θλιβερή οπισθοδρόμηση στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις των αλήστου μνήμης υπουργών Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου.
Μακριά από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις, κυριαρχείται από ένα βαθύ συντηρητισμό και παράλληλα επιδιώκει την απομάκρυνση ενός μέρους του μαθητικού πληθυσμού από το δημόσιο σχολείο, ώστε να κατευθυνθεί σε διάφορους ιδιωτικούς φορείς.
Συγκεκριμένα,
Επιδιώκει να αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων, αγνοώντας το περιεχόμενο της Προσχολικής Αγωγής αλλά και τις αντιδράσεις των λειτουργών της.
Αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ανά τμήμα σε 26, σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία, ενώ είχε ξεκινήσει η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τάξη (το ανώτερο 22) με τροπολογία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου (σχεδόν τα διπλασιάζει από 12 σε 21).
Θεσμοθετεί την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, καθιστώντας αναιτιολόγητα πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης.
Κατά συνέπεια, ο εκπαιδευτικός θ’ αναγκασθεί να προσανατολισθεί στη γνώση των θεμάτων της Τράπεζας και όχι στην ουσιαστική γνώση. Θα θυσιασθεί πολύτιμος διδακτικός χρόνος στη διεξαγωγή ενδοσχολικών και απολυτήριων εξετάσεων, ενώ ταυτόχρονα όλα μαζί θα οδηγήσουν σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στην επέκταση του στρεβλωτικού μορφωτικά ρόλου της φροντιστηριακής εξουθένωσης.
Eπαναφέρει το αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μελλοντικούς πολίτες σε όλη τους τη ζωή.
Πιστή στο δόγμα «νόμος και τάξη», αυστηροποιεί τις ποινές των μαθητών και μαθητριών, επαναφέροντας ακραίες αναχρονιστικές ρυθμίσεις, δίνοντας εκ νέου βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία.
Επαναφέρει τα Λατινικά ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα στη θέση της Κοινωνιολογίας, γεγονός που καταδεικνύει τον συντηρητισμό του Υπουργείου.
Η Γ’ λυκείου θα εξετάζεται και στο «Κόντρα Μάθημα». Η θεωρητική στα μαθηματικά και η θετική στην ιστορία, γεγονός που θα οδηγήσει στην απαξίωση των συγκεκριμένων μαθημάτων και πάλι και θα αλλάξει τον χαρακτήρα της Γ’ Λυκείου ως μεταβατικής τάξης.
Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων με απροσδιόριστα κριτήρια, χωρίς να αναλογίζεται τις καταστροφικές επιπτώσεις που αυτό θα επιφέρει συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας έτσι, συνειδητά και σκόπιμα, μαθητές δύο κατηγοριών, προσηλωμένη στο ιδεολόγημα της «αριστείας» και αυξάνοντας και εδώ τις εξετάσεις.
Ορθώνει νέους φραγμούς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και «κλείνει» ΕΠΑΛ, θεσμοθετώντας το ηλικιακό όριο στα 17 και αποκλείοντας την επαναφοίτηση αποφοίτων λυκείου.
Επαναφέρει μια αυταρχική μορφή εσωτερικής και κυρίως πολλαπλής εξωτερικής αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, οδηγώντας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα όρια της θεσμοθετημένης χειραγώγησης και του ελέγχου των εκπαιδευτικών, της έντασης και του ανταγωνισμού μεταξύ τους.
Η εισαγωγή βαθμολογικών κριτηρίων στις μετεγγραφές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι απαράδεκτη, δεδομένου του γεγονότος πως η αναγκαιότητα των μετεγγραφών είναι κοινωνικής φύσης. Πρόκειται για επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας εν ονόματι μιας καλύτερης ή χειρότερης βαθμολογικής επίδοσης.
Μια πρώτη ανάγνωση του σχεδίου νόμου καταδεικνύει τους αναχρονιστικούς δογματισμούς, τα συντηρητικά πρότυπα και τις νεοφιλελεύθερες επινοήσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ που αναπαράγουν και διευρύνουν ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο.
Συγκεκριμένα:
Αγνοεί την παιδαγωγική επιστήμη
Δίνει βαρύτητα στις εξετάσεις και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία
Αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, και μάλιστα εν καιρώ πανδημίας
Κατηγοριοποιεί τα σχολεία, σε αυτά των «αρίστων» και σε αυτά των υπόλοιπων μαθητών
Στοχεύει στη μείωση του μαθητικού πληθυσμού στη δημόσια εκπαίδευση και στη δημιουργία μιας νέας πελατείας για τον ιδιωτικό τομέα.
