Επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.), που απεστάλη στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Με αφορμή τη συνάντηση εργασίας που είχαν μαζί σας, ύστερα από αίτημά μας, μέλη του Δ.Σ. της Ένωσής στις 31-03-2014, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις παρακάτω προτάσεις, με σκοπό την ανάπτυξη, ποιοτική αναβάθμιση και πληρέστερη στήριξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ενός επιτυχημένου θεσμού που αποτέλεσε και αποτελεί οδηγό, ενσωματώνοντας και προωθώντας καλές πρακτικές στις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που επιχειρούνται στη νέα σχολική πραγματικότητα.
1. ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α. Χρηματοδότηση σχολικών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην 5η προγραμματική περίοδο, ΣΕΣ 2014-2020, κατά το πρότυπο παλαιότερων προγραμματικών περιόδων (ΣΠΠΕ, ΚΑΛΛΙΣΤΩ κ.ά.).
Β. Παροχή κινήτρων (π.χ. μοριοδότηση, κάλυψη ωραρίου κλπ) σε εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο.
Γ. Απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη συμμετοχή σχολικών ομάδων στα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ της χώρας, κυρίως ως προς τις απαιτούμενες διαδικασίες έγκρισης από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις αιρετές Περιφέρειες.
2. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α. Άμεση εξεύρεση οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των ΚΠΕ στο διάστημα από 1/9/2014 έως 31/12/2014 και ένταξή τους στην 5η προγραμματική περίοδο, ΣΕΣ 2014-2020, με εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους για το σύνολο των ετών από το αντίστοιχο πρόγραμμα των μαθητών (τυπική εκπαίδευση). Υπενθυμίζουμε ότι η χρηματοδότηση των ΚΠΕ σταματά στις 31/8/2014 και υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την αναστολή της λειτουργίας τους με τη νέα σχολική χρονιά.
Β. Αύξηση του αριθμού των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των ΚΠΕ για να είναι δυνατή η παροχή εκπαίδευσης σε μεγαλύτερο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού της χώρας. Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρείται έντονη αύξηση στον αριθμό των σχολικών ομάδων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ.
Γ. Διαμόρφωση σαφούς θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΚΠΕ (ωράριο λειτουργίας, διάρκεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων κλπ) και καθορισμός ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων για να είναι δυνατή η αξιολόγηση του έργου των ΚΠΕ και των Παιδαγωγικών τους Ομάδων, κατ’ αντιστοιχία με τις σχολικές μονάδες ανά Περιφέρεια. Όπως γνωρίζετε, τα ΚΠΕ υλοποιούν πολυήμερα προγράμματα και σεμινάρια και οι εκπαιδευτικοί τους εργάζονται με αυξημένο ωράριο απογεύματα και Σαββατοκύριακα επί 12ώρου χωρίς επιπλέον αμοιβή.
Δ. Αντιστοίχιση των Υπευθύνων και των Αναπληρωτών Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ με τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων και ενσωμάτωση του επιδόματος θέσης ευθύνης στις συντάξιμες αποδοχές. Υπενθυμίζουμε ότι η θέση του Υπευθύνου Λειτουργίας των ΚΠΕ είναι θέση ευθύνης (Ν. 3848/2010) γι’ αυτό και προβλέπεται το αντίστοιχο επίδομα των 150 ευρώ, ενώ δεν έχει θεσπιστεί ανάλογο επίδομα για τον Αναπληρωτή Υπεύθυνο.
1. ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α. Χρηματοδότηση σχολικών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην 5η προγραμματική περίοδο, ΣΕΣ 2014-2020, κατά το πρότυπο παλαιότερων προγραμματικών περιόδων (ΣΠΠΕ, ΚΑΛΛΙΣΤΩ κ.ά.).
Β. Παροχή κινήτρων (π.χ. μοριοδότηση, κάλυψη ωραρίου κλπ) σε εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο.
Γ. Απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη συμμετοχή σχολικών ομάδων στα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ της χώρας, κυρίως ως προς τις απαιτούμενες διαδικασίες έγκρισης από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις αιρετές Περιφέρειες.
2. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α. Άμεση εξεύρεση οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των ΚΠΕ στο διάστημα από 1/9/2014 έως 31/12/2014 και ένταξή τους στην 5η προγραμματική περίοδο, ΣΕΣ 2014-2020, με εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους για το σύνολο των ετών από το αντίστοιχο πρόγραμμα των μαθητών (τυπική εκπαίδευση). Υπενθυμίζουμε ότι η χρηματοδότηση των ΚΠΕ σταματά στις 31/8/2014 και υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την αναστολή της λειτουργίας τους με τη νέα σχολική χρονιά.
Β. Αύξηση του αριθμού των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των ΚΠΕ για να είναι δυνατή η παροχή εκπαίδευσης σε μεγαλύτερο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού της χώρας. Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρείται έντονη αύξηση στον αριθμό των σχολικών ομάδων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ.
Γ. Διαμόρφωση σαφούς θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΚΠΕ (ωράριο λειτουργίας, διάρκεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων κλπ) και καθορισμός ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων για να είναι δυνατή η αξιολόγηση του έργου των ΚΠΕ και των Παιδαγωγικών τους Ομάδων, κατ’ αντιστοιχία με τις σχολικές μονάδες ανά Περιφέρεια. Όπως γνωρίζετε, τα ΚΠΕ υλοποιούν πολυήμερα προγράμματα και σεμινάρια και οι εκπαιδευτικοί τους εργάζονται με αυξημένο ωράριο απογεύματα και Σαββατοκύριακα επί 12ώρου χωρίς επιπλέον αμοιβή.
Δ. Αντιστοίχιση των Υπευθύνων και των Αναπληρωτών Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ με τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων και ενσωμάτωση του επιδόματος θέσης ευθύνης στις συντάξιμες αποδοχές. Υπενθυμίζουμε ότι η θέση του Υπευθύνου Λειτουργίας των ΚΠΕ είναι θέση ευθύνης (Ν. 3848/2010) γι’ αυτό και προβλέπεται το αντίστοιχο επίδομα των 150 ευρώ, ενώ δεν έχει θεσπιστεί ανάλογο επίδομα για τον Αναπληρωτή Υπεύθυνο.
Οι απαιτήσεις όμως και των δύο θέσεων είναι αυξημένες καθώς απαιτούνται διευθυντικά προσόντα, άριστη γνώση των νόμων και των υπουργικών αποφάσεων, ικανότητα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και οικονομικών μέσω των Τεχνικών Δελτίων Έργου του κάθε ΚΠΕ υπό τον συνεχή και αδιάλειπτο έλεγχο εκ μέρους της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΠΑΙΘ αλλά και του Φορέα υλοποίησης της πράξης, που είναι το ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Επιπρόσθετα οι θέσεις των Υπευθύνων και των Αναπληρωτών Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ, προϋποθέτουν προσόντα αντίστοιχα με αυτά των Σχολικών Συμβούλων καθώς και αποδεδειγμένη ικανότητα οργάνωσης και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σεμιναρίων και συντονισμού-λειτουργίας σχολικών θεματικών δικτύων Π.Ε.
Ε. Ίδρυση ΚΠΕ στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, τη μοναδική Περιφερειακή Ενότητα της χώρας που δεν έχει ΚΠΕ, επαναλειτουργία του ΚΠΕ Πεταλούδων Ρόδου στην Περιφερειακή ενότητα Δωδεκανήσου και αύξηση του αριθμού των ΚΠΕ στις Περιφερειακές Ενότητες με μεγάλο αριθμό μαθητών (π.χ. Αττική).
3. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Α. Ένταξη των Υπευθύνων Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων στα στελέχη της εκπαίδευσης (Ν. 3848/2010). Υπενθυμίζουμε ότι ενώ στο Π.Δ. 152/2013 αναφέρεται ότι κατέχουν θέση στελέχους, δεν αναφέρονται στις κατηγορίες των στελεχών του Ν.3848/2010 με αποτέλεσμα να θεωρούνται αδιαβάθμητα στελέχη της εκπαίδευσης.
Β. Κατοχύρωση της δυνατότητας συμμετοχής των Υπεύθυνων Π.Ε. και Σχ. Δρ. στα προγράμματα επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
Γ. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Υπευθύνων Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων από τον εκάστοτε Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Καθοδήγησης και όχι από ένα Σχολικό Σύμβουλο τον οποίο ορίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, όπως αυτό αναφέρεται στο εδάφιο (ια) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Π.Δ. 152/2013.
