Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης
Ανώμαλη προσγείωση για τους επικοινωνιολόγους της Coca Cola. Μέσα σε έξι ώρες αναγκάστηκαν χθες (Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014) να «κατεβάσουν» προπαγανδιστική ανάρτηση της πολυεθνικής εταιρείας στον ιστότοπο «Μηχανή του χρόνου» του δημοσιογράφου Χρίστου Βασιλόπουλου μετά από καταιγισμό αρνητικών σχολείων των αναγνωστών κατά του προκλητικού προπαγανδιστικού κειμένου.
Η επιλογή του συγκεκριμένου ιστοτόπου δεν ήταν τυχαία: η επικοινωνιακή ομάδα της Coca Cola προσπάθησε με την προπαγανδιστική δημοσίευση να ισοφαρίσει τις εντυπώσεις που άφησε πίσω της η δημόσια ανακοίνωση των απεργών ενάντια σε διαφήμιση της Coca Cola: σύμφωνα με τους εργαζόμενους η διαφήμιση παραπλανούσε τους καταναλωτές προσπαθώντας να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη άρχισε πάλι να λειτουργεί.
Η ανακοίνωση των απεργών φιλοξενήθηκε σε πολλούς ιστοτόπους: θραύση έκανε η αναμετάδοσή της από τον ευρείας επισκεψιμότητας ιστότοπο του δημοσιογράφου Κώστα Μπαξεβάνη «Το κουτί της Πανδώρας» - οι αναμεταδόσεις της ανακοίνωσης ξεπέρασαν τις οκτώ χιλιάδες. Η ανακοίνωση αναρτήθηκε υπό τον τίτλο: «Εργαζόμενοι Coca Cola: Η εταιρία διαφημίζει ότι μένει Ελλάδα ενώ κλείνει εργοστάσια».
Στο μεσοδιάστημα η Coca Cola αναδιπλώθηκε: η παραπλανητική τηλεοπτική διαφήμιση της με την ελληνική σημαία, τα κάστρα και τον Λευκό Πύργο, την πλατεία Αριστοτέλους και τους δρόμους της Θεσσαλονίκης έφυγε από τις οθόνες των τηλεοράσεων όπως εμφανίσθηκε - νύχτα σαν τον κλέφτη στο σκοτάδι…
Από αυτό το αδιέξοδο θέλησε να ξεφύγει η ομάδα επικοινωνίας της Coca Cola με τη δημοσίευση της προπαγανδιστικής καταχώρησης στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου»: αλλά η αντίδραση των αναγνωστών και αναγνωστριών υπήρξε άμεση και δυναμική – χιλιάδες αρνητικά σχόλια ανάγκασαν τους διαχειριστές της σελίδας να αποσύρουν το, ούτως ή άλλως, γελοίο προπαγανδιστικό άρθρο (έχω αποθηκεύσει όλο το κείμενο και το έχω στη διάθεσή μου: εν καιρώ θα ασχοληθώ με την παραπλανητική ρητορεία του και άλλα φληναφήματα των σχεδιαστών της προπαγάνδας της πολυεθνικής εταιρίας).
Ο τίτλος του κειμένου που έχει αναρτήσει ο ιστότοπος «Μηχανή του χρόνου» και δεν είναι πλέον διαθέσιμος μετά την εσπευσμένη «απόσυρσή» του: «Coca Cola Τρία Έψιλον: Εδώ και 45 χρόνια τα αγαπημένα προϊόντα των Ελλήνων» - διαφημίζει όλα τα προϊόντα της εταιρίας, ακόμη και τα πατατάκια «Τσακίρης» (=Coca Cola!!!)
Έχω επισημάνει συχνά τους κινδύνους που διατρέχει το «σύστημα Coca Cola» από το Διαδίκτυο και τα social media: πολύ πρόσφατα ασχολήθηκα με το ζήτημα στο άρθρο μου «Η Coca Cola καταρρέει εξαιτίας των social media» - η απόσυρση της παραπλανητικής διαφήμισης από την τηλεόραση και πολύ περισσότερο η χθεσινή αυθόρμητη επίθεση των χρηστών του Διαδικτύου εναντίον της δημοσίευσης- καταχώρησης της Coca Cola στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου» καταγράφουν την αποτυχία της προσπάθειας να ελεγχθεί η πληροφόρηση του κοινού μέσω μιας «εξαγορασμένης-κατασκευασμένης δημοσιότητας».
