Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Γουμενίσσης
Ασφαλώς, σε περιόδους εντάσεων και κρίσεων, το κοινωνικό σώμα έχει χρεία τροφοδοσίας των αντοχών του, ανατροφοδοσίας των ελπίδων και προπαντός της πίστης στο ζώντα Θεό.
Τέτοια τροφοδοσία ασφαλώς προσέφεραν οι Ακολουθίες του Επιταφίου σε κάθε κωμόπολη και χωριό, αλλά και η τελετή της φωτοδοσίας του Αναστασίμου φωτός της ελπίδος.
Το πρωί του Μεγ. Σαββάτου ο Σεβασμιώτατος Γουμενίσσης κ. Δημήτριος τέλεσε τις βαπτίσεις έξι νέων Σύρων και Ιρακινών στο Βαπτιστήριο της Αξιουπόλεως, ενός πατέρα με το νήπιό του και άλλων τεσσάρων νέων ανθρώπων, προερχόμενων από τους χριστιανούς (αντιχαλκηδονίους). Είχε προηγηθεί κατήχηση στο μυστήριο της αποκαλυμμένης και βιουμένης θεολογίας της Εκκλησίας μας.
Βαθμιδωτή συνέχεια δόθηκε με τον άμεσο φετινό εορτασμό του Αγίου Γεωργίου και πάλι στον αναστηλωμένο-συντηρημένο Ναό του στη Γουμένισσα. Με την προηγηθείσα λιτανεία της ιεράς εικόνος της Αναστάσεως από την Ιερά Μονή Παναγίας Γουμενίσσης ως το Μητροπολιτικό Ναό της πόλεως, όπου και είχαν τελεστεί ήδη όλες οι Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος. Μετά τον Εσπερινό της Αγάπης και τον κυριώνυμο μαζί εόρτιο Εσπερινό, λιτανεύθηκε ιερό λείψανο του Αγίου στις κεντρικές οδούς της Γουμένισσας, με προπορευόμενα τα Χάλκινα.
Η μνήμη του Μεγαλομάρτυρος Αγίου πανηγυρίστηκε παράλληλα και σε άλλους ενοριακούς Ναούς: του Ευρωπού, του Πευκοδάσους και του Καμποχωρίου του Δήμου Παιονίας (ΠΕ Κιλκίς), αλλά και της Κάτω Γέφυρας και του Καστανά (ΠΕ Θεσσαλονίκης). Η σημαντική της αναφοράς στην παρουσία του αγίου Γεωργίου, σκόπιμη ήδη από τα χρόνια της δουλείας, αρχίζει εκ νέου να παίρνει μιάν αισθητή επικαιρότητα, στα αδιέξοδα που περνούμε σαν τόπος και λαός, στη σμικρή πιά και “πολιορκούμενη” χωροθεσία της Ρωμηοσύνης.
Για τον Καστανά κι εφέτος, ενόψει της ενοριακής πανηγύρεως, είχε διοργανωθεί μετακομιδή αποτμήματος της τιμίας κάρας της αγίας οσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευής από την Ι. Μονή Παναγίας Μακρυμάλλης Ψαχνών Ευβοίας. Στις Ακολουθίες της υποδοχής προίστατο ο Σεβασμιώτατος, ενώ συνόδευε τιμητικά η φιλαρμονική της Αστυνομικής Δ/νσης Θεσσαλονίκης.
Και έφθασε μετά ταύτα άλλο ένα διπλό τοπικό εκκλησιαστικό πανηγύρι της Παιονίας:
Αφενός η καθιερωμένη λιτανεία της θαυματουργού εικόνος της Παναγίας Γουμένισσας τη Λαμπροτρίτη στο ομώνυμο Μοναστήρι της (μέσα στη Διακαινήσιμο εβδομάδα, κατά τα μοναστηριακά έθιμα)• με επικεφαλής τον παν. Πρωτοσύγκελλο και Καθηγούμενο αρχιμ. Αγαθάγγελο Σφονδυλιά και την Αδελφότητα της Μονής, αλλά και Εφημερίους της Μητροπόλεως, με προσέλευση όλης της πόλεως.
Και αφετέρου ο εορτασμός της μνήμης των νεοφανών Μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης της παρθένου στο φερώνυμο Μοναστήρι τους στη Γρίβα. Ολημερίς το Μοναστήρι υποδέχθηκε πληθώρα προσκυνητών εναποτιθέντων την περισσή ευλάβεια, την απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη ή και το βαρύτατο πόνο τους, απεκδεχομένων την αφέσιμη λύση των παραπτωμάτων τους, αλλά και την ελπιδοφόρο προοπτική ενός θαύματος.
