"Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Κιλκίς, έκτακτη συνέλευση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς και Παιονίας σε συνεργασία με τους ΣΑΤΕΑ (Σύλλογοι Αποφοίτων Ειδικής αγωγής) με τίτλο: «Η συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής και οι Επιπτώσεις της στη Γενική Αγωγή».
Απόφοιτοι των ΣΑΤΕΑ ενημέρωσαν για τις δυσμενείς συνθήκες εκπαίδευσης που ισχύουν τα τελευταία 11 χρόνια στην Ειδική Αγωγή, καθώς επίσης και για τις αλλαγές που προβλέπεται να γίνουν από την επόμενη σχολική χρονιά στην εκπαίδευση μετά την ψήφιση του άρθρου 39 του Ν4115/2013.
Συγκεκριμένα την τελευταία δεκαετία, η εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στερείται σταθερότητας. Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλες Στηρίξεις και κατ΄ οίκον διδασκαλίες λειτουργούν στην πλειοψηφία τους χωρίς μόνιμο προσωπικό. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς η πρόσληψη δασκάλων (Π.Ε 71) και νηπιαγωγών (Π.Ε 61) Ειδικής Αγωγής μπορεί να αργήσει ένα, δύο, τρείς μήνες… συχνά και περισσότερο.
Απόφοιτοι των ΣΑΤΕΑ ενημέρωσαν για τις δυσμενείς συνθήκες εκπαίδευσης που ισχύουν τα τελευταία 11 χρόνια στην Ειδική Αγωγή, καθώς επίσης και για τις αλλαγές που προβλέπεται να γίνουν από την επόμενη σχολική χρονιά στην εκπαίδευση μετά την ψήφιση του άρθρου 39 του Ν4115/2013.
Συγκεκριμένα την τελευταία δεκαετία, η εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στερείται σταθερότητας. Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλες Στηρίξεις και κατ΄ οίκον διδασκαλίες λειτουργούν στην πλειοψηφία τους χωρίς μόνιμο προσωπικό. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς η πρόσληψη δασκάλων (Π.Ε 71) και νηπιαγωγών (Π.Ε 61) Ειδικής Αγωγής μπορεί να αργήσει ένα, δύο, τρείς μήνες… συχνά και περισσότερο.
Έτσι μαθητές με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες παραμένουν χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη στο σχολείο. Ουσιαστικά στερούνται το δικαίωμα για δωρεάν –δημόσια εκπαίδευση αφού κάθε χρονιά χάνουν πολύτιμο χρόνο από τη φοίτησή τους στο σχολείο. Ταυτόχρονα οι γονείς οδηγούνται αναγκαστικά στην απόφαση να καταφεύγουν σε ιδιώτες ή να κρατούν τα παιδιά στο σπίτι.
Και ενώ η πολιτεία τα τελευταία 11 χρόνια δεν έχει υποστηρίξει τις δομές της Ειδικής Αγωγής με καμία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, τον Ιανουάριο του 2013 ψήφισε το άρθρο 39 Ν4115/2013. Σύμφωνα με αυτό χωρίς να επαρκούν οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί της Ειδικής Αγωγής για εκπαίδευση σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης Παράλληλες Στηρίξεις και κατ΄ οίκον διδασκαλία, αυξάνονται οι απαιτήσεις των δομών αυτών. Παράλληλα είναι πιθανό οι ήδη λιγοστές δομές να μειωθούν ή να υποβαθμιστούν.
Στη γενικότερη οικονομική δυσχέρεια της χώρας μας η εκπαίδευση συνολικά υποβαθμίζεται και συρρικνώνεται. Το υπουργείο παύει να χρηματοδοτεί όλους τους θεσμούς της εκπαίδευσης από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό. Ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης χρηματοδοτούν από το 2009 την Παράλληλη Στήριξη μαθητών με αναπηρίες και Ειδικές /εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία .Η πολιτεία ψηφίζει και υιοθετεί καινοτόμους θεσμούς δίχως να έχει εξασφαλίσει τη στελέχωση και την επαρκή λειτουργία των ήδη υπαρχόντων θεσμών.
Επιπλέον τέθηκε προβληματισμός σχετικά με τη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής αλλά και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση στις προσλήψεις αναπληρωτών ,χρηματοδότηση εκπαιδευτικών θεσμών από Ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης.
Ανησυχούμε για το μέλλον ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο χρηματοδοτεί πάγιες ανάγκες από προγράμματα με ημερομηνία λήξης. Επιμένουμε να αναρωτιόμαστε πώς γίνεται πρόσκαιρες λύσεις στην ανεργία των εκπαιδευτικών να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός κράτους για σταθερή, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα το υπουργείο επιτρέπει ακαδημαϊκοί τίτλοι να αντικαθιστούν εκπαιδευτικούς με πολυετή εμπειρία και βασικό τίτλων σπουδών στην Ειδική Αγωγή. Έτσι η Ειδική αγωγή έχει μετατραπεί σε χώρο πώλησης ακαδημαϊκών τίτλων συχνά ακριβοπληρωμένων και αμφιβόλου προέλευσης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν ποια είναι τα παιδαγωγικά οφέλη των πρακτικών που τα τελευταία 11 χρόνια έχει υιοθετήσει το υπουργείο παιδείας για την Ειδική Αγωγή. Αν και η εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου δεν είναι εμφανής, βέβαιη είναι η παράλληλη οικονομική πολιτική που στόχο έχει τη μείωση των κονδυλιών για την παιδεία. Η αρχή έχει γίνει εδώ και χρόνια-πολύ πριν από την κρίση στην ειδική αγωγή. Σύντομα η συρρίκνωση της Εδικής Αγωγής θα έχει τον αντίκτυπό της και στη Γενική Αγωγή.
