Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2013 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς συμμετείχαν στις εργασίες του 5ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο τεχνολογίας «Noesis» στη Θεσσαλονίκη και παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα: «Ευρώπη- Κατηγοριοποίηση και εμπλουτισμός στοιχείων»
Τα παιδιά με τη βοήθεια του Λογιστικού Φύλλου οργάνωσαν τις πληροφορίες που τους δόθηκαν στο σχολικό βιβλίο της Γεωγραφίας σχετικά με τις χώρες της Ευρώπης, τις πρωτεύουσες, την έκταση και τον πληθυσμό τους.
Τα παιδιά με τη βοήθεια του Λογιστικού Φύλλου οργάνωσαν τις πληροφορίες που τους δόθηκαν στο σχολικό βιβλίο της Γεωγραφίας σχετικά με τις χώρες της Ευρώπης, τις πρωτεύουσες, την έκταση και τον πληθυσμό τους.
Αναζήτησαν στο διαδίκτυο τις σημαίες των χωρών αυτών καθώς και φωτογραφίες μνημείων των πρωτευουσών τους, φωτογραφίες με τη θέση των χωρών στο χάρτη, διαγράμματα με τα ποσοστά που καταλαμβάνουν οι διάφορες θρησκείες σε κάθε κράτος, φωτογραφίες των νομισμάτων τους και πληροφορίες για το πολίτευμά τους. Τα αρχεία αυτά τα οργάνωσαν σε φακέλους με αντίστοιχο όνομα.
Στη συνέχεια όλα αυτά αρχεία πληροφοριών τα ενέταξαν στο λογιστικό φύλλο με τη μορφή της υπερσύνδεσης.
Οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα δεδομένα του πληθυσμού και της έκτασης και υπολόγισαν την πυκνότητα του πληθυσμού για κάθε χώρα. Έτσι με τις δυνατότητες που παρέχει το λογιστικό φύλλο οι μαθητές και οι μαθήτριες κατηγοριοποίησαν τις χώρες της Ευρώπης με βάση τον πληθυσμό, την έκταση και την πυκνότητά τους.
Στη συνέχεια όλα αυτά αρχεία πληροφοριών τα ενέταξαν στο λογιστικό φύλλο με τη μορφή της υπερσύνδεσης.
Οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα δεδομένα του πληθυσμού και της έκτασης και υπολόγισαν την πυκνότητα του πληθυσμού για κάθε χώρα. Έτσι με τις δυνατότητες που παρέχει το λογιστικό φύλλο οι μαθητές και οι μαθήτριες κατηγοριοποίησαν τις χώρες της Ευρώπης με βάση τον πληθυσμό, την έκταση και την πυκνότητά τους.
Στη συνέχεια εμπλούτισαν το αρχείο με υπεσρσυνδέσμους που εμφάνιζαν τη θέση κάθε μιας χώρας στον χάρτη, το νόμισμα, αλλά και το πολίτευμα της. Τέλος πατώντας κάποιες επιπλέον συνδέσεις ο χρήστης του αρχείου μπορεί να πληροφορηθεί για τις επικρατούσες θρησκείες αλλά και για τις γλώσσες που ομιλούνται σε κάθε χώρα.
Στόχος της εργασίας ήταν να εμπεδώσουν καλύτερα οι μαθητές το κεφάλαιο της Γεωγραφίας «Η Ευρώπη» και να γνωρίσουν τις χώρες της, αναζητώντας τις φωτογραφίες που εκείνοι θα θεωρούσαν καλύτερες για να εντάξουν στο αρχείο τους. Επιπλέον, συνδέθηκε το μάθημα της Γεωγραφίας με εκείνο των Μαθηματικών αφού συσχέτισαν την έκταση με τον πληθυσμό για να υπολογίσουν την πυκνότητα, ενώ στο τέλος επιτεύχθηκε να συνδεθεί το μάθημα της γεωγραφίας με εκείνο των θρησκευτικών και της πολιτικής και κοινωνικής αγωγής.
Το τελικό αρχείο, λογιστικό φύλλο, που προέκυψε χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς ώστε να ανατρέχουν οι μαθητές συχνά και να το εμπλουτίζουν με νέα στοιχεία για κάθε χώρα σε χωριστή στήλη. Το κέρδος που προέκυψε από την δραστηριότητα ήταν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες αντιλήφθηκαν ότι το σχολικό βιβλίο δεν αποτελεί τη μοναδική πηγή γνώσης.
