Υπογράφει ο Απόστολος Ν. Καραγιαννόπουλος
Πρόεδρος της Εταιρείας Μικρασιατικών Σπουδών & Ερευνών Ευρωπού
Το 1998 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε το νόμο 2645. Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο του νόμου η 14η Σεπτεμβρίου κάθε έτους ορίστηκε «ως ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος».
Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην πόλη του Κιλκίς , σύμφωνα με το Πρόγραμμα που εξέδωσε η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, τελέστηκε Αρχιερατική Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, θυμάτων του Τουρκικού Κράτους, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου κ.κ. Εμμανουήλ παρουσία σύσσωμων των Πολιτικών και Στρατιωτικών Αρχών του τόπου, των Σωμάτων Ασφαλείας, εκπροσώπων των Μικρασιατικών Συλλόγων νομού Κιλκίς και πλήθος κόσμου.
Ομιλήτρια εντός του ναού, μετά το Μνημόσυνο, ήταν η κυρία Ευθυμιάδου Ελένη, Φιλόγολος του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς.
Η εκδήλωση φορτίστηκε συναισθηματικά όταν με το κλείσιμο της ομιλίας σύσσωμο το πλήρωμα της εκκλησίας ακολούθησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη στο ψάλσιμο του Εθνικού μας Ύμνου.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τρισάγιο στο Μνημείο Ηρώων και Πεσόντων, στο νέο δημοτικό πάρκο Κιλκίς, όπου και κατατέθηκαν στεφάνια από τις Αρχές και Μικρασιάτικους Συλλόγους.
Κατέθεσαν στεφάνια:
Ως Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Βουλευτής του Ν. Κιλκίς, κ. Γ. Γεωργαντάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ. Α. Βεργίδης, ως Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου ο Βουλευτής Κιλκίς κ. Γ. Φραγγίδης, ο Ανώτερος Διοικητής Φρουράς και Διοικητής της 71ης Α/Μ Ταξιαρχίας «Πόντος» Ταξίαρχος κ. Μποσμαλής Γεώργιος, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δ.Κυριακίδης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς κ. Π.Θωμαϊδης, ως Επρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Δ. Χαραλαμπίδης, ο Εκπρόσωπος Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κιλκίς Υποπυραγός κ. Α.Ζιούτας, ο Πρόεδρος της ΄Ενωσης Απόστρατων Αξιωματικών Ν.Κιλκίς κ. Ε.Μαυρογόνατος, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων: Μικρασιατών Πολυκάστρου και Περιχώρων, Πανελλήνιου Μορφωτικού Συλλόγου Μικρασιατών «Το Κίζδερβεντ», Πολιτιστικού Μορφωτικού Αναπτυξιακού Συλλόγου Φανού και της Εταιρείας Μικρασιατικών Σπουδών και Ερευνών Ευρωπού.
Την εκδήλωση τίμησαν επίσης με την παρουσία τους η Περιφειακή Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς κα Ν.Σωτηριάδου, ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Νέας Γενιάς Δήμου Κιλκίς κ. Κ. Πουντζουκίδης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Κιλκίς κ. Α. Καρυοφύλλης, και αντιπροσωπείες των παραπάνω αναφερόμενων Μικρασιάτικων Συλλόγων του Ν.Κιλκίς.
Συγχαίρουμε, και δημόσια, την Π.Ε. Κιλκίς για την άριστη οργάνωση των εκδηλώσεων.
Ευχαριστούμε όλους όσους τίμησαν με την παρουσία τους στην εκδήλωση τη μνήμη των προγόνων μας.
Σύνοψη της ομιλίας της κυρίας Ευθυμιάδου Ελένης Φιλολόγου του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς στον Μητροπολιτικό Ναό της πόλης του Κιλκίς την Κυριακή 15-9-2019 για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μ.Ασίας από το Τουρκικό Κράτος*
Οι διωγμοί σε βάρος των Ελλήνων είναι Γενοκτονία, αφού υπήρξαν «ομαδικοί φόνοι και συστηματική εξάλειψη των ιδίων και των χαρακτηριστικών τους από τις πατρογονικές τους εστίες». Η Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος καθιερώθηκε το 1998 με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων και τιμάται κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου.
