Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Το πείραμα του Ερατοσθένη γίνεται στο σχολείο μας για 3η χρονιά και για 4η φορά συνολικά, μιας και από πέρσι το κάνουμε και στις δυο ισημερίες, φθινοπωρινή κι εαρινή.
Φέτος απευθυνθήκαμε και πάλι στην ΣΤ' και στους εκπαιδευτικούς του κκ Χρα και Μηλιόγλου, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τους μόνιμους πια διεκπεραιωτές, κκ Δεσποινίδη Χρήστο και Ντίνου Αφροδίτη.
Φέτος απευθυνθήκαμε και πάλι στην ΣΤ' και στους εκπαιδευτικούς του κκ Χρα και Μηλιόγλου, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τους μόνιμους πια διεκπεραιωτές, κκ Δεσποινίδη Χρήστο και Ντίνου Αφροδίτη.
Πίσω από τα 20-30 λεπτά των μετρήσεων την συγκεκριμένη ημέρα υπάρχει κάποιος παιδαγωγικός σχεδιασμός, που έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις στοχασμού και να παρέχει στα παιδιά:
➤τη δυνατότητα να αμφισβητούν, να αξιολογούν και να δομούν νέες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές,
➤τη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων ενεργητικής εμπλοκής του μαθητή στο διδακτικό γίγνεσθαι,
➤τη δημιουργία αυθεντικότερων συνθηκών μάθησης.
Στη συγκεκριμένη δράση και σε ό, τι αφορά στο γνωστικό κομμάτι (κριτική σκέψη/γνώση) τα παιδιά μαθαίνουν για τον καινοτόμο τρόπο που ο Ερατοσθένης σκέφτηκε και χρησιμοποίησε για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, καλούνται να κατανοήσουν πώς ακριβώς έκανε τη μέτρηση και να προσπαθήσουν να το επαναλάβουν.
Σε συναισθηματικό επίπεδο να ανταποκριθούν και να συμμετέχουν ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές που δίνονται από τον εκπαιδευτικό, να συνεργαστούν και να κάνουν την μέτρηση της περιφέρειας της Γης οι ίδιοι.
Στον Ψυχοκινητικό τομέα οι μαθητές καλούνται να μιμηθούν, να εφαρμόσουν -καθώς ακολουθούν την ίδια διαδικασία όπως και ο Ερατοσθένης- και να προσπαθήσουν να μετρήσουν την περιφέρεια της Γης, εργαζόμενοι ομαδικά.
Το εκπαιδευτικό σενάριο στηρίζεται στο ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης και τα παιδιά προετοιμάστηκαν σταδιακά:
Πρώτα μάθαμε για τον Ερατοσθένη, τη ζωή και το έργο του, αλλά και το πώς οδηγήθηκε στο συγκεκριμένο πείραμα.
Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν έρευνα σε ομάδες και βρήκαν στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πείραμα και τις μοιράστηκαν στην τάξη.
Συνδεθήκαμε ως σχολείο με άλλα σχολεία απ’ όλη την Ευρώπη, στην πλατφόρμα που οργανώνει το πείραμα πανευρωπαϊκά και επιλέξαμε τους συνεργάτες μας από τα σχολεία που βρίσκονται στον ίδιο γεωγραφικό μεσημβρινό.
Βρήκαμε ακριβώς την ώρα που έχουμε ηλιακό μεσημέρι στο Κιλκίς, εκείνη την ημέρα, για να εκτελέσουμε το πείραμα στον ίδιο χρόνο με τους συνεργάτες μας.
Ετοιμάσαμε τα απαραίτητα εργαλεία: ένα ξύλο 1μ., μετροταινία, φύλλα εργασίας για να σημειώσουμε τις μετρήσεις μας και ξεκινήσαμε να μετράμε 10 λεπτά πριν το ηλιακό μεσημέρι και συνεχίσαμε και για 10 λεπτά μετά.
Ανταλλάξαμε τις μετρήσεις μας με τα σχολεία που συνδεθήκαμε, αλλά κάναμε τις μετρήσεις μας και μεταξύ της θέσης του σχολείου μας κι αυτής του Ισημερινού. Καταφέραμε να υπολογίσουμε με αρκετή ακρίβεια την περιφέρεια της Γης και συζητήσαμε και τους λόγους που μπορεί να πέσαμε λίγο έξω.
