Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Μεγάλη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 2 Ιουλίου στο Θέατρο Λόφου Κιλκίς

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014 η πόλη του Κιλκίς θα έχει την τιμή να φιλοξενήσει για πρώτη φορά, στο Θέατρο Λόφου Αγίου Γεωργίου, ένα από τα σημαντικότερα συμφωνικά σχήματα της χώρας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. 

Στην κορυφαία αυτή συναυλία που διοργανώνεται από το Δήμο Κιλκίς, με αφορμή τη συμπλήρωση 101 χρόνων από την Μάχη του Κιλκίς και την απελευθέρωση της πόλης, η Κ.Ο.Θ. θα παρουσιάσει γνωστά αριστουργήματα του κλασικού ρεπερτορίου, υπό τη διεύθυνση της μαέστρου Ζωής Τσόκανου και με τη σύμπραξη της σοπράνο Βάσως Βαϊούλη.
Ειδικότερα, το πρώτο μέρος της συναυλίας θα περιλαμβάνει την Εισαγωγή και την άρια Ah chi mi dice mai από την όπερα Ντον Τζοβάνι, την Εισαγωγή και την άρια Porgi amor qualcher ristor από την όπερα Οι Γάμοι του Φίγκαρο του Βολφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, το πρελούδιο από τη Γ' πράξη της όπερας Τραβιάτα και την άρια D’amor sull ali rosee από την όπερα Il Trovatore του Τζιουζέπε Βέρντι. Στο δεύτερο μέρος, θα παρουσιαστεί η Συμφωνία αρ. 9 σε μι-ελάσσονα, έργο 95 του Αντονίν Ντβόρζακ, γνωστή και ως Συμφωνία του Νέου Κόσμου.

Χορηγοί επικοινωνίας: Μαχητής-Ημερησία-Ράδιο Μαχητής, Ειδήσεις-Πρωινή-www.eidisis.gr, Νέα Πορεία, Πρώτη Σελίδα, Ράδιο Σύνορα, Ράδιο Επιλογές, www.gnomikilkis.gr, www.kilkis24.gr, www.kilkis-press.gr, www.paionianews.gr, www.kilkisnews.gr,



Γνωριμία με τη μαέστρο Ζωή Τσόκανου
1) Προκειμένου να σας γνωρίσει το κοινό του Κιλκίς, θα θέλαμε να μας πείτε δυο λόγια για τα πρώτα σας βήματα στη μουσική και τις μετέπειτα σπουδές σας. Ποιοι ήταν οι άνθρωποι που σας επηρέασαν και στραφήκατε στη μουσική και έπειτα στη μουσική διεύθυνση;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη όπου από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησα μαθήματα μουσικής. Σπούδασα πιάνο και ανώτερα θεωρητικά και είμαι απόφοιτη του τμήματος μουσικών σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Συνέχισα τις μουσικές μου σπουδές στο πιάνο και την διεύθυνση ορχήστρας στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Σημαντικό ρόλο στην μουσική μου πορεία έπαιξαν φυσικά οι δάσκαλοι μου αλλά και η περιέργεια μου για την βαθύτερη κατανόηση της μουσικής όπως επίσης και η αγάπη για την μουσική εκτέλεση ως βιωματική εμπειρία για τον μουσικό και τον ακροατή.

2) Ποιοι είναι μέχρι τώρα οι κορυφαίοι σταθμοί στην καλλιτεχνική σας διαδρομή;

Θα ξεχώριζα τη στιγμή που διηύθυνα την φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, μια από τις κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου με κολοσσιαία παράδοση, ως φιναλίστ για τη θέση του βοηθού αρχιμουσικού. Η αίσθηση της αρμονικής αρτιότητας που απέπνεε αποτελεί πρότυπο για κάθε νέα μου συνεργασία. Επίσης πολύ σημαντικό σταθμό στην διαδρομή μου θεωρώ την συνεργασία μου με τον μεγάλο αρχιμουσικό Μπέρναρντ Χαιτινκ. Είχα την τιμή να εργαστώ ως βοηθός του και να μοιραστώ ένα μέρος της τεράστιας εμπειρίας του. Η ειλικρινής του αγάπη για τη μουσική και το ξεχωριστό του ήθος θα με ακολουθούν σε όλα τα βήματά μου.

3) Ευρισκόμενη και εργαζόμενη για πολλά χρόνια στην Ευρώπη, αναπτύξατε συνεργασίες με μεγάλες ορχήστρες σε σημαντικά λυρικά θέατρα και ήδη έχετε να επιδείξετε ένα πλούσιο βιογραφικό και μια πολλά υποσχόμενη καριέρα. Σύμφωνα και με την εμπειρία που αποκομίσατε, θα επιλέγατε τη χώρα μας ή το εξωτερικό για επαγγελματική σταδιοδρομία και για ποιους λόγους;

Σίγουρα οι επαγγελματικές εμπειρίες του εξωτερικού με βοηθούν να έρχομαι σε επαφή με πολλές κουλτούρες να αποκτώ νέες ιδέες, να δέχομαι τη διαφορετικότητα και να διευρύνω τους ορίζοντες μου ως μουσικός αλλά και ως άνθρωπος. Από την άλλη πλευρά, όταν εργάζομαι στην Ελλάδα νιώθω μια ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση μετά από κάθε συναυλία καθώς μεγάλωσα και σπούδασα εδώ και νιώθω κομμάτι αυτής της χώρας. Όσο αφορά το τι από τα δυο θα επέλεγα, στόχος είναι να συνεχίσω δημιουργικά τη δουλειά μου και να μπορώ να εξελίσσομαι μέσα από αυτή και είμαι σίγουρη ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