Δ. Έκδοση υπηρεσιακού σημειώματος από το Δντη Εκπαίδευσης προς τους Υπ. Π.Ε. & Σχ. Δραστηριοτήτων για τις ημέρες και τις ώρες που βρίσκονται εκτός γραφείου, βάσει του καθηκοντολογίου τους, όταν επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, τα ΚΠΕ ή όταν οργανώνουν ημερίδες και σεμινάρια σε απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα μόνοι τους ή σε συνεργασία με τα ΚΠΕ.
4. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Α. Σχεδιασμός και υλοποίηση ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος από το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ και άλλα συναρμόδια Υπουργεία έτσι ώστε να καθοριστεί ο οδικός χάρτης προτεραιοτήτων στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών σε θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος με βάση την αντίστοιχη εθνική στρατηγική. Στο επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα θα πρέπει να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ (Παιδαγωγικές Ομάδες, Υπεύθυνοι και Αναπληρωτές των ΚΠΕ), καθώς και όλοι οι Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων της χώρας.
Β. Σε συνεργασία με το ΙΕΠ και τη ΣΕΠΕΔ προτείνεται η διαμόρφωση επιμορφωτικού προγράμματος με αντικείμενο το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Επιστημονικού Πεδίου «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Το πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν τα στελέχη της Π.Ε. (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) τα οποία, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα λειτουργήσουν ως επιμορφωτές των εκπαιδευτικών της Δ/νσής τους με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν: α) προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, β) ερευνητική εργασία-project στο Λύκειο στο θεματικό κύκλο «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και γ) βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο στο αντικείμενο «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη- Π.Ε.Α.Α.».
Γ. Ένταξη των στελεχών της Π.Ε. (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) στο ειδικό πρόγραμμα απόκτησης του πιστοποιητικού διοικητικής και καθοδηγητικής επάρκειας στο 80% των υπό κάλυψη θέσεων σύμφωνα με ερμηνεία του άρθρου 2 παραγρ. 5 της Κ.Υ.Α. 67927/Γ3/15-06-2012/ΥΠΔΒΜΘ (ΦΕΚ 1915 τ.Β΄ /15-6-12), ώστε να γίνει μελλοντική αξιοποίησή τους.
5. ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
Α. Προτείνουμε τη διατήρηση της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ με την απ’ ευθείας υπαγωγή της στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ.
Β. Αν δεν είναι δυνατή η διατήρηση της ΣΕΠΕΔ, προτείνεται η δημιουργία ανεξάρτητου Τμήματος με την ονομασία «Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων – Καινοτόμων Προγραμμάτων – Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Αγωγής Υγείας» και την απ’ ευθείας υπαγωγή του στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ.
Η υπαγωγή στον Γενικό Γραμματέα επιβάλλεται εκ του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τους υποστηρικτικούς θεσμούς των καινοτομιών του νέου σχολείου, με κατεύθυνση την Εκπαίδευση για την Αειφορία (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) ανήκουν και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς δεν θα μπορούσαν να υπαχθούν οι Σχολικές Δραστηριότητες σε Δ/νση μίας εκ των δύο βαθμίδων.
Κύριε Υφυπουργέ,
Προσβλέπουμε στη θετική ανταπόκριση και στήριξη των αιτημάτων μας προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του θεσμού που υπηρετούμε με αγάπη και μεράκι μέσα στις δύσκολες σημερινές συνθήκες πολύπλευρης κρίσης.
Θα θέλαμε επίσης να τονίσουμε ότι η Ένωσή μας είναι στη διάθεσή σας για παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων ή/και πληροφοριών, εφόσον κριθεί απαραίτητο και να δηλώσουμε το σταθερό προσανατολισμό μας στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές/τριες της χώρας μας."
Ε. Ίδρυση ΚΠΕ στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, τη μοναδική Περιφερειακή Ενότητα της χώρας που δεν έχει ΚΠΕ, επαναλειτουργία του ΚΠΕ Πεταλούδων Ρόδου στην Περιφερειακή ενότητα Δωδεκανήσου και αύξηση του αριθμού των ΚΠΕ στις Περιφερειακές Ενότητες με μεγάλο αριθμό μαθητών (π.χ. Αττική).
3. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Α. Ένταξη των Υπευθύνων Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων στα στελέχη της εκπαίδευσης (Ν. 3848/2010). Υπενθυμίζουμε ότι ενώ στο Π.Δ. 152/2013 αναφέρεται ότι κατέχουν θέση στελέχους, δεν αναφέρονται στις κατηγορίες των στελεχών του Ν.3848/2010 με αποτέλεσμα να θεωρούνται αδιαβάθμητα στελέχη της εκπαίδευσης.
