"Με μεγάλη έκπληξη, αλλά και έντονο προβληματισμό πληροφορηθήκαμε τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και του τ. Γεν. Γραμματέα Δ. Χασάπη για τις «Καθηγητικές Σχολές».
Διαφωνούμε απόλυτα με τις αντιλήψεις αυτές και θεωρούμε ότι δεν είναι καθόλου τυχαίες. Στόχος η απαξίωση του λειτουργήματός μας και η επιβολή μιας ατομικής επικίνδυνης αξιολόγησης.
Η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. καταγγέλλει τις συγκεκριμένες δηλώσεις και απαιτεί την άμεση αποκατάσταση του επιστημονικού μας κύρους. Θεωρούμε ότι επιχειρείται η δημιουργία κοινωνικού αυτοματισμού και προσβολής της παιδαγωγικής μας οντότητας. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με το κυβερνητικό σχέδιο εξοβελισμού από την Εκπαίδευση των συναδέλφων αναπληρωτών. Οι καιροί είναι χαλεποί και οφείλουμε να επαγρυπνούμε."
Ε.Ε. ΔΑΚΕ Kαθηγητών Δ.Ε.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΑΚΕ Ν.ΚΙΛΚΙΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΚΙΛΚΙΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο πρώτος υποστήριξε ότι «ο συγκεκριμένος όρος δεν υφίσταται σε καμία άλλη χώρα», αναρωτήθηκε δε «για ποιο λόγο η Φιλοσοφική ή η Φυσικομαθηματική ορίζονται ως Καθηγητικές.
Ο δεύτερος κατέθεσε την άποψη ότι «οι καθηγητές έχουν απίστευτα μεγάλο παιδαγωγικό έλλειμμα», πρόσθεσε δε ότι «δεν παρήχθησαν ως εκπαιδευτικοί αλλά ως γλωσσολόγοι, ιστορικοί, χημικοί ή μηχανολόγοι».
Σε όλα αυτά υπάρχει ισχυρότατος και απόλυτα τεκμηριωμένος επιστημονικός αντίλογος. Αυτό όμως που διαπιστώνεται είναι η ευθεία αμφισβήτηση της παιδαγωγικής μας επάρκειας.
Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης το δηλώνουν ρητά.
Διαφωνούμε απόλυτα με τις αντιλήψεις αυτές και θεωρούμε ότι δεν είναι καθόλου τυχαίες. Στόχος η απαξίωση του λειτουργήματός μας και η επιβολή μιας ατομικής επικίνδυνης αξιολόγησης.
Παράλληλα δε οι δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοί μας και οι νέοι πτυχιούχοι δεν θεωρούνται πλέον ως εκπαιδευτικοί. Με βάση δε τη λογική αυτή το κράτος δεν έχει καμία υποχρέωση επαγγελματικής τους αποκατάστασης. Με τον τρόπο αυτό δικαιολογούνται οι μηδενικοί διορισμοί και οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών.
Η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. καταγγέλλει τις συγκεκριμένες δηλώσεις και απαιτεί την άμεση αποκατάσταση του επιστημονικού μας κύρους. Θεωρούμε ότι επιχειρείται η δημιουργία κοινωνικού αυτοματισμού και προσβολής της παιδαγωγικής μας οντότητας. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με το κυβερνητικό σχέδιο εξοβελισμού από την Εκπαίδευση των συναδέλφων αναπληρωτών. Οι καιροί είναι χαλεποί και οφείλουμε να επαγρυπνούμε."
Ε.Ε. ΔΑΚΕ Kαθηγητών Δ.Ε.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΑΚΕ Ν.ΚΙΛΚΙΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΚΙΛΚΙΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Αφού όπως λέτε υπάρχει "ισχυρότατος και απόλυτα τεκμηριωμένος επιστημονικός αντίλογος" γιατί δεν αναφέρετε τα στοιχεία για να μορφωθούμε και οι υπόλοιποι; Μην κρυβόμαστε όμως, όλοι ξέρουμε ότι πρόκειται για ένα κακό κεκτημένο δικαίωμα του παρελθόντος, όπως και όλα τα υπόλοιπα που μας έφεραν στην κατάσταση που είμαστε. Στο πανεπιστήμιο δεν σπουδάζεις "καθηγητής" όπως λανθασμένα έχουν συνηθίσει να λένε οι παλιότερες γενιές. Στο πανεπιστήμιο σπουδάζεις μια συγκεκριμένη επιστήμη, π.χ. μαθηματικά, φιλολογία, οικονομικά, κλπ. Το ότι κάποιες επιστήμες τυγχαίνει να διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι οι αντίστοιχοι πτυχιούχοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια και σπουδές. Χρειάζεται επιπρόσθετη εξειδίκευση (π.χ. παιδαγωγικό πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή ΑΣΠΑΙΤΕ) για να αποκτήσεις τις παιδαγωγικές γνώσεις που θα σε κάνουν εκπαιδευτικό. Με εξαίρεση τα παιδαγωγικά τμήματα (δημοτικής, νηπιαγωγών, ειδικής αγωγής) καθώς και την κατεύθυνση παιδαγωγικής του ΦΠΨ, κανένα άλλο τμήμα στην ελλάδα δεν προσφέρει ικανό αριθμό μαθημάτων που θα καταστήσουν έναν πτυχιούχο του ολοκληρωμένο παιδαγωγό ικανό να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των σημερινών σχολείων.
ΑπάντησηΔιαγραφή