4) Την Τετάρτη 2 Ιουλίου, στο Θέατρο Λόφου Αγίου Γεωργίου στην πόλη του Κιλκίς, θα διευθύνετε την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός που διοργανώνει ο Δήμος Κιλκίς με αφορμή την 101η επέτειο από την Μάχη του Κιλκίς και την απελευθέρωση της πόλης. Ποιο θα είναι το πρόγραμμα της συναυλίας και γιατί δεν πρέπει να τη χάσει το κοινό του Κιλκίς;

Στο πρώτο μέρος της συναυλίας θα παρουσιάσουμε εισαγωγές και άριες από γνωστές όπερες του Μότσαρτ και του Βέρντι με σολίστ την σοπράνο Βάσω Βαϊούλη που ζει και εργάζεται στο Κιλκίς. Στο δεύτερο μέρος το κοινό της πόλης θα έχει την δυνατότητα να ακούσει την ένατη συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ ένα από τα σημαντικότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου. Είναι ένα πρόγραμμα δυναμικό με πολλές εναλλαγές σε έναν πολύ όμορφο χώρο και υπόσχεται μια ξεχωριστή μουσική βραδιά.

5) Ποια είναι η εμπειρία σας από τις επαρχιακές πόλεις; Πως υποδέχεται ο κόσμος της περιφέρειας ένα συμφωνικό σύνολο;

Η επαρχία συνήθως υπολείπεται της καλλιτεχνικής προσφοράς που υπάρχει στις μεγάλες πόλεις ειδικά στον τομέα της συμφωνικής μουσικής. Το γεγονός αυτό αυξάνει την αποδοχή, προσέλευση και κυρίως τον ενθουσιασμό του κόσμου της περιφέρειας. Είμαι σίγουρη ότι το κοινό του Κιλκίς θα αγκαλιάσει την κρατική ορχήστρα και η ορχήστρα με τη σειρά της θα ανταποκριθεί δίνοντας μια συναυλία με πολλή ενέργεια, μεράκι και ζωντάνια.

6) Είναι η κλασική μουσική φτιαγμένη για λίγους; Γιατί υπάρχει αυτή η προκατάληψη;

Η μουσική είναι γλώσσα παγκόσμια με μήνυμα οικουμενικό και αποστολή μας είναι να φέρουμε την κλασική μουσική κοντά στον κόσμο. Η κλασική μουσική είναι μια μουσική διαχρονική που ενώ παίζεται εδώ και πολλά χρόνια παραμένει πάντα επίκαιρη και ζωντανή. Δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στις αίθουσες συναυλιών αλλά να ηχεί σε πλατείες, σε δρόμους στις πόλεις και στην επαρχία. Η συναυλία της ΚΟΘ στον λόφο του Αγίου Γεωργίου στο Κιλκίς αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία να ξεπεράσουμε αυτήν την προκατάληψη και να βιώσουμε την διαχρονική ομορφιά της κλασικής μουσικής. Θα σας δούμε εκεί!

Βιογραφικό
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου και σπούδασε πιάνο με τον Λάμπη Βασιλειάδη και ανώτερα θεωρητικά στο κρατικό και σύγχρονο ωδείο της πόλης. Είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος μουσικών σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Συνέχισε τις μουσικές της σπουδές στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών της Ζυρίχης, στην τάξη πιάνου του Konstantin Scherbakov και διεύθυνσης ορχήστρας του Johannes Schlaefli. 

 Έχει συνεργαστεί τα τελευταία χρόνια με ορχήστρες στην Ελβετία, Γερμανία, Ελλάδα, Τσεχία, Κροατία, Βουλγαρία, και στον τομέα της όπερας με το Theater Regensburg, Pocket Opera Company Zürich, Contemporary Opera Zürich, Oper Schloss Hallwyl, Operton, Musiktheater Arosa κ.α. Επιλέχθηκε δύο συνεχόμενες χρονιές να συμμετάσχει στο master class διεύθυνσης ορχήστρας με τον Bernard Haitink στα πλαίσια του φεστιβάλ της Λουκέρνης. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα διεύθυνσης με τους Stefan Asbury, Howard Griffiths και διεύθυνσης όπερας με τους Franco Trinca και Robert Baxa. 

 Τον Οκτώβρη του 2011 ήταν φιναλίστ του δεύτερου γύρου του διαγωνισμού για νέους αρχιμουσικούς Lovro von Matacic στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας και τον Μάρτιο του 2012 ήταν μία από τους ημιφιναλίστ στο διαγωνισμό για την ανάδειξη του νέου junior fellow in conducting στην Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Μάντσεστερ. Διετέλεσε για δύο χρόνια μόνιμη φιλοξενούμενη μαέστρος στην ορχήστρα της δυτικής Βοημίας του Μαρίενμπαντ της Τσεχίας ενώ το 2011 έκανε το ντεμπούτο της με την εθνική συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ, την φιλαρμονική ορχήστρα του Regensburg, τη συμφωνική ορχήστρα του Biel και την ορχήστρα νέων Oikomusica στο Tübingen της Γερμανίας. 

Το 2012 εμφανίζεται σε δύο πρεμιέρες σύγχρονου μουσικού θεάτρου στη Ζυρίχη, Βέρνη και Βασιλεία, Grauminusκαι Hannah, das Eis schmilz, ενώ έχει επίσης αναλάβει την μουσική διεύθυνση της όπερας der Essighändlerτου Simon Mayr στην Αρόζα της Ελβετίας τον επόμενο Ιούλιο. Παράλληλα εμφανίζεται ως πιανίστα και συνοδός τραγουδιού σε πολυάριθμες συναυλίες μουσικής δωματίου και Lied.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.