Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί διεθνές φαινόμενο και σε κάθε χώρα εκδηλώνεται με διαφορετικούς τρόπους, σε ποικίλη ένταση, με πολλές και διάφορες αφορμές.
Πρόκειται για την συστηματική και ανεπιθύμητη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά ενάντια σε κάποιο άλλο και περιλαμβάνει:
• Την εσκεμμένη πρόκληση δυσφορίας ή πόνου-σωματικού ή ψυχικού- στο θύμα
• Την επίδειξη δύναμης ή υπεροχής από το θύτη προς το θύμα
• Συμβαίνει κατ' επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου
Το σχολείο μας εφαρμόζει φέτος ένα πρόγραμμα για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας σε συνεργασία με το ΝΗΡΕΑ, με την μέθοδο των ομοτίμων (peer mentoring). Το πρόγραμμα εφαρμόζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1, Ε2 και ΣΤ με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την Μαίρη Πραξιγά, την Αφροδίτη Ντίνου και τη Βαρβάρα Ευθυμιάδου αντίστοιχα. Αποφασίσαμε λοιπόν την ημέρα αυτή θα κάνουμε διάχυση της δράσης στις μικρότερες τάξεις του σχολείου.
Πρόκειται για την συστηματική και ανεπιθύμητη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά ενάντια σε κάποιο άλλο και περιλαμβάνει:
• Την εσκεμμένη πρόκληση δυσφορίας ή πόνου-σωματικού ή ψυχικού- στο θύμα
• Την επίδειξη δύναμης ή υπεροχής από το θύτη προς το θύμα
• Συμβαίνει κατ' επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου
Το σχολείο μας εφαρμόζει φέτος ένα πρόγραμμα για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας σε συνεργασία με το ΝΗΡΕΑ, με την μέθοδο των ομοτίμων (peer mentoring). Το πρόγραμμα εφαρμόζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1, Ε2 και ΣΤ με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την Μαίρη Πραξιγά, την Αφροδίτη Ντίνου και τη Βαρβάρα Ευθυμιάδου αντίστοιχα. Αποφασίσαμε λοιπόν την ημέρα αυτή θα κάνουμε διάχυση της δράσης στις μικρότερες τάξεις του σχολείου.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές, που έχουν ήδη εκπαιδευτεί, ανέλαβαν ανά ομάδες των 4 εκπαιδευτών και 3-4 παρατηρητών, να μυήσουν τους μικρούς σε δράσεις συνεργασίας, φιλίας και πρόληψης της επιθετικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά, οι εκπαιδευτικοί των τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη μέθοδο και να πάρουν ιδέες, αλλά και να γνωρίσουν κι άλλες πτυχές των δεξιοτήτων και των δυνατοτήτων των μαθητών τους.
Οι διεργασίες στις ομάδες διήρκεσαν όλο το 2ο δίωρο και στη συνέχεια βγήκαμε όλοι στην αυλή, οργανωμένα για να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε στο ταμπλώ κατά της βίας και να παίξουμε παιχνίδια συνεργασίας με παρτενέρ που δεν θα συναντούσαμε σε κανονικές συνθήκες σχολείου.
Παρόλο που υπήρχαν 200(!) παιδιά στην αυλή, καταφέραμε να οργανωθούμε σχετικά γρήγορα και να περάσουν όλοι από τις ομαδικές δράσεις συνεργασίας.
Ήταν μια αξέχαστη μέρα αδελφοσύνης και συνεργασίας, αυτοέκφρασης και φιλίας, δημιουργικότητας και πρωτοβουλιών, που μας άφησε όλους ικανοποιημένους και πιο αισιόδοξους ίσως...
Οι διεργασίες στις ομάδες διήρκεσαν όλο το 2ο δίωρο και στη συνέχεια βγήκαμε όλοι στην αυλή, οργανωμένα για να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε στο ταμπλώ κατά της βίας και να παίξουμε παιχνίδια συνεργασίας με παρτενέρ που δεν θα συναντούσαμε σε κανονικές συνθήκες σχολείου.
Παρόλο που υπήρχαν 200(!) παιδιά στην αυλή, καταφέραμε να οργανωθούμε σχετικά γρήγορα και να περάσουν όλοι από τις ομαδικές δράσεις συνεργασίας.
Ήταν μια αξέχαστη μέρα αδελφοσύνης και συνεργασίας, αυτοέκφρασης και φιλίας, δημιουργικότητας και πρωτοβουλιών, που μας άφησε όλους ικανοποιημένους και πιο αισιόδοξους ίσως...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.