Δελτίο τύπου Ε. Αγαθοπούλου
Η Βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ νομού Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου, έλαβε την πρωτοβουλία να προσκαλέσει σε τηλεδιάσκεψη φορείς του Κιλκίς, που έχουν αναλάβει το δύσκολο έργο της εκπαίδευσης, της θεραπείας και της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των ΑμεΑ.
Στην τηλεδιάσκεψη καλέστηκαν και συμμετείχαν η κ. Καραμισάκη Μιχαλία, Πρόεδρος Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης Κιλκίς, η κ. Τσιρώνα Ευδοκία, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ Κιλκίς, η κ. Τεχλικίδου Ελένη, Διευθύντρια Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κιλκίς (ΕΕΕΕΚ Κιλκίς),η κ. Βουμβουράκη Καλλιόπη, Ψυχολόγος, Διοικητική Διευθύντρια στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία “ΒηματίΖΩ” και η κ. Κεσίδου Χρύσα, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, αναπληρώτρια δημοτικής εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη.
Η Βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ νομού Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου, έλαβε την πρωτοβουλία να προσκαλέσει σε τηλεδιάσκεψη φορείς του Κιλκίς, που έχουν αναλάβει το δύσκολο έργο της εκπαίδευσης, της θεραπείας και της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των ΑμεΑ.
Στην τηλεδιάσκεψη καλέστηκαν και συμμετείχαν η κ. Καραμισάκη Μιχαλία, Πρόεδρος Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης Κιλκίς, η κ. Τσιρώνα Ευδοκία, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ Κιλκίς, η κ. Τεχλικίδου Ελένη, Διευθύντρια Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κιλκίς (ΕΕΕΕΚ Κιλκίς),η κ. Βουμβουράκη Καλλιόπη, Ψυχολόγος, Διοικητική Διευθύντρια στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία “ΒηματίΖΩ” και η κ. Κεσίδου Χρύσα, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, αναπληρώτρια δημοτικής εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη.
Επίσης, καλεσμένοι ήταν ο Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολίου, κ. Κακουλίδης Γιάννης, που δεν μπόρεσε να συμμετάσχει για τεχνικούς λόγους και η πρόεδρος ΚΔΕΚ, κ. Χρυσή Σοφού. Την τηλεδιάσκεψη παρακολούθησε επίσης με αμείωτο ενδιαφέρον ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κώστας Αρβανίτης, καθώς και συνεργάτες των δυο βουλευτών και μέλη της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Κιλκίς.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα προβλήματα που ανέκυψαν λόγω πανδημίας, αναφορικά με την παιδαγωγική και ψυχοκοινωνική στήριξη και ενίσχυση παιδιών και γονέων, αλλά και στους τρόπους και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την ομαλή και απρόσκοπτη επιστροφή τους στις εκπαιδευτικές δομές.
Προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα από την εξέλιξη της συζήτησης όσον αφορά το απότομο κλείσιμο των δομών και πώς αυτό επηρέασε όλους τους εμπλεκόμενους, τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζονται οι θεραπείες των ΑμεΑ, τα προβλήματα χρηματοδότησης των δομών αλλά και των «έκτακτων» υγειονομικών δαπανών της πανδημίας, η αναποτελεσματικότητα της τηλε-εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη ομάδα μαθητών, η έλλειψη σταθερού και μόνιμου προσωπικού των δομών, αλλά και η έλλειψη χώρων για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους μετά την πανδημία.
Σημαντική όμως ήταν η διαπίστωση των τεράστιων προσπαθειών που καταβάλουν οι εκπαιδευτικοί, το επιστημονικό προσωπικό και οι διοικήσεις όλων των φορέων για να μπορέσουν να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, λειτουργώντας μόνο με γνώμονα την αγάπη τους και την επαγγελματικότητά τους γι’ αυτό που κάνουν.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα προβλήματα που ανέκυψαν λόγω πανδημίας, αναφορικά με την παιδαγωγική και ψυχοκοινωνική στήριξη και ενίσχυση παιδιών και γονέων, αλλά και στους τρόπους και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την ομαλή και απρόσκοπτη επιστροφή τους στις εκπαιδευτικές δομές.
Προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα από την εξέλιξη της συζήτησης όσον αφορά το απότομο κλείσιμο των δομών και πώς αυτό επηρέασε όλους τους εμπλεκόμενους, τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζονται οι θεραπείες των ΑμεΑ, τα προβλήματα χρηματοδότησης των δομών αλλά και των «έκτακτων» υγειονομικών δαπανών της πανδημίας, η αναποτελεσματικότητα της τηλε-εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη ομάδα μαθητών, η έλλειψη σταθερού και μόνιμου προσωπικού των δομών, αλλά και η έλλειψη χώρων για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους μετά την πανδημία.
Σημαντική όμως ήταν η διαπίστωση των τεράστιων προσπαθειών που καταβάλουν οι εκπαιδευτικοί, το επιστημονικό προσωπικό και οι διοικήσεις όλων των φορέων για να μπορέσουν να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, λειτουργώντας μόνο με γνώμονα την αγάπη τους και την επαγγελματικότητά τους γι’ αυτό που κάνουν.
