Γράφει η Χαρούλα Καραμπίδου
Με τις αποσκευές της γεμάτες τραγούδια η ελληνοκύπρια σοπράνο Κατερίνα Μηνά άφησε για λίγο την έδρα της το Λονδίνο για να ταξιδέψει μελωδικά το κοινό του Κιλκίς στη συναυλία που δόθηκε την Τετάρτη 28 Αυγούστου στο θέατρο Λόφου στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης.
Η καταξιωμένη καλλιτέχνιδα ήταν προσκεκλημένη από το δήμο Κιλκίς και η είσοδος ήταν δωρεάν για το κοινό. Τραγούδια του διεθνούς ρεπερτορίου αλλά και ελληνικά λαϊκά συνέθεταν το πρόγραμμα της συναυλίας που από πολύ καιρό πριν είχε διαφημιστεί ως jazz κάνοντας γνωστό στο κοινό το set list, τη λίστα δηλαδή των τραγουδιών που επρόκειτο να ακούσουμε.
Ήταν ένα πρόγραμμα ετερόκλητο που κάλυπτε ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου, ικανό να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον αλλά και να είναι οικείο στον καθένα.
Έτσι με μεγάλο ενδιαφέρον περιμέναμε πως το "Άσπρη μέρα και για μας" του Ξαρχάκου και το "Μινόρε της αυγής" του Περιστέρη θα μπορούσαν να αποδοθούν τόσο διαφορετικά απ’ ότι τα ξέρουμε με μοναδικά όργανα το σαξόφωνο, το κοντραμπάσο και το πιάνο.
Τελικά κάποια τραγούδια καλό είναι να μένουν στις πρώτες τους εκτελέσεις και στο λαϊκό τους ηχόχρωμα. Ήταν αυτά τα σημεία που η συναυλία δεν επιβεβαίωνε το τίτλο της. Αντίθετα jazz χρώματα και νότες πλημμύρισε το θέατρο στα τραγούδια του Γερμανού συνθέτη Kurt Weill με το "speak low" να ακούγεται για δεύτερη φορά μετά από απαίτηση του κοινού.
Μας ταξίδεψε με το Summertime και το Fly me to the moon ενώ στην Carmen του Bizet η Κατερίνα Μηνά μπήκε ως μια άλλη πλανεύτρα τσιγγάνα γοητεύοντας όχι μόνο με τα αναμφισβήτητα φωνητικά της προσόντα αλλά και με τη γυναικεία της χάρη και φινέτσα. Η καταξιωμένη ερμηνεύτρια έκλεψε τις εντυπώσεις με το πόσο άνετα ελισσόταν στη σκηνή, την εκφραστικότητά της, την αμεσότητα με τον κόσμο.
Συνοδευόταν από τρεις εξαιρετικούς μουσικούς αναγνωρισμένους στο εξωτερικό με εμφανίσεις σε όλη της Ευρώπη. Τον Γιάννη Χατζηλοϊζου στο πιάνο, τον Χάρη Ιωάννου στο σαξόφωνο και τον Ειρηναίο Κουλλουρά στο κοντραμπάσο. Στο διάλειμμα της παράστασης ο Γιάννης Χατζηλοϊζος ερμήνευσε ένα δικό του κομμάτι την "Πανσέληνο" γραμμένο για το ντοκιμαντέρ "Ανδρέας Χαραλάμπους", τον Κύπριο ζωγράφο που το 2006 πυρκαγιά αποτέφρωσε όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή. Έργα 35 χρόνων.
Στο τέλος της βραδιάς η σοπράνο ευχαρίστησε πολλάκις το δήμο και όλους όσους συντέλεσαν στην πραγματοποίηση της. Ακόμα και αν δεν επιβεβαίωσε απόλυτα τον τίτλο της ως jazz συναυλία, ήταν μία μοναδική μουσική παράσταση από αυτές που δεν έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε συχνά στην πόλη παρόλο που το φετινό καλοκαίρι μας αποζημίωσε με τέτοιου είδους θεάματα. Ενθουσιώδης εντυπώσεις απέσπασαν τόσο η μεγάλη συναύλια της Σόνιας Θεοδωρίδου με τον κιλκισιώτη μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη όσο και η βραδιά όπερας και οπερέτας της Βάσως Βαϊούλη.