Το μήνυμα που έστειλαν οι αγανακτισμένοι καταναλωτές αυθόρμητα και κατά χιλιάδες προς το διαχειριστή του ιστοτόπου και την Coca Cola ήταν σαφές: όποιος «πληρώνεται», ξεσκεπάζεται – όποιος παραπλανά, τιμωρείται…
Η επιλογή του συγκεκριμένου ιστοτόπου δεν ήταν τυχαία: η επικοινωνιακή ομάδα της Coca Cola προσπάθησε με την προπαγανδιστική δημοσίευση να ισοφαρίσει τις εντυπώσεις που άφησε πίσω της η δημόσια ανακοίνωση των απεργών ενάντια σε διαφήμιση της Coca Cola: σύμφωνα με τους εργαζόμενους η διαφήμιση παραπλανούσε τους καταναλωτές προσπαθώντας να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη άρχισε πάλι να λειτουργεί.
Η ανακοίνωση των απεργών φιλοξενήθηκε σε πολλούς ιστοτόπους: θραύση έκανε η αναμετάδοσή της από τον ευρείας επισκεψιμότητας ιστότοπο του δημοσιογράφου Κώστα Μπαξεβάνη «Το κουτί της Πανδώρας» - οι αναμεταδόσεις της ανακοίνωσης ξεπέρασαν τις οκτώ χιλιάδες. Η ανακοίνωση αναρτήθηκε υπό τον τίτλο: «Εργαζόμενοι Coca Cola: Η εταιρία διαφημίζει ότι μένει Ελλάδα ενώ κλείνει εργοστάσια».
Στο μεσοδιάστημα η Coca Cola αναδιπλώθηκε: η παραπλανητική τηλεοπτική διαφήμιση της με την ελληνική σημαία, τα κάστρα και τον Λευκό Πύργο, την πλατεία Αριστοτέλους και τους δρόμους της Θεσσαλονίκης έφυγε από τις οθόνες των τηλεοράσεων όπως εμφανίσθηκε - νύχτα σαν τον κλέφτη στο σκοτάδι…
Από αυτό το αδιέξοδο θέλησε να ξεφύγει η ομάδα επικοινωνίας της Coca Cola με τη δημοσίευση της προπαγανδιστικής καταχώρησης στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου»: αλλά η αντίδραση των αναγνωστών και αναγνωστριών υπήρξε άμεση και δυναμική – χιλιάδες αρνητικά σχόλια ανάγκασαν τους διαχειριστές της σελίδας να αποσύρουν το, ούτως ή άλλως, γελοίο προπαγανδιστικό άρθρο (έχω αποθηκεύσει όλο το κείμενο και το έχω στη διάθεσή μου: εν καιρώ θα ασχοληθώ με την παραπλανητική ρητορεία του και άλλα φληναφήματα των σχεδιαστών της προπαγάνδας της πολυεθνικής εταιρίας).
Ο τίτλος του κειμένου που έχει αναρτήσει ο ιστότοπος «Μηχανή του χρόνου» και δεν είναι πλέον διαθέσιμος μετά την εσπευσμένη «απόσυρσή» του: «Coca Cola Τρία Έψιλον: Εδώ και 45 χρόνια τα αγαπημένα προϊόντα των Ελλήνων» - διαφημίζει όλα τα προϊόντα της εταιρίας, ακόμη και τα πατατάκια «Τσακίρης» (=Coca Cola!!!)
Έχω επισημάνει συχνά τους κινδύνους που διατρέχει το «σύστημα Coca Cola» από το Διαδίκτυο και τα social media: πολύ πρόσφατα ασχολήθηκα με το ζήτημα στο άρθρο μου «Η Coca Cola καταρρέει εξαιτίας των social media» - η απόσυρση της παραπλανητικής διαφήμισης από την τηλεόραση και πολύ περισσότερο η χθεσινή αυθόρμητη επίθεση των χρηστών του Διαδικτύου εναντίον της δημοσίευσης- καταχώρησης της Coca Cola στον ιστότοπο «Η μηχανή του χρόνου» καταγράφουν την αποτυχία της προσπάθειας να ελεγχθεί η πληροφόρηση του κοινού μέσω μιας «εξαγορασμένης-κατασκευασμένης δημοσιότητας».
Το μήνυμα που έστειλαν οι αγανακτισμένοι καταναλωτές αυθόρμητα και κατά χιλιάδες προς το διαχειριστή του ιστοτόπου και την Coca Cola ήταν σαφές: όποιος «πληρώνεται», ξεσκεπάζεται – όποιος παραπλανά, τιμωρείται…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.