Στόχος της εργασίας ήταν να εμπεδώσουν καλύτερα οι μαθητές το κεφάλαιο της Γεωγραφίας «Η Ευρώπη» και να γνωρίσουν τις χώρες της, αναζητώντας τις φωτογραφίες που εκείνοι θα θεωρούσαν καλύτερες για να εντάξουν στο αρχείο τους. Επιπλέον, συνδέθηκε το μάθημα της Γεωγραφίας με εκείνο των Μαθηματικών αφού συσχέτισαν την έκταση με τον πληθυσμό για να υπολογίσουν την πυκνότητα, ενώ στο τέλος επιτεύχθηκε να συνδεθεί το μάθημα της γεωγραφίας με εκείνο των θρησκευτικών και της πολιτικής και κοινωνικής αγωγής.
Το τελικό αρχείο, λογιστικό φύλλο, που προέκυψε χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς ώστε να ανατρέχουν οι μαθητές συχνά και να το εμπλουτίζουν με νέα στοιχεία για κάθε χώρα σε χωριστή στήλη. Το κέρδος που προέκυψε από την δραστηριότητα ήταν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες αντιλήφθηκαν ότι το σχολικό βιβλίο δεν αποτελεί τη μοναδική πηγή γνώσης.
Αντίθετα με βάση αυτό μπορεί κάποιος να ερευνήσει και να ανακαλύψει περισσότερες πληροφορίες με της οποίες θα το συμπληρώσει και θα το κάνει πιο πλούσιο και χρηστικό.
Το προεδρείο του Συνεδρίου συνεχάρη τα παιδιά για την αξιόλογη προσπάθειά τους και ευχήθηκε στο 8ο Δημοτικό να πραγματοποιήσει μια ανάλογη παρουσίαση και του χρόνου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που δούλεψαν για την παρουσίαση και πήραν μέρος στο συνέδριο ήταν: οι: Αναστασιάδου Μαρία- Κυριακή, Γβάντσα Μτελούρι, Γκρεκός Γεώργιος, Καϊσίδου Μαραγαρίτα, Καραδήμος Παναγιώτης, Κεφαλίδης Ιορδάνης, Κωφίδου Αγνή- Ζωή, Μελικίδου Νικολέτα, Παπαδόπουλος Ραφαήλ, Πετρίδου Ευθυμία, Πίσσιου Χρυσούλα, Σιγουρτζίδου Δέσποινα, Σιδηρόπουλος Ιωάννης, Στεφανίδου Μαλαματή – Ραφαέλα, Τερζητάνου Ειρήνη- Χρυσοβαλάντου, Τσαλκιτζή Μαρίνα, Τσικνάκος Σπυρίδων, Τσιλογεώργης Παναγιώτης και η Χρυσοστομίδου Όλγα, ενώ τον όλο συντονισμό της εργασίας και της παρουσίασής της, είχε η Δασκάλα τους Φιλιππίδου Αλκυονη.
Το προεδρείο του Συνεδρίου συνεχάρη τα παιδιά για την αξιόλογη προσπάθειά τους και ευχήθηκε στο 8ο Δημοτικό να πραγματοποιήσει μια ανάλογη παρουσίαση και του χρόνου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που δούλεψαν για την παρουσίαση και πήραν μέρος στο συνέδριο ήταν: οι: Αναστασιάδου Μαρία- Κυριακή, Γβάντσα Μτελούρι, Γκρεκός Γεώργιος, Καϊσίδου Μαραγαρίτα, Καραδήμος Παναγιώτης, Κεφαλίδης Ιορδάνης, Κωφίδου Αγνή- Ζωή, Μελικίδου Νικολέτα, Παπαδόπουλος Ραφαήλ, Πετρίδου Ευθυμία, Πίσσιου Χρυσούλα, Σιγουρτζίδου Δέσποινα, Σιδηρόπουλος Ιωάννης, Στεφανίδου Μαλαματή – Ραφαέλα, Τερζητάνου Ειρήνη- Χρυσοβαλάντου, Τσαλκιτζή Μαρίνα, Τσικνάκος Σπυρίδων, Τσιλογεώργης Παναγιώτης και η Χρυσοστομίδου Όλγα, ενώ τον όλο συντονισμό της εργασίας και της παρουσίασής της, είχε η Δασκάλα τους Φιλιππίδου Αλκυονη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.