Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education»

Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education» 
16-18 Δεκεμβρίου 2016
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
«STEM» Ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών
Ιωάννης Λιναρδάκης*, Θεόδωρος Αντωνίου**
Το έργο συνολικής διάρκειας 24 μηνών σχεδιάσθηκε και υλοποιείται με τη σύμπραξη του Erasmus+ Key Action 2 και τη συνεργασία των φορέων Ugdymo Pletotes Centras – Lithuania, CREF - Centro de Recursos Educativos e Formação – Portugal, της Επιμορφωτικής Κιλκίς - Ελλάδα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς – Ελλάδα και των Centro Autonómico de Formación e Innovación – Spain και Universiteit Van Amsterdam – Netherlands. 

Ο σκοπός του είναι να δημιουργηθεί ένας ικανός αριθμός εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα εφαρμόσουν μία ενιαία προσέγγιση διδασκαλίας STEM, βασισμένη στην ενοποίηση πρακτικής εφαρμογής και διεπιστημονικής προσέγγισης και η οποία θα συμβάλει στην προετοιμασία των μαθητών για μία επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα αλλά και στην πρόοδο της κοινωνίας στον 21ο αιώνα. Οι επιμέρους στόχοι του έργου είναι: 

- Να αναπτύξει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση της εκπαίδευσης. 

- Να διερευνήσει νέες μορφές και μεθόδους διδασκαλίας μέσω διεπιστημονικής θεώρησης και προσέγγισης του πραγματικού κόσμου αλλά και εκπαιδευτικής αξιολόγησης. 

- Να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών σε τεχνικές δημιουργικότητας STEM μέσω ολοκληρωμένης εμπλοκής και βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης. 

- Να αναπτύξει δεξιότητες των μαθητών, όπως της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της συνεργατικότητας αλλά και βασικές ικανότητες (όπως η STMD = μαθηματική ικανότητα, βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, ψηφιακή ικανότητα). Για την υλοποίηση του έργου προβλέπονται να υλοποιηθούν και να παραχθούν:

 - Μαζική ανοιχτή online εκπαίδευση, Mooc: ένα online μάθημα με στόχο την ανοιχτή πρόσβαση και συμμετοχή μέσω του διαδικτύου για την παροχή διαδραστικών φόρουμ υποστήριξης των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εταίρων του έργου: μαθητών, καθηγητών και των βοηθών διδασκαλίας, Long-Term (LTPD) πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης για τους καθηγητές.

 - Συλλογή των ορθών πρακτικών: βίντεο μαθήματα με υπότιτλους και υποστηρικτικό υλικό (σχολιασμό, καθήκοντα, μεθοδολογικό υλικό, για την καθημερινή χρήση των εκπαιδευτικών), 

- Συνεδριάσεις των συντονιστών σχετικά με την ανάγκη και τη σημασία του έργου αλλά και για τη συμφωνία υλοποίησής του με βάση την προηγούμενη εμπειρία τους , επιλογή υποθεμάτων για LTPD, 

- Ορισμός δύο συντονιστών από κάθε χώρα, - Πραγματοποίηση δύο κύκλων εκπαίδευσης για τους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα συμμετέχουν στην πρακτική άσκηση και θα εργάζονται σε LTPD, 

- Βραχυπρόθεσμη πρακτική άσκηση στα σχολεία STEM, η οποία θα περιλαμβάνει παρατήρηση των μαθημάτων, βίντεο, 

- Εθνικό τελικό συνέδριο σε κάθε χώρα-εταίρο και ένα διεθνές τελικό συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου, 

- Εκδόσεις, πρακτικά εργαλεία και υλικό που αναπτύχθηκε από τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης και την οργάνωση μαθημάτων.

Λέξεις – κλειδιά: STEM, μαθητές εκπαιδευτικοί, δεξιότητες-ικανότητες,

Ο Ι.Λ. είναι Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς. Επικοινωνία: Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Επικοινωνία: Ανδρέα Παπανδρέου 3, 61100, Κιλκίς, 234135338, politistika@dide.kil.sch.gr.

Ο Θ.Α. είναι Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕ.ΣΥ.Π. της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Επικοινωνία: Μονοφατσίου 8, 712 01, Ηράκλειο, 2810333783, kesyp@dide.ira.sch.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.