Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης
Υποψήφιος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς
M.Sc., Τεχνολόγος Γεωπόνος
Υποψήφιος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς
M.Sc., Τεχνολόγος Γεωπόνος
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων
Η Θέση της ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε. είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας. Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες πολιτικές αποφάσεις, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της.
Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ , παρακολουθούν με αγωνία την υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν. 4186/2013) μέσω των πρόσφατων Υπουργικών αποφάσεων.
Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση. Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων.
Πιο συγκεκριμένα
σε μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ.
η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :
να παρατείνει την περίοδο των εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013).
να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία στα μαθήματα γενικής παιδείας.
να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ. 100637/Γ2).
να επιτρέψει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν.
Η Θέση της ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε. είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας. Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες πολιτικές αποφάσεις, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της.
Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ , παρακολουθούν με αγωνία την υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν. 4186/2013) μέσω των πρόσφατων Υπουργικών αποφάσεων.
Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση. Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων.
Πιο συγκεκριμένα
σε μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ.
η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :
να παρατείνει την περίοδο των εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013).
να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία στα μαθήματα γενικής παιδείας.
να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ. 100637/Γ2).
να επιτρέψει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν.
http://blog.socrates.name/2011/06/texniko-lykeio.html
ΑπάντησηΔιαγραφή