Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας
Γιώργος Γραμματικόπουλος
Δασολόγος
Το ενδιαφέρον μου για κάθε τι καλό που αφορά την κοινωνία με ώθησε να στείλω την παρούσα, πιστεύοντας ότι προσθέσει ένα λιθαράκι στο έργο σας.
α. Ένας σωματικά ανάπηρος ανακαλύπτει το φάρμακο του καρκίνου. Αυτός αναδεικνύεται πολύ καλύτερος από εμάς.
β. Ένας μαύρος κυβερνά την μεγαλύτερη δύναμη του κόσμου.
- Εργατικότητα. Ο άνθρωπος που παράγει κάτι νοιώθει τη χαρά της δημιουργίας που του δίνει ενδιαφέρον για τη ζωή.
- Λιτότητα σπατάλη. Από ένα παλιό ρούχο που θα πετάξουμε κρατάμε τα κουμπιά. Αποθηκεύουμε αρκετά πράγματα που σήμερα δεν μας είναι χρήσιμα.
- Βία. Αυτάρκεια. Υγιεινή διατροφή. Μαγειρική.
Αν κατορθώσουμε να διδάξουμε στα παιδιά ώστε αυτά να διορθώνουν τους μεγαλύτερους, τότε σε πολλά θέματα πετύχαμε.
Παράδειγμα. Υιός προς μπαμπά "Γιατί αδειάζεις στο δρόμο το σταχτοδοχείο του αυτοκινήτου σου, αφού δίπλα υπάρχει κάδος απορριμμάτων; Ξέρεις ότι έτσι υποχρεώνεις τον δήμο σε δαπάνες καθαριότητας και θέτεις σε κίνδυνο την υγεία μας από τυχόν εισπνοή της στάχτης;"
Η ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία πρέπει να αλλάξουν. Τα παιδιά δεν πρέπει να φορτώνονται με θεωρητικά μαθήματα και μάλιστα στο σπίτι.
Κύριος σκοπός πρέπει να είναι η διαμόρφωση ενάρετων χαρακτήρων. Η ζωή χωρίς ιδανικά και αρετές δεν έχει αξία. Άνθρωπος χωρίς αυτά έχει θέση στη ζούγκλα. Προσπάθεια της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η συγκράτηση όλων στην πολιτισμένη κοινωνία.
Πρέπει να επεξηγηθούν στα παιδιά, κυρίως με εικόνες – βίντεο – παραδείγματα, τα χαρακτηριστικά ενός ενάρετου ανθρώπου και αυτά ενός κακού, ώστε ν’ απορρίψουν από το εγώ τους, τα κακά χαρακτηριστικά.
Για να εφαρμοστούν οι ανωτέρω σκέψεις, πρέπει οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί να επιμορφωθούν σε σεμινάρια με θέμα την ψυχολογία.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη τα παιδιά πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν και στα κατωτέρω θέματα:
- Εφαρμογή νόμων – κανονισμών – πειθαρχία. Ο καταγγέλων τον παραβάτη δεν είναι «προδότης» αλλά πρέπει να επιβραβεύεται.- Πολιτισμός. Η διατήρηση των ηθών και εθίμων ώστε να μη μας αφομοιώσει η παγκοσμιοποίηση.- Ανάδειξη ταλέντων. Π.χ. τραγούδι, ζωγραφική κ.λπ.- Προστασία του περιβάλλοντος και των μνημείων της φύσης- Ανακύκλωση- Ομαδικότητα. Καταπολέμηση αρρωστημένου εγωισμού. Από την συνεργασία – ανταλλαγή γνωμών προκύπτει το καλύτερο αποτέλεσμα.- Ρατσισμός. Ο κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, αναπηρίας κ.λπ. πρέπει να κρίνεται ανάλογα με τις πνευματικές αρετές και αξίες του. Π.χ.
Κύριος σκοπός πρέπει να είναι η διαμόρφωση ενάρετων χαρακτήρων. Η ζωή χωρίς ιδανικά και αρετές δεν έχει αξία. Άνθρωπος χωρίς αυτά έχει θέση στη ζούγκλα. Προσπάθεια της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η συγκράτηση όλων στην πολιτισμένη κοινωνία.
Πρέπει να επεξηγηθούν στα παιδιά, κυρίως με εικόνες – βίντεο – παραδείγματα, τα χαρακτηριστικά ενός ενάρετου ανθρώπου και αυτά ενός κακού, ώστε ν’ απορρίψουν από το εγώ τους, τα κακά χαρακτηριστικά.
Για να εφαρμοστούν οι ανωτέρω σκέψεις, πρέπει οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί να επιμορφωθούν σε σεμινάρια με θέμα την ψυχολογία.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη τα παιδιά πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν και στα κατωτέρω θέματα:
- Εφαρμογή νόμων – κανονισμών – πειθαρχία. Ο καταγγέλων τον παραβάτη δεν είναι «προδότης» αλλά πρέπει να επιβραβεύεται.- Πολιτισμός. Η διατήρηση των ηθών και εθίμων ώστε να μη μας αφομοιώσει η παγκοσμιοποίηση.- Ανάδειξη ταλέντων. Π.χ. τραγούδι, ζωγραφική κ.λπ.- Προστασία του περιβάλλοντος και των μνημείων της φύσης- Ανακύκλωση- Ομαδικότητα. Καταπολέμηση αρρωστημένου εγωισμού. Από την συνεργασία – ανταλλαγή γνωμών προκύπτει το καλύτερο αποτέλεσμα.- Ρατσισμός. Ο κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, αναπηρίας κ.λπ. πρέπει να κρίνεται ανάλογα με τις πνευματικές αρετές και αξίες του. Π.χ.
α. Ένας σωματικά ανάπηρος ανακαλύπτει το φάρμακο του καρκίνου. Αυτός αναδεικνύεται πολύ καλύτερος από εμάς.
β. Ένας μαύρος κυβερνά την μεγαλύτερη δύναμη του κόσμου.
- Εργατικότητα. Ο άνθρωπος που παράγει κάτι νοιώθει τη χαρά της δημιουργίας που του δίνει ενδιαφέρον για τη ζωή.
- Λιτότητα σπατάλη. Από ένα παλιό ρούχο που θα πετάξουμε κρατάμε τα κουμπιά. Αποθηκεύουμε αρκετά πράγματα που σήμερα δεν μας είναι χρήσιμα.
- Βία. Αυτάρκεια. Υγιεινή διατροφή. Μαγειρική.
Αν κατορθώσουμε να διδάξουμε στα παιδιά ώστε αυτά να διορθώνουν τους μεγαλύτερους, τότε σε πολλά θέματα πετύχαμε.
Παράδειγμα. Υιός προς μπαμπά "Γιατί αδειάζεις στο δρόμο το σταχτοδοχείο του αυτοκινήτου σου, αφού δίπλα υπάρχει κάδος απορριμμάτων; Ξέρεις ότι έτσι υποχρεώνεις τον δήμο σε δαπάνες καθαριότητας και θέτεις σε κίνδυνο την υγεία μας από τυχόν εισπνοή της στάχτης;"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.