Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 77679/Ε2/15-05-2015 με θέμα «Υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2015-2016», που προωθήθηκε ως πίνακας προς συμπλήρωση στις 19/5/2015 στα σχολεία, ζητείται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας η συμπλήρωση πινάκων μέχρι την Τρίτη 26/5/2015!
Δηλαδή μέσα στην περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων και σε μία (26/5 για τα Ιόνια νησιά) ή δύο (21/5 και 26/5 για τα υπόλοιπα σχολεία) ημέρες ενδοσχολικών εξετάσεων καλούνται τα λύκεια:
1. Να συντάξουν πίνακες με τους προσανατολισμούς που επιλέγουν οι μαθητές οι οποίοι προάγονται στη Β΄ και Γ΄ λυκείου.
2. Να συντάξουν πίνακες με τα μαθήματα επιλογής για την Α΄ Λυκείου, πού όμως θα συνταχθούν από τα Γυμνάσια από τα οποία θα προέρχονται οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου).
3. Να κατανείμουν αυτούς τους μαθητές σε τμήματα ανά τάξη και προσανατολισμό. Έτσι οι μαθητές της Β΄ προς Γ΄ Λυκείου καλούνται να δηλώσουν αιφνιδιαστικά τις επιλογές τους, την ώρα που αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουνίου 2015 να καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση:
Ι. Η εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού.
ΙΙ. Ο καθορισμός των δύο (2) μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας για κάθε Επιστημονικό Πεδίο.
ΙΙΙ. Οι συντελεστές βαρύτητας σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολιμού και Επιστημονικό Πεδίο.
ΙV. Ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές ή στα τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ . V. Ποιες σχολές συμπεριλαμβάνει το κάθε Επιστημονικό Πεδίο.
VI. Σε ποια Επιστημονικά Πεδία θα ενταχθούν οι σχολές του Στρατού, της Αστυνομίας και του Εμπορικού Ναυτικού.
Χωρίς τα στοιχειωδώς αυτονόητα κριτήρια επιλογής εκ μέρους των μαθητών, οι επιλογές τους είναι σαφώς πρόχειρες και επομένως εντελώς αναξιόπιστες. Οι ως άνω πίνακες θα χρησιμοποιηθούν για τη σύνταξη των κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπως ορίζεται στην εγκύκλιο).
Προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς την αξιοπιστία αυτών των πινάκων.
Είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν μεταθέσεις «στον αέρα» μια και η διαδικασία καταγραφής των προθέσεων των μαθητών μόνο την πραγματικότητα δεν πρόκειται να αποτυπώσει.
Η προφανής απαξίωση της διαδικασίας των μεταθέσεων σε συνδυασμό με την ελάττωση των ωρών διδασκαλίας στους κλάδους ΠΕ04-01 (φυσικοί) και ΠΕ02 (φιλόλογοι) δύο ερμηνείες επιδέχεται. Ή το Υπουργείο στοχεύει στην οργανικότητα ή υπάρχει άγνοια και απειρία εκ μέρους των υπευθύνων της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δηλαδή μέσα στην περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων και σε μία (26/5 για τα Ιόνια νησιά) ή δύο (21/5 και 26/5 για τα υπόλοιπα σχολεία) ημέρες ενδοσχολικών εξετάσεων καλούνται τα λύκεια:
1. Να συντάξουν πίνακες με τους προσανατολισμούς που επιλέγουν οι μαθητές οι οποίοι προάγονται στη Β΄ και Γ΄ λυκείου.
2. Να συντάξουν πίνακες με τα μαθήματα επιλογής για την Α΄ Λυκείου, πού όμως θα συνταχθούν από τα Γυμνάσια από τα οποία θα προέρχονται οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου).
3. Να κατανείμουν αυτούς τους μαθητές σε τμήματα ανά τάξη και προσανατολισμό. Έτσι οι μαθητές της Β΄ προς Γ΄ Λυκείου καλούνται να δηλώσουν αιφνιδιαστικά τις επιλογές τους, την ώρα που αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουνίου 2015 να καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση:
Ι. Η εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού.
ΙΙ. Ο καθορισμός των δύο (2) μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας για κάθε Επιστημονικό Πεδίο.
ΙΙΙ. Οι συντελεστές βαρύτητας σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολιμού και Επιστημονικό Πεδίο.
ΙV. Ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές ή στα τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ . V. Ποιες σχολές συμπεριλαμβάνει το κάθε Επιστημονικό Πεδίο.
VI. Σε ποια Επιστημονικά Πεδία θα ενταχθούν οι σχολές του Στρατού, της Αστυνομίας και του Εμπορικού Ναυτικού.
Χωρίς τα στοιχειωδώς αυτονόητα κριτήρια επιλογής εκ μέρους των μαθητών, οι επιλογές τους είναι σαφώς πρόχειρες και επομένως εντελώς αναξιόπιστες. Οι ως άνω πίνακες θα χρησιμοποιηθούν για τη σύνταξη των κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπως ορίζεται στην εγκύκλιο).
Προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς την αξιοπιστία αυτών των πινάκων.
Είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν μεταθέσεις «στον αέρα» μια και η διαδικασία καταγραφής των προθέσεων των μαθητών μόνο την πραγματικότητα δεν πρόκειται να αποτυπώσει.
Η προφανής απαξίωση της διαδικασίας των μεταθέσεων σε συνδυασμό με την ελάττωση των ωρών διδασκαλίας στους κλάδους ΠΕ04-01 (φυσικοί) και ΠΕ02 (φιλόλογοι) δύο ερμηνείες επιδέχεται. Ή το Υπουργείο στοχεύει στην οργανικότητα ή υπάρχει άγνοια και απειρία εκ μέρους των υπευθύνων της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.