Η καταξιωμένη καλλιτέχνιδα ήταν προσκεκλημένη από το δήμο Κιλκίς και η είσοδος ήταν δωρεάν για το κοινό. Τραγούδια του διεθνούς ρεπερτορίου αλλά και ελληνικά λαϊκά συνέθεταν το πρόγραμμα της συναυλίας που από πολύ καιρό πριν είχε διαφημιστεί ως jazz κάνοντας γνωστό στο κοινό το set list, τη λίστα δηλαδή των τραγουδιών που επρόκειτο να ακούσουμε.
Ήταν ένα πρόγραμμα ετερόκλητο που κάλυπτε ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου, ικανό να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον αλλά και να είναι οικείο στον καθένα.
Έτσι με μεγάλο ενδιαφέρον περιμέναμε πως το "Άσπρη μέρα και για μας" του Ξαρχάκου και το "Μινόρε της αυγής" του Περιστέρη θα μπορούσαν να αποδοθούν τόσο διαφορετικά απ’ ότι τα ξέρουμε με μοναδικά όργανα το σαξόφωνο, το κοντραμπάσο και το πιάνο.
Τελικά κάποια τραγούδια καλό είναι να μένουν στις πρώτες τους εκτελέσεις και στο λαϊκό τους ηχόχρωμα. Ήταν αυτά τα σημεία που η συναυλία δεν επιβεβαίωνε το τίτλο της. Αντίθετα jazz χρώματα και νότες πλημμύρισε το θέατρο στα τραγούδια του Γερμανού συνθέτη Kurt Weill με το "speak low" να ακούγεται για δεύτερη φορά μετά από απαίτηση του κοινού.
Μας ταξίδεψε με το Summertime και το Fly me to the moon ενώ στην Carmen του Bizet η Κατερίνα Μηνά μπήκε ως μια άλλη πλανεύτρα τσιγγάνα γοητεύοντας όχι μόνο με τα αναμφισβήτητα φωνητικά της προσόντα αλλά και με τη γυναικεία της χάρη και φινέτσα. Η καταξιωμένη ερμηνεύτρια έκλεψε τις εντυπώσεις με το πόσο άνετα ελισσόταν στη σκηνή, την εκφραστικότητά της, την αμεσότητα με τον κόσμο.
Συνοδευόταν από τρεις εξαιρετικούς μουσικούς αναγνωρισμένους στο εξωτερικό με εμφανίσεις σε όλη της Ευρώπη. Τον Γιάννη Χατζηλοϊζου στο πιάνο, τον Χάρη Ιωάννου στο σαξόφωνο και τον Ειρηναίο Κουλλουρά στο κοντραμπάσο. Στο διάλειμμα της παράστασης ο Γιάννης Χατζηλοϊζος ερμήνευσε ένα δικό του κομμάτι την "Πανσέληνο" γραμμένο για το ντοκιμαντέρ "Ανδρέας Χαραλάμπους", τον Κύπριο ζωγράφο που το 2006 πυρκαγιά αποτέφρωσε όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή. Έργα 35 χρόνων.
Στο τέλος της βραδιάς η σοπράνο ευχαρίστησε πολλάκις το δήμο και όλους όσους συντέλεσαν στην πραγματοποίηση της. Ακόμα και αν δεν επιβεβαίωσε απόλυτα τον τίτλο της ως jazz συναυλία, ήταν μία μοναδική μουσική παράσταση από αυτές που δεν έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε συχνά στην πόλη παρόλο που το φετινό καλοκαίρι μας αποζημίωσε με τέτοιου είδους θεάματα. Ενθουσιώδης εντυπώσεις απέσπασαν τόσο η μεγάλη συναύλια της Σόνιας Θεοδωρίδου με τον κιλκισιώτη μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη όσο και η βραδιά όπερας και οπερέτας της Βάσως Βαϊούλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.