Συγκεκριμένα,
Επιδιώκει να αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων, αγνοώντας το περιεχόμενο της Προσχολικής Αγωγής αλλά και τις αντιδράσεις των λειτουργών της.
Αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ανά τμήμα σε 26, σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία, ενώ είχε ξεκινήσει η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τάξη (το ανώτερο 22) με τροπολογία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου (σχεδόν τα διπλασιάζει από 12 σε 21).
Θεσμοθετεί την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, καθιστώντας αναιτιολόγητα πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης.
Κατά συνέπεια, ο εκπαιδευτικός θ’ αναγκασθεί να προσανατολισθεί στη γνώση των θεμάτων της Τράπεζας και όχι στην ουσιαστική γνώση. Θα θυσιασθεί πολύτιμος διδακτικός χρόνος στη διεξαγωγή ενδοσχολικών και απολυτήριων εξετάσεων, ενώ ταυτόχρονα όλα μαζί θα οδηγήσουν σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στην επέκταση του στρεβλωτικού μορφωτικά ρόλου της φροντιστηριακής εξουθένωσης.
Eπαναφέρει το αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μελλοντικούς πολίτες σε όλη τους τη ζωή.
Πιστή στο δόγμα «νόμος και τάξη», αυστηροποιεί τις ποινές των μαθητών και μαθητριών, επαναφέροντας ακραίες αναχρονιστικές ρυθμίσεις, δίνοντας εκ νέου βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία.
Επαναφέρει τα Λατινικά ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα στη θέση της Κοινωνιολογίας, γεγονός που καταδεικνύει τον συντηρητισμό του Υπουργείου.
Η Γ’ λυκείου θα εξετάζεται και στο «Κόντρα Μάθημα». Η θεωρητική στα μαθηματικά και η θετική στην ιστορία, γεγονός που θα οδηγήσει στην απαξίωση των συγκεκριμένων μαθημάτων και πάλι και θα αλλάξει τον χαρακτήρα της Γ’ Λυκείου ως μεταβατικής τάξης.
Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων με απροσδιόριστα κριτήρια, χωρίς να αναλογίζεται τις καταστροφικές επιπτώσεις που αυτό θα επιφέρει συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας έτσι, συνειδητά και σκόπιμα, μαθητές δύο κατηγοριών, προσηλωμένη στο ιδεολόγημα της «αριστείας» και αυξάνοντας και εδώ τις εξετάσεις.
Ορθώνει νέους φραγμούς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και «κλείνει» ΕΠΑΛ, θεσμοθετώντας το ηλικιακό όριο στα 17 και αποκλείοντας την επαναφοίτηση αποφοίτων λυκείου.
Επαναφέρει μια αυταρχική μορφή εσωτερικής και κυρίως πολλαπλής εξωτερικής αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, οδηγώντας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα όρια της θεσμοθετημένης χειραγώγησης και του ελέγχου των εκπαιδευτικών, της έντασης και του ανταγωνισμού μεταξύ τους.
Η εισαγωγή βαθμολογικών κριτηρίων στις μετεγγραφές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι απαράδεκτη, δεδομένου του γεγονότος πως η αναγκαιότητα των μετεγγραφών είναι κοινωνικής φύσης. Πρόκειται για επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας εν ονόματι μιας καλύτερης ή χειρότερης βαθμολογικής επίδοσης.
Μια πρώτη ανάγνωση του σχεδίου νόμου καταδεικνύει τους αναχρονιστικούς δογματισμούς, τα συντηρητικά πρότυπα και τις νεοφιλελεύθερες επινοήσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ που αναπαράγουν και διευρύνουν ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο.
Συγκεκριμένα:
Αγνοεί την παιδαγωγική επιστήμη
Δίνει βαρύτητα στις εξετάσεις και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία
Αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, και μάλιστα εν καιρώ πανδημίας
Κατηγοριοποιεί τα σχολεία, σε αυτά των «αρίστων» και σε αυτά των υπόλοιπων μαθητών
Στοχεύει στη μείωση του μαθητικού πληθυσμού στη δημόσια εκπαίδευση και στη δημιουργία μιας νέας πελατείας για τον ιδιωτικό τομέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.