Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Τατίδης: "Μήπως είναι η ευκαιρία να αποκτήσει το Κιλκίς την δική του Πανεπιστημιακή Σχολή;"

Υπογράφει ο Νίκος Τατίδης
Πολιτευτής των ΑΝ.ΕΛ. νομού Κιλκίς
Για άλλη μία φορά με αφορμή το συγκρότημα Α.Τ.Ε.Ι. Κιλκίς άρχισαν οι δηλώσεις επί δηλώσεων και ποιος θα πρωτοπάρει τα εύσημα επί των δηλώσεων και αντιδράσεων για το μέλλον του Α.Τ.Ε.Ι. του νομού μας. 

Θα κάνω μία προσπάθεια να ενημερώσω κατά την προσωπική μου άποψη για το ιστορικό του θέματος, οπότε ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ψηφίστηκε στις 4 Αυγούστου του 2017 ο νόμος υπ’ αριθμό 4485 και δημοσιεύτηκε στο φύλλο κυβερνήσεως 114, ο οποίος αναφέρει:

Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις.

Άρθρο 1: Διάρθρωση της Ανώτατης εκπαίδευσης –Νομική Μορφή των Α.Ε.Ι. παράγραφος 2: Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο διακριτούς παράλληλους τομείς :

α) τον Πανεπιστημιακό τομέα που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής θα αναφέρονται ως Πανεπιστήμια.

β) τον Τεχνολογικό τομέα που περιλαμβάνει τα Τ.Ε.Ι., την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ.) τα οποία θα αναφέρονται ως Τ.Ε.Ι

3) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, έρευνας και Θρησκευμάτων, μπορεί να οργανώνονται στα Α.Ε.Ι διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ), τα νέα Κ.Ε.Ε. (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) τα οποία παρέχουν δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Άρθρο 10: η ίδρυση, κατάργηση, συγχώνευση και κατάτμηση Σχολής η Τμήματος Α.Ε.Ι πραγματοποιείται μα αναλογική εφαρμογή των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου 5, και με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων η οποία εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη της συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι που παρέχεται μα αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 των μελών της και γνώμη του Α.ΔΙ.Π.

Για να μη κουράζω άλλο με τους νόμους, να κάνω την περίληψη.

Όλες οι σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα ονομάζονται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ και μέσα θα χωρίζονται οι ειδικότητες. Θα γίνουν νέα Μεταλυκειακά τμήματα, σε κτίρια που θα υποδειχθούν για τον σκοπό αυτό, στα οποία θα διδάσκουν Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, και μόνο τις απογευματινές ώρες.

Να ξεκινήσω τον σχολιασμό μου. Όλο αυτό το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει, κατά δημοσιεύματα εφημερίδων, ΤΟ ΒΗΜΑ 10-03-2014 όπου γράφει: Σε οκτώ επίπεδα κατατάσσει η χώρα μας τα διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που ξεκίνησε να σχεδιάζεται προ πενταετίας και πλέον εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 2 Απριλίου 2014 αναφέρει Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με 8 επίπεδα κατάταξης.

Άρα ήταν γνωστό από το 2009 τι σχεδιάζεται και από το 2014 είχε ανακοινωθεί. Δεν θα έπρεπε να το γνωρίζουν οι τότε Βουλευτές του Νομού, οι τότε Υπουργοί και Υφυπουργοί του Νομού, οι τότε τοπικοί άρχοντες του Νομού, οι τότε διευθυντάδες και υποδιευθυντάδες του Τ.Ε.Ι. μας, οι πρόεδροι των συλλόγων, σωματείων των διαφόρων εκπαιδευτικών φορέων, Τ.Ε.Ε, Ε.Τ.Ε.Μ κ.λπ.; Τώρα γιατί ξαφνικά φωνάζουν όλοι, να δικαιολογήσουν την αδράνειά τους; Μήπως βολεύει τους περισσότερους;

Εκείνο που έχει σημασία όμως είναι πώς το Τ.Ε.Ι. γίνεται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ, και πρέπει να την κρατήσουμε εδώ στο Κιλκίς με οποιοδήποτε τρόπο.

Τα μεταλυκειακά προγράμματα μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε κτίριο που θα δοθεί για αυτό τον λόγο, δεν μας δεσμεύει να είναι το κτίριο του Τ.Ε.Ι.

Τά Μεταλυκειακά προγράμματα χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 100%, μήπως θα πρέπει να πιέσουμε να φτιαχτεί το κτίριο του 2ου ΕΠΑΛ με νέες προδιαγραφές και για τα νέα προγράμματα σπουδών.

Το Α.Τ.Ε.Ι. πρέπει να παραμείνει για πέντε χρόνια από την λειτουργία του, από 2017 μέχρι το 2022, λόγω χρηματοδότησης από ΕΣΠΑ.

Για να κλείσει πρέπει να υπογράψουν τα 2/3 των μελών του Συγκλήτου, αυτούς μπορεί να μη τους ενδιαφέρει για δικούς τους λόγους.

Από το 2020-2021 που τα παιδιά θα μπαίνουν στις Πανεπιστημιακές Σχολές χωρίς εξετάσεις θα χρειαστούν σε όλη την χώρα νέα κτίρια, γιατί να κλείσουμε το δικό μας;

Οι νέες Πανεπιστημιακές Σχολές γίνονται αυτόνομες με ΜΟΝΟ δύο σχολές.

Μήπως θα πρέπει όλοι μαζί να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση όσο είναι νωρίς, χωρίς να θέλουμε να είμαστε πάντα αρνητικοί;

Μήπως θα πρέπει να διορθώσουμε τυχόν λάθη που έγιναν κατά το παρελθόν από αδιαφορία κάποιων;

Μήπως είναι η ευκαιρία να αποκτήσει το Κιλκίς την δική του Πανεπιστημιακή Σχολή;

Τα οκτώ Επίπεδα του Πλαισίου Προσόντων
Το υπουργείο Παιδείας, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις προς την ΕΕ, κατέθεσε έκθεση αντιστοίχισης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, η οποία εγκρίθηκε από τη Συμβουλευτική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, οι τίτλοι σπουδών που χορηγούν τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα κατατάσσονται στα εξής επίπεδα:

Επίπεδο 1: Απολυτήριο Δημοτικού.

Επίπεδο 2: Απολυτήριο Γυμνασίου.

Επίπεδο 3: Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας που χορηγούν οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).

Επίπεδο 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου. Πτυχίο ΕΠΑΣ. Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου και Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας που χορηγείται στους αποφοίτους της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ.

Επίπεδο 5: Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας που χορηγείται στους αποφοίτους της τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ. Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας που χορηγείται στους αποφοίτους ΙΕΚ. Δίπλωμα - Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής (τριτοβάθμια ανώτερη και όχι ανώτατη εκπαίδευση).

Επίπεδο 6: Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευση (Πανεπιστημίου και ΤΕΙ).

Επίπεδο 7: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης.

Επίπεδο 8: Διδακτορικό Δίπλωμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.