Η Εσπερίδα πραγματοποιείται μετά τις σχετικές προβλεπόμενες διαδικασίες με την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Αφορμή για την πραγματοποίηση της Εσπερίδας υπήρξε η αποδεδειγμένη αύξηση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών στη μαθητική κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Χρέος μας είναι, αρχικά, η ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων (μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών) καθώς και η άρση στερεότυπων και προκαταλήψεων γύρω από το θέμα.
Επειδή ο έγκαιρος εντοπισμός, η διάγνωση, η αξιολογική κα συνεχής υποστήριξη είναι τα κλειδιά για την καλύτερη διαχείρισή τους, οι στόχοι αυτής της Εσπερίδας κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, η συνεργασία αποκεντρωμένων υπηρεσιών, στελεχών, εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και των ίδιων των μαθητών, μπορούν να συμβάλλουν στην μεταμόρφωση αυτών των δυσκολιών σε ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής προοπτικής. Το σύγχρονο σχολείο οφείλει να είναι δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία και για να το καταφέρει αυτό πρέπει να μην αποκλείει αλλά να ενσωματώνει.
Η Εσπερίδα επειδή θα απευθύνεται όχι μόνο στο στενό περιβάλλον της σχολικής κοινότητας αλλά και στην ευρύτερη τοπική και όχι μόνο κοινωνία, ευελπιστούμε μέσα από τη δημοσιογραφική κάλυψη να δώσει εκείνο το ποσοστό διάχυσης της προστιθέμενης αξίας της δράσης και σε όλο το φάσμα των κοινωνικών μετόχων. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση η παρουσία των τηλεοπτικών καναλιών καθώς και των υπολοίπων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Social Media, φρονούμε ότι θα συμβάλλει σ΄ αυτήν την προοπτική.
Ενδεικτικό πρόγραμμα της Εσπερίδας
18.00 - 18.15 Προσέλευση
18.15 - 18.30 Χαιρετισμός. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος.
Χαιρετισμός. Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κ. Αριστείδης Παπαδόπουλος
18.30 - 18.45 Οι μαθησιακές δυσκολίες μαθητών ως κριτήριο για τον εντοπισμό ψυχοκοινωνικών αναγκών. Ενδεικτικές περιπτώσεις διαχείρισής τους από την πλευρά των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων.
Σωτηρία Καρολίδου . Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ.Δ.Ε. Κιλκίς.
Αθανάσιος Χαρίσης . Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ.Δ.Ε. Πιερίας.
18.45 - 19.15 «Δυσλεξία, παιδιά και έφηβοι».
Δρ. Γεώργιος Μπότσας. Σχολικός Σύμβουλος 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαλκιδικής.
19.15 - 19.30 «Προσφορά Υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών».
Αγγελική Ιωαννίδου. Κοινωνική Λειτουργός ΚΕΔΔΥ Κιλκίς.
19.30 – 20.00 «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.) και Ενήλικη Ζωή: Η εξελικτική πορεία των Ε.Μ.Δ. και οι δευτερογενείς κοινωνικές, εκπαιδευτικές/επαγγελματικές και ψυχο-συναισθηματικές συνέπειές τους».
Ελίνα Μπόντη. Ειδική Παιδαγωγός, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής, Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., ΓΝΘ. «Παπαγεωργίου.
20.00 - 20.30 «Γονείς και Δυσλεξία».
Γεωργία Μπάρου. Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης- Β. Ελλάδος.
20.30 – 21.00 Συζήτηση
Αφορμή για την πραγματοποίηση της Εσπερίδας υπήρξε η αποδεδειγμένη αύξηση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών στη μαθητική κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Χρέος μας είναι, αρχικά, η ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων (μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών) καθώς και η άρση στερεότυπων και προκαταλήψεων γύρω από το θέμα.
Επειδή ο έγκαιρος εντοπισμός, η διάγνωση, η αξιολογική κα συνεχής υποστήριξη είναι τα κλειδιά για την καλύτερη διαχείρισή τους, οι στόχοι αυτής της Εσπερίδας κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, η συνεργασία αποκεντρωμένων υπηρεσιών, στελεχών, εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και των ίδιων των μαθητών, μπορούν να συμβάλλουν στην μεταμόρφωση αυτών των δυσκολιών σε ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής προοπτικής. Το σύγχρονο σχολείο οφείλει να είναι δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία και για να το καταφέρει αυτό πρέπει να μην αποκλείει αλλά να ενσωματώνει.
Η Εσπερίδα επειδή θα απευθύνεται όχι μόνο στο στενό περιβάλλον της σχολικής κοινότητας αλλά και στην ευρύτερη τοπική και όχι μόνο κοινωνία, ευελπιστούμε μέσα από τη δημοσιογραφική κάλυψη να δώσει εκείνο το ποσοστό διάχυσης της προστιθέμενης αξίας της δράσης και σε όλο το φάσμα των κοινωνικών μετόχων. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση η παρουσία των τηλεοπτικών καναλιών καθώς και των υπολοίπων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Social Media, φρονούμε ότι θα συμβάλλει σ΄ αυτήν την προοπτική.
Ενδεικτικό πρόγραμμα της Εσπερίδας
18.00 - 18.15 Προσέλευση
18.15 - 18.30 Χαιρετισμός. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος.
Χαιρετισμός. Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κ. Αριστείδης Παπαδόπουλος
18.30 - 18.45 Οι μαθησιακές δυσκολίες μαθητών ως κριτήριο για τον εντοπισμό ψυχοκοινωνικών αναγκών. Ενδεικτικές περιπτώσεις διαχείρισής τους από την πλευρά των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων.
Σωτηρία Καρολίδου . Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ.Δ.Ε. Κιλκίς.
Αθανάσιος Χαρίσης . Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ.Δ.Ε. Πιερίας.
18.45 - 19.15 «Δυσλεξία, παιδιά και έφηβοι».
Δρ. Γεώργιος Μπότσας. Σχολικός Σύμβουλος 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαλκιδικής.
19.15 - 19.30 «Προσφορά Υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών».
Αγγελική Ιωαννίδου. Κοινωνική Λειτουργός ΚΕΔΔΥ Κιλκίς.
19.30 – 20.00 «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.) και Ενήλικη Ζωή: Η εξελικτική πορεία των Ε.Μ.Δ. και οι δευτερογενείς κοινωνικές, εκπαιδευτικές/επαγγελματικές και ψυχο-συναισθηματικές συνέπειές τους».
Ελίνα Μπόντη. Ειδική Παιδαγωγός, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής, Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., ΓΝΘ. «Παπαγεωργίου.
20.00 - 20.30 «Γονείς και Δυσλεξία».
Γεωργία Μπάρου. Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης- Β. Ελλάδος.
20.30 – 21.00 Συζήτηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.