Αποδέκτες των συνεπειών οι μαθητές, οι οικογένειές τους και τελικά ολόκληρη η κοινωνία.
Στη συνέλευση κατατέθηκαν οι παραπάνω προβληματισμοί. Υπήρξε συμφωνία να αναδειχθούν τα προβλήματα της Ειδικής αγωγής καθώς και η αναγκαιότητα να ασκηθούν πιέσεις για την επίλυση αυτών .Για τον λόγο αυτό προτάθηκε να υπάρχει υποστήριξη και συντονισμός για σχετικές κινητοποιήσεις τον Απρίλη. Να αναλάβει η πολιτεία τις ευθύνες της πριν από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Η Εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα για όλους. Δεν διαπραγματευόμαστε την υπόστασή της!"
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΣΗΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ
Και ενώ η πολιτεία τα τελευταία 11 χρόνια δεν έχει υποστηρίξει τις δομές της Ειδικής Αγωγής με καμία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, τον Ιανουάριο του 2013 ψήφισε το άρθρο 39 Ν4115/2013. Σύμφωνα με αυτό χωρίς να επαρκούν οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί της Ειδικής Αγωγής για εκπαίδευση σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης Παράλληλες Στηρίξεις και κατ΄ οίκον διδασκαλία, αυξάνονται οι απαιτήσεις των δομών αυτών. Παράλληλα είναι πιθανό οι ήδη λιγοστές δομές να μειωθούν ή να υποβαθμιστούν.
Στη γενικότερη οικονομική δυσχέρεια της χώρας μας η εκπαίδευση συνολικά υποβαθμίζεται και συρρικνώνεται. Το υπουργείο παύει να χρηματοδοτεί όλους τους θεσμούς της εκπαίδευσης από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό. Ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης χρηματοδοτούν από το 2009 την Παράλληλη Στήριξη μαθητών με αναπηρίες και Ειδικές /εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία .Η πολιτεία ψηφίζει και υιοθετεί καινοτόμους θεσμούς δίχως να έχει εξασφαλίσει τη στελέχωση και την επαρκή λειτουργία των ήδη υπαρχόντων θεσμών.
Επιπλέον τέθηκε προβληματισμός σχετικά με τη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής αλλά και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση στις προσλήψεις αναπληρωτών ,χρηματοδότηση εκπαιδευτικών θεσμών από Ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης.
Ανησυχούμε για το μέλλον ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο χρηματοδοτεί πάγιες ανάγκες από προγράμματα με ημερομηνία λήξης. Επιμένουμε να αναρωτιόμαστε πώς γίνεται πρόσκαιρες λύσεις στην ανεργία των εκπαιδευτικών να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός κράτους για σταθερή, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα το υπουργείο επιτρέπει ακαδημαϊκοί τίτλοι να αντικαθιστούν εκπαιδευτικούς με πολυετή εμπειρία και βασικό τίτλων σπουδών στην Ειδική Αγωγή. Έτσι η Ειδική αγωγή έχει μετατραπεί σε χώρο πώλησης ακαδημαϊκών τίτλων συχνά ακριβοπληρωμένων και αμφιβόλου προέλευσης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν ποια είναι τα παιδαγωγικά οφέλη των πρακτικών που τα τελευταία 11 χρόνια έχει υιοθετήσει το υπουργείο παιδείας για την Ειδική Αγωγή. Αν και η εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου δεν είναι εμφανής, βέβαιη είναι η παράλληλη οικονομική πολιτική που στόχο έχει τη μείωση των κονδυλιών για την παιδεία. Η αρχή έχει γίνει εδώ και χρόνια-πολύ πριν από την κρίση στην ειδική αγωγή. Σύντομα η συρρίκνωση της Εδικής Αγωγής θα έχει τον αντίκτυπό της και στη Γενική Αγωγή.
Αποδέκτες των συνεπειών οι μαθητές, οι οικογένειές τους και τελικά ολόκληρη η κοινωνία.
Στη συνέλευση κατατέθηκαν οι παραπάνω προβληματισμοί. Υπήρξε συμφωνία να αναδειχθούν τα προβλήματα της Ειδικής αγωγής καθώς και η αναγκαιότητα να ασκηθούν πιέσεις για την επίλυση αυτών .Για τον λόγο αυτό προτάθηκε να υπάρχει υποστήριξη και συντονισμός για σχετικές κινητοποιήσεις τον Απρίλη. Να αναλάβει η πολιτεία τις ευθύνες της πριν από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Η Εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα για όλους. Δεν διαπραγματευόμαστε την υπόστασή της!"
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΣΗΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.