Πραγματοποιούν τηλεδιασκέψεις με μαθητές αλλά και με τους γονείς των παιδιών όπου είναι εφικτό, συνεχίζουν να λειτουργούν τις στέγες φιλοξενίας και μάλιστα αναπτύσσουν την αλληλεγγύη μεταξύ τους, φροντίζοντας να τηρούν τις οδηγίες των ειδικών για να μην νοσήσει κανένας και κάνουν κατ’ οίκον επισκέψεις και διανομή φαγητού όπου αυτό είναι απολύτως απαραίτητο τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα.
Ο κ. Αρβανίτης στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στην βούληση που πρέπει να έχει η πολιτεία και η Ευρωπαϊκή Ένωση για την χρηματοδότηση των ειδικών σχολείων και των δομών ΑμεΑ. Δήλωσε επίσης ότι πρέπει να αναδειχθούν τα προβλήματα που εντοπίζονται σε όλο το εύρος τους, ώστε η πανδημία να καταστεί ευκαιρία διεκδίκησης και άσκησης εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών για τα ΑμεΑ, ώστε να κατακτηθεί η ισότιμη πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ανθρώπων αυτών.
Η κ. Αγαθοπούλου τόνισε από την πλευρά της: “Το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το δικό μου, για την Ειδική Αγωγή και τα ΑμεΑ δεν είναι όψιμο και ευκαιριακό, αλλά ουσιαστικό. Κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής, με πράξεις και όχι μόνο με λόγια, αφού διπλασιάστηκε ο αριθμός των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και προβλέφθηκαν μόνιμες προσλήψεις, οι οποίες όμως δυστυχώς ακόμη δεν έχουν προχωρήσει. […]
Ο κ. Αρβανίτης στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στην βούληση που πρέπει να έχει η πολιτεία και η Ευρωπαϊκή Ένωση για την χρηματοδότηση των ειδικών σχολείων και των δομών ΑμεΑ. Δήλωσε επίσης ότι πρέπει να αναδειχθούν τα προβλήματα που εντοπίζονται σε όλο το εύρος τους, ώστε η πανδημία να καταστεί ευκαιρία διεκδίκησης και άσκησης εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών για τα ΑμεΑ, ώστε να κατακτηθεί η ισότιμη πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ανθρώπων αυτών.
Η κ. Αγαθοπούλου τόνισε από την πλευρά της: “Το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το δικό μου, για την Ειδική Αγωγή και τα ΑμεΑ δεν είναι όψιμο και ευκαιριακό, αλλά ουσιαστικό. Κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής, με πράξεις και όχι μόνο με λόγια, αφού διπλασιάστηκε ο αριθμός των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και προβλέφθηκαν μόνιμες προσλήψεις, οι οποίες όμως δυστυχώς ακόμη δεν έχουν προχωρήσει. […]
Αυτή η συνάντηση έχει ως βασικό σκοπό να αναδείξουμε το ζήτημα και να συμβάλλουμε μέσα από το κοινοβουλευτικό μας έργο στη διαμόρφωση καλύτερων συνθηκών για τα παιδιά, τους γονείς, το εκπαιδευτικό προσωπικό. Αφορούν τόσο την τωρινή κατάσταση όσο και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά το άνοιγμα των σχολείων, όποτε και αν πραγματοποιηθεί αυτό.”
Τέλος, κοινός τόπος της συζήτησης ήταν πως πρέπει να δοθεί επιτέλους ιδιαίτερη μέριμνα για την δημιουργία Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου, καθώς ο Ν. Κιλκίς είναι ο μοναδικός νομός χωρίς Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο στη χώρα. Με την συνεργασία όλων των φορέων και των αρμόδιων Υπουργείων, κάτι τέτοιο είναι εφικτό.
Η εκπαίδευση πρέπει να είναι καθολική και χωρίς αποκλεισμούς. Δεν μπορεί να υπάρχουν ορατοί και αόρατοι μαθητές, ορατά και αόρατα παιδιά. Η ορατότητα και η συμπερίληψη όλων είναι το βασικό στοιχείο που μπορεί να μας πάει μπροστά ως κοινωνία.
Τέλος, κοινός τόπος της συζήτησης ήταν πως πρέπει να δοθεί επιτέλους ιδιαίτερη μέριμνα για την δημιουργία Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου, καθώς ο Ν. Κιλκίς είναι ο μοναδικός νομός χωρίς Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο στη χώρα. Με την συνεργασία όλων των φορέων και των αρμόδιων Υπουργείων, κάτι τέτοιο είναι εφικτό.
Η εκπαίδευση πρέπει να είναι καθολική και χωρίς αποκλεισμούς. Δεν μπορεί να υπάρχουν ορατοί και αόρατοι μαθητές, ορατά και αόρατα παιδιά. Η ορατότητα και η συμπερίληψη όλων είναι το βασικό στοιχείο που μπορεί να μας πάει μπροστά ως κοινωνία.
Δεν συμμετείχα λόγο έλλειψης υπολογιστή με κάμερα και ηχεία από το σχολείο και λόγο ημερομηνία καθορισμού της τηλεδιάσκεψης.Ήταν η εργατική πρωτομαγιά.
ΑπάντησηΔιαγραφή