Αιτία για την γενοκτονία υπήρξαν πολιτικοί αλλά και οικονομικοί παράγοντες. Η γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, συνδέεται άμεσα με την κορύφωση του τουρκικού εθνικισμού, όπως εκφράστηκε από την ιδεολογία των Νεότουρκων του Κεμάλ Ατατούρκ. Η έναρξη γενικευμένων διωγμών ξεκίνησε κατά τα τέλη του 1913, με το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων.
Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην πόλη του Κιλκίς , σύμφωνα με το Πρόγραμμα που εξέδωσε η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, τελέστηκε Αρχιερατική Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, θυμάτων του Τουρκικού Κράτους, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου κ.κ. Εμμανουήλ παρουσία σύσσωμων των Πολιτικών και Στρατιωτικών Αρχών του τόπου, των Σωμάτων Ασφαλείας, εκπροσώπων των Μικρασιατικών Συλλόγων νομού Κιλκίς και πλήθος κόσμου.
Ομιλήτρια εντός του ναού, μετά το Μνημόσυνο, ήταν η κυρία Ευθυμιάδου Ελένη, Φιλόγολος του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς.
Η εκδήλωση φορτίστηκε συναισθηματικά όταν με το κλείσιμο της ομιλίας σύσσωμο το πλήρωμα της εκκλησίας ακολούθησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη στο ψάλσιμο του Εθνικού μας Ύμνου.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τρισάγιο στο Μνημείο Ηρώων και Πεσόντων, στο νέο δημοτικό πάρκο Κιλκίς, όπου και κατατέθηκαν στεφάνια από τις Αρχές και Μικρασιάτικους Συλλόγους.
Κατέθεσαν στεφάνια:
Ως Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Βουλευτής του Ν. Κιλκίς, κ. Γ. Γεωργαντάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ. Α. Βεργίδης, ως Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου ο Βουλευτής Κιλκίς κ. Γ. Φραγγίδης, ο Ανώτερος Διοικητής Φρουράς και Διοικητής της 71ης Α/Μ Ταξιαρχίας «Πόντος» Ταξίαρχος κ. Μποσμαλής Γεώργιος, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δ.Κυριακίδης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς κ. Π.Θωμαϊδης, ως Επρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Δ. Χαραλαμπίδης, ο Εκπρόσωπος Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κιλκίς Υποπυραγός κ. Α.Ζιούτας, ο Πρόεδρος της ΄Ενωσης Απόστρατων Αξιωματικών Ν.Κιλκίς κ. Ε.Μαυρογόνατος, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων: Μικρασιατών Πολυκάστρου και Περιχώρων, Πανελλήνιου Μορφωτικού Συλλόγου Μικρασιατών «Το Κίζδερβεντ», Πολιτιστικού Μορφωτικού Αναπτυξιακού Συλλόγου Φανού και της Εταιρείας Μικρασιατικών Σπουδών και Ερευνών Ευρωπού.
Την εκδήλωση τίμησαν επίσης με την παρουσία τους η Περιφειακή Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς κα Ν.Σωτηριάδου, ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Νέας Γενιάς Δήμου Κιλκίς κ. Κ. Πουντζουκίδης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Κιλκίς κ. Α. Καρυοφύλλης, και αντιπροσωπείες των παραπάνω αναφερόμενων Μικρασιάτικων Συλλόγων του Ν.Κιλκίς.
Συγχαίρουμε, και δημόσια, την Π.Ε. Κιλκίς για την άριστη οργάνωση των εκδηλώσεων.
Ευχαριστούμε όλους όσους τίμησαν με την παρουσία τους στην εκδήλωση τη μνήμη των προγόνων μας.
Σύνοψη της ομιλίας της κυρίας Ευθυμιάδου Ελένης Φιλολόγου του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς στον Μητροπολιτικό Ναό της πόλης του Κιλκίς την Κυριακή 15-9-2019 για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μ.Ασίας από το Τουρκικό Κράτος*
Οι διωγμοί σε βάρος των Ελλήνων είναι Γενοκτονία, αφού υπήρξαν «ομαδικοί φόνοι και συστηματική εξάλειψη των ιδίων και των χαρακτηριστικών τους από τις πατρογονικές τους εστίες». Η Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος καθιερώθηκε το 1998 με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων και τιμάται κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου.
