Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Η ταινία "Ήρεμο πάθος" (A Quiet Passion) στο Σινεμά της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς


Δελτίο τύπου ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς
Η ταινία "Ήρεμο πάθος" (A Quiet Passion) στο Σινεμά της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς, την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020 και νέα ώρα έναρξης 8:30


Ανακαινισμένη αίθουσα της Τέχνης με εξαιρετικό σύστημα ψηφιακής εικόνας και Dolby Surround Digital ήχο. 


Ένας χώρος και μια νέα αντίληψη για το τι σημαίνει σινεμά είναι εδώ.

Γιατί και στο Κιλκίς υπάρχει καλό σινεμά.

Η Σίνθια Νίξον (Sex and the City) ως Έμιλι Ντίκινσον στο κομψοτέχνημα του Τέρενς Ντέιβις, “Ήρεμο Πάθος” H αληθινή ιστορία της Έμιλι Ντικινσον, της σπουδαιότερης αμερικανίδας ποιήτριας του 19ου αιώνα. Ένα αριστούργημα συναισθημάτων από τον σπουδαίο Βρετανό σκηνοθέτη Τέρενς Ντείβις (Ένα Τραγούδι για το Ηλιοβασίλεμα).

Η ζωή της Αμερικανίδας ρομαντικής ποιήτριας Έμιλι Ντίκινσον, από τα σχολικά χρόνια μέχρι τη σταδιακή απόσυρσή της από τις κοινωνικές συναναστροφές και το τέλος της χωρίς κανείς να έχει αναγνωρίσει το έργο της.

Η Έμιλι Ελίζαμπεθ Ντίκινσον γεννήθηκε το 1830 και πέθανε το 1886 στο Άμερστ της Μασαχουσέτης. Όσο ήταν εν ζωή δημοσίευσε μόνο 5 ποιήματά της - 3 από αυτά ανώνυμα. Μετά το θάνατό της αναγνωρίστηκε ως μία από τις σπουδαιότερες αμερικανίδες ποιήτριες και μία από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 19ου αιώνα.

Είχε ζητήσει, μετά το θάνατό της, από τη μικρότερη αδελφή της Λαβίνια, να καταστρέψει όλες τις επιστολές της. Με αυτό τον τρόπο, η Λαβίνια ανακάλυψε1700 ποιήματα της Έμιλι κρυμμένα στα συρτάρια του δωματίου της. Ο πρώτος τόμος ποιημάτων της εκδόθηκε μετά θάνατον το 1890 κι ο τελευταίος το 1955.

Η υστεροφημία της είναι αυτής της παράδοξης, μοναχικής, γεροντοκόρης που τα τελευταία χρόνια της ζωής της απομονώθηκε στη σοφίτα του πατρικού της, φορώντας λευκά, κρυμμένη μέχρι το θάνατό της - από μία σπάνια ασθένεια των νεφρών ή από ραγισμένη καρδιά, κανείς δε γνωρίζει ακριβώς. Ο Τέρενς Ντέιβις έρχεται για να φωτίσει όχι μία νέα πτυχή της ποιήτριας ακριβώς, όσο να καταθέσει ένα μανιφέστο για τη ζωή και το θάνατο, τον άκρατο ρομαντισμό και την μηδενιστική πραγματικότητα, τον αγώνα για ηθική και συναισθηματική πίστη στα ιδανικά που έρχονται κόντρα στην προσωπική ευτυχία. Αυτό το τελευταίο θα έπρεπε να είναι το κύριο μέλημα όλων.

Εξαιρετικό κείμενο, ευφυείς διάλογοι, απροσδόκητα έντονο χιούμορ, κριτικό πνεύμα.

Ο Ντέιβις συνθέτει ένα πραγματικό υπαρξιακό μανιφέστο και έχει την κατάλληλη ηθοποιό να σηκώσει το βάρος. Η Σίνθια Νίξον, πολύ αγαπημένη στα σανίδια της Νέας Υόρκης, δεν είναι πια η «Μιράντα» του «Sex and the City» (αν κι εκεί καταπληκτική ήταν). Εκπροσωπώντας επάξια τη στιβαρότητα του κειμένου, σωματοποιώντας την αρρώστια (όχι μόνο του κορμιού αλλά και της καρδιάς της ποιήτριας) παίρνοντας φωτιά ως πολιτική οντότητα, λυγίζοντας στα δύο ως πληγωμένη κοπέλα, αποδεικνύει στόφα μεγάλης πρωταγωνίστριας.

Η ματιά του Τέρενς Ντέιβις στην Εμιλι Ντίκινσον δεν είναι βιογραφική, και καθόλου απλή ή επιδερμική. Ναι, μας συστήνει την φεμινίστρια γυναίκα (πολύ προτού ο όρος εφευρεθεί), το ανήσυχο πνεύμα, το ταλέντο και το δυναμισμό της σε μετωπική σύγκρουση με γονείς, αδέλφια, επίδοξους εραστές, θείες σε οικογενειακά τραπέζια, εργοδότες και κριτές της ποίησής της. Ναι, μας περιγράφει την απογοήτευση, την απομόνωση, την πικρία, την αυτοκαταστροφή. Όμως αυτό που τον ενδιαφέρει είναι

το σύνθετο ενδιάμεσο. Η θέση ενός πλάσματος που γεννήθηκε γυναίκα και πίστεψε, ανόητα, ότι αυτό δε θα τη σταματήσει σε τίποτα. Η ευγενής προδιάθεση μίας ιδεαλίστριας να παραμείνει αληθινή. Το πείσμα της ρομαντικής να μη συμβιβαστεί, αλλά να περιμένει την ευτυχία.

Ηνωμένο Βασίλειο
Παραγωγή: Ρόι Μπούλτερ, Σολ Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία: Τέρενς Ντέιβις
Σενάριο: Τέρενς Ντέιβις
Φωτογραφία: Φλόριαν Χοφμάιστερ
Πρωταγωνιστούν: Σίνθια Νίξον, Τζένιφερ Ελ, Κιθ Κάρανταϊν
Διάρκεια: 126 λεπτά

Σας περιμένουμε στην παρέα μας να απολαύσουμε καλό σινεμά.

Μια παρέα που όμορφα μεγαλώνει στη μικρή μας πόλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.