Β. Κατοχύρωση της δυνατότητας συμμετοχής των Υπεύθυνων Π.Ε. και Σχ. Δρ. στα προγράμματα επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
Γ. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Υπευθύνων Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων από τον εκάστοτε Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος Επιστημονικής Καθοδήγησης και όχι από ένα Σχολικό Σύμβουλο τον οποίο ορίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, όπως αυτό αναφέρεται στο εδάφιο (ια) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Π.Δ. 152/2013.
Δ. Έκδοση υπηρεσιακού σημειώματος από το Δντη Εκπαίδευσης προς τους Υπ. Π.Ε. & Σχ. Δραστηριοτήτων για τις ημέρες και τις ώρες που βρίσκονται εκτός γραφείου, βάσει του καθηκοντολογίου τους, όταν επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, τα ΚΠΕ ή όταν οργανώνουν ημερίδες και σεμινάρια σε απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα μόνοι τους ή σε συνεργασία με τα ΚΠΕ.
4. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Α. Σχεδιασμός και υλοποίηση ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος από το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ και άλλα συναρμόδια Υπουργεία έτσι ώστε να καθοριστεί ο οδικός χάρτης προτεραιοτήτων στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών σε θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος με βάση την αντίστοιχη εθνική στρατηγική. Στο επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα θα πρέπει να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ (Παιδαγωγικές Ομάδες, Υπεύθυνοι και Αναπληρωτές των ΚΠΕ), καθώς και όλοι οι Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δραστηριοτήτων της χώρας.
Β. Σε συνεργασία με το ΙΕΠ και τη ΣΕΠΕΔ προτείνεται η διαμόρφωση επιμορφωτικού προγράμματος με αντικείμενο το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Επιστημονικού Πεδίου «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Το πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν τα στελέχη της Π.Ε. (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) τα οποία, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα λειτουργήσουν ως επιμορφωτές των εκπαιδευτικών της Δ/νσής τους με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν: α) προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, β) ερευνητική εργασία-project στο Λύκειο στο θεματικό κύκλο «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και γ) βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο στο αντικείμενο «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη- Π.Ε.Α.Α.».
Γ. Ένταξη των στελεχών της Π.Ε. (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) στο ειδικό πρόγραμμα απόκτησης του πιστοποιητικού διοικητικής και καθοδηγητικής επάρκειας στο 80% των υπό κάλυψη θέσεων σύμφωνα με ερμηνεία του άρθρου 2 παραγρ. 5 της Κ.Υ.Α. 67927/Γ3/15-06-2012/ΥΠΔΒΜΘ (ΦΕΚ 1915 τ.Β΄ /15-6-12), ώστε να γίνει μελλοντική αξιοποίησή τους.
5. ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
Α. Προτείνουμε τη διατήρηση της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ με την απ’ ευθείας υπαγωγή της στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ.
Β. Αν δεν είναι δυνατή η διατήρηση της ΣΕΠΕΔ, προτείνεται η δημιουργία ανεξάρτητου Τμήματος με την ονομασία «Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων – Καινοτόμων Προγραμμάτων – Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Αγωγής Υγείας» και την απ’ ευθείας υπαγωγή του στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ.
Η υπαγωγή στον Γενικό Γραμματέα επιβάλλεται εκ του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τους υποστηρικτικούς θεσμούς των καινοτομιών του νέου σχολείου, με κατεύθυνση την Εκπαίδευση για την Αειφορία (εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ και Υπεύθυνοι Π.Ε. και Σχ. Δρ.) ανήκουν και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς δεν θα μπορούσαν να υπαχθούν οι Σχολικές Δραστηριότητες σε Δ/νση μίας εκ των δύο βαθμίδων.
Κύριε Υφυπουργέ,
Προσβλέπουμε στη θετική ανταπόκριση και στήριξη των αιτημάτων μας προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του θεσμού που υπηρετούμε με αγάπη και μεράκι μέσα στις δύσκολες σημερινές συνθήκες πολύπλευρης κρίσης.
Θα θέλαμε επίσης να τονίσουμε ότι η Ένωσή μας είναι στη διάθεσή σας για παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων ή/και πληροφοριών, εφόσον κριθεί απαραίτητο και να δηλώσουμε το σταθερό προσανατολισμό μας στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές/τριες της χώρας μας."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.