Δελτίο τύπου Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Ψηφίστηκαν στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 από τη Βουλή δυο σημαντικές τροπολογίες που, για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία, αποτελούν παρεμβάσεις - τομή στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης και της αγοράς εργασίας.
Η πρώτη διάταξη αφορά στην εξομοίωση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ με τους ασφαλισμένους των υπολοίπων ταμείων, ως προς τη δυνατότητα συνταξιοδότησης τους με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και του 62ου έτους της ηλικίας τους. Πρόκειται για μια παρέμβαση που αποκαθιστά με όρους δικαιοσύνης και ισονομίας την ίση μεταχείριση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ σε σχέση με τους ασφαλισμένους των άλλων ασφαλιστικών οργανισμών, καθώς μέχρι σήμερα το συνταξιοδοτικό καθεστώς των αγροτών δεν τους επέτρεπε να συνταξιοδοτούνται πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους, ακόμη και αν είχαν πραγματοποιήσει 40 έτη ασφάλισης.
Το νέο αυτό πλαίσιο αφορά όλους τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ αγρότες, οι οποία στα 62 έτη τους και άνω, συμπληρώνουν 40 έτη ασφάλισης σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα. Σε κάθε περίπτωση, για τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης ισχύει η αναγνώριση πλασματικών ετών, σύμφωνα με όσα ισχύουν για τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία.
Με τη δεύτερη διάταξη, αναβαθμίζονται οι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει ο ΟΑΕΔ και απλοποιούνται δραστικά οι διαδικασίες στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και στα πρότυπα των πλέον προηγμένων ευρωπαϊκών δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης. Μεταξύ άλλων, εφεξής οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ θα μπορούν να ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας τους εξ΄αποστάσεως και από τον προσωπικό τους υπολογιστή, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Πρόκειται για έναν ριζικό οργανωτικό εξορθολογισμό που προσφέρει όχι μόνο απτά διαδικαστικά οφέλη, καθώς η επίτευξη μείωσης έως και 3.600.000 επισκέψεων ετησίως θα θέσει οριστικό τέλος στις ουρές και την ταλαιπωρία των ανέργων στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, αλλά και ουσιαστικά οφέλη σε όρους αποτελεσματικότητας, καθώς η αποδέσμευση των εξειδικευμένων εργασιακών συμβούλων του ΟΑΕΔ από καθημερινές διοικητικές διαδικασίες και η επικέντρωσή τους στην κατάρτιση συγκροτημένων Ατομικών Σχεδίων Δράσης για την ένταξη ή επανένταξη των ανέργων στην απασχόληση, θα τονώσει την αποτελεσματική λειτουργία και τη στρατηγική παρέμβαση του ΟΑΕΔ στην αγορά εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να επισημανθεί ότι η παραπάνω πλήρης και διαδραστική αξιοποίηση του διαδικτύου για τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ κατέστη τεχνικά εφικτή και λειτουργικά ασφαλής, καθώς η από 1η Μαρτίου 2013 ολοκληρωμένη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» επιτρέπει την αξιόπιστη ηλεκτρονική καταγραφή των ροών της μισθωτής εργασίας και συνεπώς την άμεση ενημέρωση του Οργανισμού για κάθε μεταβολή της εργασιακής κατάστασης των εγγεγραμμένων στα μητρώα του ανέργων, αλλά και τον εντοπισμό τυχόν παραβατικών συμπεριφορών ως προς τη μη νόμιμη λήψη επιδόματος ανεργίας από άτομα που ήδη εργάζονται. Σημειώνεται, πάντως, ότι οι περίπου 140.000 εγγεγραμμένοι άνεργοι που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας θα συνεχίσουν να προσέρχονται αυτοπρόσωπα στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για λόγους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Όπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης:
«Υλοποιούμε σήμερα μια πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για το ασφαλιστικό των αγροτών. Η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ να παίρνουν σύνταξη στα 62 έτη ύστερα από 40 χρόνια ασφάλισης – όπως, δηλαδή, όλοι οι ασφαλισμένοι των υπόλοιπων ταμείων – είναι ζήτημα δικαιοσύνης, ζήτημα ίσης μεταχείρισης.
Σε κάθε περίπτωση, ο εξορθολογισμός και η ενίσχυση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης στη χώρα μας είναι μια διαρκής προσπάθεια. Βήμα – βήμα εντοπίζουμε στρεβλώσεις και αδυναμίες, αποκαθιστούμε αδικίες του παρελθόντος.
Παράλληλα, αλλάζουμε εντελώς το τοπίο στις σχέσεις των ανέργων με τον ΟΑΕΔ. Με την ψηφιακή ανανέωση της κάρτας ανεργίας, σταματάμε οριστικά τις ουρές και την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας και απελευθερώνουμε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για την ουσιαστική και αποτελεσματική στήριξη των ανέργων.