Όπως κάθε χρόνο και εφέτος εκτέθηκαν επιπλέον σε ολοήμερη προσκύνηση τμήμα της Τιμίας Κάρας (από τη δεξιά υπερόφρυο περιοχή) του αγίου Ραφαήλ και ένα από τα πλευρά της ακρωτηριασμένης και πυρίκαυστης παρθενομάρτυρος αγίας Ειρήνης.
Την παραμονή, Λαμπρο-Δευτέρα 2 Μαίου έγινε ο πανηγυρικός Εσπερινός και την κυριώνυμη εόρτια ημέρα της Λαμπρο-Τρίτης Όρθρος, Αρχιερατική Λειτουργία, Αγιασμός με αποτμήματα του Τιμίου Σταυρού και των Ηλων της σωτηρίου Σταυρώσεως (ορατά τεκμήρια της κοινωνήσιμης προσεγγίσεως του αγιασμού της κτίσεως) και στο τέλος λιτανεία των ιερών λειψάνων, ενώ το απόγευμα εψάλη μετά τον Εσπερινό η Παράκληση των Αγίων και εκ νέου πάλιν Αγιασμός. Σε όλες τις Ακολουθίες και ιερές τελετουργίες προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως & Πολυκάστρου κ. Δημήτριος, συμπαραστατούμενος από τον Καθηγούμενο αρχιμ. Βησσαρίωνα, το Γενικό αρχιερατικό επίτροπο π. Δημήτριο Τριανταφυλλίδη, την Αδελφότητα της Μονής και άλλους Ιερείς εκ της οικείας και άλλων Ιερών Μητροπόλεων. Η πρωινή πανήγυρις μεταδόθηκε τηλεοπτικά από την TV 4E ανά το πανελλήνιο και ευρύτερα. Την πανήγυρι τίμησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ. Ανδρ. Βεργίδης, ο Δήμαρχος Παιονίας κ. Χρ. Γκουντενούδης με τους Αντιδημάρχους κ.κ. Λαζ. Ελιάδη, Ιω. Αλίρη και κα Σούλα Ουρζάνη, ο Πρόεδρος του ΔΔ Γουμένισσας κ. Αθ. Τραχανίδης, ο Γεν. Αστυνομικός Διοικητής της Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας υποστράτηγος κ. Νικόλαος Μαντουβάκης και εκπρόσωπος του Διοικητή της 33ης Μ/Κ Ταξιαρχίας, ενώ στη λιτανεία από υπόσχεση ευγνωμοσύνης μετείχε ομάδα από τα παραδοσιακά Χάλκινα της Γουμένισσας.
Πλήθος οικογενειών από όλη τη Μακεδονία και τη Θεσσαλία προσέρχονταν διαρκώς στο προσκυνηματικό καταφύγιο της θεόδοτης Χάρης των θαυματουργών Νεοφανών Αγίων. Ανάμεσά τους και επώνυμοι ιαθέντες, των οποίων οι ολοζώντανες ομολογίες είναι αναρτημένες στην αντίστοιχη ιστοσελίδα, προς επιστηριγμό της πίστης και της ευλάβειας όλων. Στις ομιλίες του ο Σεβασμιώτατος εστίαζε στο μεγαλείο της αποκαλυπτικής μεγαλωσύνης της πίστης μας, στην αναστασίμως πάντοτε νικώσα σταυρωμένη ζωή της Εκκλησίας, στην Αγιοπνευματική από Θεού παρηγορία της ιστορίας των τριών Αγίων, στο καιριότερο γεγονός της φανερώσεώς τους που μετέπεισε τον τότε Μητροπολίτη μακαρτιστό Ιάκωβο Β΄ τον Κλεόμβροτο να τους πιστέψει καταφάσκοντας στο “μέγα σημείον” της φανερώσεώς τους.
Με βάση τον αγιοπατερικό λόγο του Μεγ. Βασιλείου και του ιερού Χρυσοστόμου, μέσα από την ερμηνευτική επικαιροποίηση του ιστορικού των Καρυών, διεκήρυξε την ακατάβλητη αναστάσιμη εσχατολογία της σταυρουμένης ιστορίας της Εκκλησίας, και το χρέος της εξαγγελίας των θαυμασίων των Αγίων, προς δόξαν Θεού και οικοδομήν της Εκκλησίας. Η γεμάτες παλμό βιωματικής πίστεως και ομολογίας ομιλίες του ενθουσίασαν τις καρδιές εκατοντάδων ή και χιλιάδων ανθρώπων που μετείχαν στην επικοινωνία του λειτουργικού κηρύγματος, είτε παρόντες είτε μέσω της τηλεοπτικής μεταδόσεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.