Συμπερασματικά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν ως προς την αξία που έχει η ακριβής εφαρμογή μετρήσεων και κανόνων σε ένα πείραμα και πήραν και μια πρώτη γεύση από το Πυθαγόρειο θεώρημα και την τριγωνομετρία, αλλά και τη συνέχεια που έχει η μαθηματική επιστήμη και τη σημασία του να μην αφήνει κάποιος κενά στη μάθησή του.
➤τη δυνατότητα να αμφισβητούν, να αξιολογούν και να δομούν νέες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές,
➤τη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων ενεργητικής εμπλοκής του μαθητή στο διδακτικό γίγνεσθαι,
➤τη δημιουργία αυθεντικότερων συνθηκών μάθησης.
Στη συγκεκριμένη δράση και σε ό, τι αφορά στο γνωστικό κομμάτι (κριτική σκέψη/γνώση) τα παιδιά μαθαίνουν για τον καινοτόμο τρόπο που ο Ερατοσθένης σκέφτηκε και χρησιμοποίησε για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, καλούνται να κατανοήσουν πώς ακριβώς έκανε τη μέτρηση και να προσπαθήσουν να το επαναλάβουν.
Σε συναισθηματικό επίπεδο να ανταποκριθούν και να συμμετέχουν ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές που δίνονται από τον εκπαιδευτικό, να συνεργαστούν και να κάνουν την μέτρηση της περιφέρειας της Γης οι ίδιοι.
Στον Ψυχοκινητικό τομέα οι μαθητές καλούνται να μιμηθούν, να εφαρμόσουν -καθώς ακολουθούν την ίδια διαδικασία όπως και ο Ερατοσθένης- και να προσπαθήσουν να μετρήσουν την περιφέρεια της Γης, εργαζόμενοι ομαδικά.
Το εκπαιδευτικό σενάριο στηρίζεται στο ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης και τα παιδιά προετοιμάστηκαν σταδιακά:
Πρώτα μάθαμε για τον Ερατοσθένη, τη ζωή και το έργο του, αλλά και το πώς οδηγήθηκε στο συγκεκριμένο πείραμα.
Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν έρευνα σε ομάδες και βρήκαν στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πείραμα και τις μοιράστηκαν στην τάξη.
Συνδεθήκαμε ως σχολείο με άλλα σχολεία απ’ όλη την Ευρώπη, στην πλατφόρμα που οργανώνει το πείραμα πανευρωπαϊκά και επιλέξαμε τους συνεργάτες μας από τα σχολεία που βρίσκονται στον ίδιο γεωγραφικό μεσημβρινό.
Βρήκαμε ακριβώς την ώρα που έχουμε ηλιακό μεσημέρι στο Κιλκίς, εκείνη την ημέρα, για να εκτελέσουμε το πείραμα στον ίδιο χρόνο με τους συνεργάτες μας.
Ετοιμάσαμε τα απαραίτητα εργαλεία: ένα ξύλο 1μ., μετροταινία, φύλλα εργασίας για να σημειώσουμε τις μετρήσεις μας και ξεκινήσαμε να μετράμε 10 λεπτά πριν το ηλιακό μεσημέρι και συνεχίσαμε και για 10 λεπτά μετά.
Ανταλλάξαμε τις μετρήσεις μας με τα σχολεία που συνδεθήκαμε, αλλά κάναμε τις μετρήσεις μας και μεταξύ της θέσης του σχολείου μας κι αυτής του Ισημερινού. Καταφέραμε να υπολογίσουμε με αρκετή ακρίβεια την περιφέρεια της Γης και συζητήσαμε και τους λόγους που μπορεί να πέσαμε λίγο έξω.
Συμπερασματικά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν ως προς την αξία που έχει η ακριβής εφαρμογή μετρήσεων και κανόνων σε ένα πείραμα και πήραν και μια πρώτη γεύση από το Πυθαγόρειο θεώρημα και την τριγωνομετρία, αλλά και τη συνέχεια που έχει η μαθηματική επιστήμη και τη σημασία του να μην αφήνει κάποιος κενά στη μάθησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.