Η πρώτη διάταξη αφορά στην εξομοίωση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ με τους ασφαλισμένους των υπολοίπων ταμείων, ως προς τη δυνατότητα συνταξιοδότησης τους με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και του 62ου έτους της ηλικίας τους. Πρόκειται για μια παρέμβαση που αποκαθιστά με όρους δικαιοσύνης και ισονομίας την ίση μεταχείριση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ σε σχέση με τους ασφαλισμένους των άλλων ασφαλιστικών οργανισμών, καθώς μέχρι σήμερα το συνταξιοδοτικό καθεστώς των αγροτών δεν τους επέτρεπε να συνταξιοδοτούνται πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους, ακόμη και αν είχαν πραγματοποιήσει 40 έτη ασφάλισης.
Το νέο αυτό πλαίσιο αφορά όλους τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ αγρότες, οι οποία στα 62 έτη τους και άνω, συμπληρώνουν 40 έτη ασφάλισης σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα. Σε κάθε περίπτωση, για τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης ισχύει η αναγνώριση πλασματικών ετών, σύμφωνα με όσα ισχύουν για τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία.
Με τη δεύτερη διάταξη, αναβαθμίζονται οι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει ο ΟΑΕΔ και απλοποιούνται δραστικά οι διαδικασίες στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και στα πρότυπα των πλέον προηγμένων ευρωπαϊκών δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης. Μεταξύ άλλων, εφεξής οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ θα μπορούν να ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας τους εξ΄αποστάσεως και από τον προσωπικό τους υπολογιστή, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Πρόκειται για έναν ριζικό οργανωτικό εξορθολογισμό που προσφέρει όχι μόνο απτά διαδικαστικά οφέλη, καθώς η επίτευξη μείωσης έως και 3.600.000 επισκέψεων ετησίως θα θέσει οριστικό τέλος στις ουρές και την ταλαιπωρία των ανέργων στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, αλλά και ουσιαστικά οφέλη σε όρους αποτελεσματικότητας, καθώς η αποδέσμευση των εξειδικευμένων εργασιακών συμβούλων του ΟΑΕΔ από καθημερινές διοικητικές διαδικασίες και η επικέντρωσή τους στην κατάρτιση συγκροτημένων Ατομικών Σχεδίων Δράσης για την ένταξη ή επανένταξη των ανέργων στην απασχόληση, θα τονώσει την αποτελεσματική λειτουργία και τη στρατηγική παρέμβαση του ΟΑΕΔ στην αγορά εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να επισημανθεί ότι η παραπάνω πλήρης και διαδραστική αξιοποίηση του διαδικτύου για τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ κατέστη τεχνικά εφικτή και λειτουργικά ασφαλής, καθώς η από 1η Μαρτίου 2013 ολοκληρωμένη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» επιτρέπει την αξιόπιστη ηλεκτρονική καταγραφή των ροών της μισθωτής εργασίας και συνεπώς την άμεση ενημέρωση του Οργανισμού για κάθε μεταβολή της εργασιακής κατάστασης των εγγεγραμμένων στα μητρώα του ανέργων, αλλά και τον εντοπισμό τυχόν παραβατικών συμπεριφορών ως προς τη μη νόμιμη λήψη επιδόματος ανεργίας από άτομα που ήδη εργάζονται. Σημειώνεται, πάντως, ότι οι περίπου 140.000 εγγεγραμμένοι άνεργοι που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας θα συνεχίσουν να προσέρχονται αυτοπρόσωπα στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για λόγους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Όπως δήλωσε σχετικά ο υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης:
«Υλοποιούμε σήμερα μια πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για το ασφαλιστικό των αγροτών. Η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ να παίρνουν σύνταξη στα 62 έτη ύστερα από 40 χρόνια ασφάλισης – όπως, δηλαδή, όλοι οι ασφαλισμένοι των υπόλοιπων ταμείων – είναι ζήτημα δικαιοσύνης, ζήτημα ίσης μεταχείρισης.
Σε κάθε περίπτωση, ο εξορθολογισμός και η ενίσχυση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης στη χώρα μας είναι μια διαρκής προσπάθεια. Βήμα – βήμα εντοπίζουμε στρεβλώσεις και αδυναμίες, αποκαθιστούμε αδικίες του παρελθόντος.
Παράλληλα, αλλάζουμε εντελώς το τοπίο στις σχέσεις των ανέργων με τον ΟΑΕΔ. Με την ψηφιακή ανανέωση της κάρτας ανεργίας, σταματάμε οριστικά τις ουρές και την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας και απελευθερώνουμε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για την ουσιαστική και αποτελεσματική στήριξη των ανέργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.