Αιτία για την γενοκτονία υπήρξαν πολιτικοί αλλά και οικονομικοί παράγοντες. Η γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, συνδέεται άμεσα με την κορύφωση του τουρκικού εθνικισμού, όπως εκφράστηκε από την ιδεολογία των Νεότουρκων του Κεμάλ Ατατούρκ. Η έναρξη γενικευμένων διωγμών ξεκίνησε κατά τα τέλη του 1913, με το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων.
Οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να υπογράψουν πιστοποιητικά ότι εγκαταλείπουν ηθελημένα τα σπίτια τους. Λόγω των ασκουμένων διωγμών το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τον Μάιο του 1914, κήρυξε την Εκκλησία εν διωγμώ και διέταξε το κλείσιμο των εκκλησιών και των σχολείων.
Μάλιστα οργανωμένες συμμορίες ατάκτων, καθώς και η πρόχειρη τουρκική χωροφυλακή, βρίσκονταν πολλές φορές εκτός ελέγχου, και εκτελούνταν δολοφονίες. Η είσοδος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Α' Παγκόσμιο Πόλεμο σήμανε και την έναρξη νέου κύματος διωγμών.
Αρχικά εφαρμόστηκε σειρά από οικονομικά μέτρα, για την ικανοποίηση των αναγκών του πολέμου. Ένα ακόμη σημαντικό μέτρο που ενεργοποίησε τη επόμενη φάση των μαζικών εξοντώσεων, ενώ αρχικά φαινόταν ως μέτρο προώθησης της ισότητας των μειονοτήτων, ήταν η στρατιωτική θητεία.
Η Μικρασιατική καταστροφή, με το τέλος της αυτοκρατορίας το 1922, υπήρξε αθεράπευτη τομή στην ιστορία του ελληνισμού, του Γένους μας, της Ρωμιοσύνης. Το ενάμισι εκατομμύριο των μικρασιατών που διασώθηκε από τα τάγματα εργασίας στην Ανατολή, από τις συγκρούσεις, τις πολεμικές συρράξεις, τις σφαγές και τους εξανδραποδισμούς, μετά την κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου, οι πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, διωκόμενοι ή ανταλλάξιμοι, αποκαταστάθηκαν κυρίως από την Κυβέρνηση Βενιζέλου κατά τρόπο υποδειγματικό.
Η Μικρασιατική καταστροφή, με το τέλος της αυτοκρατορίας το 1922, υπήρξε αθεράπευτη τομή στην ιστορία του ελληνισμού, του Γένους μας, της Ρωμιοσύνης. Το ενάμισι εκατομμύριο των μικρασιατών που διασώθηκε από τα τάγματα εργασίας στην Ανατολή, από τις συγκρούσεις, τις πολεμικές συρράξεις, τις σφαγές και τους εξανδραποδισμούς, μετά την κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου, οι πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, διωκόμενοι ή ανταλλάξιμοι, αποκαταστάθηκαν κυρίως από την Κυβέρνηση Βενιζέλου κατά τρόπο υποδειγματικό.
Ενίσχυσαν την οικονομία της πατρίδας μας χάρη στη εργατικότητα και δημιουργικότητά τους και ενδυνάμωσαν τον πολιτισμό της σημερινής Ελλάδας. Η Μικρασιατική καταστροφή επιφέρει το τέλος στην κυρίαρχη παρουσία του ελληνισμού, πνευματική, πολιτιστική, οικονομική, εμπορική, στο ένα σκέλος της αυτοκρατορίας, που ξεκινούσε στη βαλκανική από το Δούναβη και επεκτείνονταν στη μικρασιατική χερσόνησο: Πόντο, Καππαδοκία, Μικρά Ασία, έως την Κύπρο και την Κρήτη.
Η γενοκτονία των Ελλήνων πραγματοποιήθηκε παράλληλα και κατά τον ίδιο τρόπο όπως με γενοκτονίες σε βάρος και άλλων χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δηλ. των Αρμενίων και των Ασσυρίων. Οι εκτιμήσεις για τις ανθρώπινες απώλειες φτάνουν, κατά ορισμένους Έλληνες μελετητές τις 800.000 - 1.200.000 ψυχές.
* Συντάκτης του κειμένου είναι η κυρία Αγγελική Καντίδου, Φιλόλογος του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς
* Συντάκτης του κειμένου είναι η κυρία Αγγελική Καντίδου, Φιλόλογος του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.